Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Charleston - Reisverslag uit Charleston, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Charleston

08 September 2014 | Verenigde Staten, Charleston

Dag allemaal,
Nou dat ging lekker gisteravond. Nadat we het verhaaltje hadden gemaakt wilden we lekker gaan eten. Toen we met de auto weg wilden rijden gaf deze aan dat de achterband bijna geen druk meer had en dat deze opgepompt moest worden. Op zoek naar een benzinestation. Onderweg eerst maar gegeten. De wegen lopen hier nog al raar dus maar goed dat we de navigatie hadden. Gelukkig onderweg een Shell om de band op te pompen.
Toen we de auto gingen afhalen bij het verhuurbedrijf Hertz vroegen ze of we extra road assistance wilden afsluiten. Dat was namelijk het enige wat we nog niet hadden qua verzekering. Alsof we een voorgevoel hadden hebben we deze toen afgesloten... Geen extra kosten bij pech, verlies van sleutel ed en binnen een uur hulp.
Dat kwam dus mooi van pas. In mijn beste steenkolen engels met behulp van het hotel gebeld naar Hertz en uitgelegd wat het probleem was. Binnen een uur zou er iemand komen om de band te wisselen.. Ja dat kunnen we zelf ook wel maar we blijven met een lekke band zitten en een thuiskomertje gaat ons niet ver brengen. Ja dan konden we morgen wel naar een bandenbedrijf.. Dat was lekker we wilden op tijd weg... Nou ja dan een vervangende auto halen op het vliegveld... Ja maar de band is leeg dus daar komen we niet...Bleek dat ze ook geen vervangende auto hadden. Er bleef dus niets anders over dan dat de band verwisseld werd en wij vanochtend naar het bandenbedrijf zouden gaan. Oke er was geen andere oplossing. Uurtje later verscheen een mannetje welke in slow motion de band wisselde en weer vertrok....
Vanochtend stonden we dus om 7.30 uur bij de bandenwinkel... Wat bleek zat er een schroef van ongeveer 7 cm in de band. Geen wonder dat hij leeg liep. Gzien de grote van de schroef en hoe hij er in zat hebben wij het idee dat deze met opzet er in is gedaan. Het kan namelijk niet dat deze zomaar in de band komt te zitten. Gistermiddag zijn we naar het centrum geweest en hebben we op een openbare parkeerplaats geparkeerd. Hier was een man die onze ramen wilde schoonmaken en de vogelpoep eraf wilde halen. Jack gaf aan dat hij dit niet wilde en liep gelijk door. Toen wij korte tijd later terug kwamen was de man in geen velden of wegen te bekennen. Hierna zijn de problemen begonnen... Maar goed dat valt toch nooit meer te bewijzen.
Dus na een prop in de band konden we toch vertrekken. Gelukkig waren de kosten kennelijk door hertz inmiddels geregeld dus wat de service betreft geen klagen.
Dus op pad richting Charleston ( south Carolina)… Hier waren we lekker vroeg dus rond 13.00 uur zijn we vanuit het hotel vertrokken richting het centrum van Charleston. Hier zijn we bij een historische markt geweest ... ( ja alles is hier historisch gelukkig gaat alles hier terug tot 1800 ongeveer) In de markt werden lokale goederen verkocht. In het centrum waren allemaal leuke pandjes. Het was echter zo warm en het regende af en toe dat lopen na een uur het water aan alle kanten liep. Dat kwam niet alleen van boven.....
Dus de koelte van onze airco in de auto opgezocht en ja .... we zijn wezen shoppen bij een outlet.....
Natuurlijk kon Tommy Hilfiger niet ontbreken en zijn de eerste aankopen weer gedaan!
Ook Gap en Levi’s mochten zich op ons bezoek verheugen. Jammer dat de auto niet zo groot is hihi..
Bij de outlet zat een BBQ restaurant.... Hier heerlijk langzaam gerookte Beef en spare ribjes gegeten... Nou dat bord ging niet leeg hoor...allemachtig wat een porties krijg je hier...
Het was inmiddels 20.00 uur voor we terug waren in het hotel.... Het was nog 34 graden en onwijs vochtig....Dus de onweer die zojuist voorbij kwam is niet raar.....
Morgen gaan we langs de kust verder naar Savannah ( Georgia)

• 09 September 2014 - 04:02

Haai, dat is flink balen van de band en zeker als je denkt dat er opzet in het spel is. Fijn dat het allemaal geregeld is alhoewel het altijd tijd kost.
    Maar goed,jullie hebben de schade ingehaald. Heerlijk he shoppen?! Groetjes

• 09 September 2014 - 09:05

Goedemorgen, wat leuk die oude pandjes. Maar wel even vervelend met de band, het is echt een grote spijker. Gelukkig dat jullie die verz. hebben afgesloten, je weet nooit wat je nog meer tegenkomt met pech enz. Wat een temperatuur hebben jullie. Voor vandaag goede reis en veel plezier, gr. Pa Ma

• 09 September 2014 - 14:25

Diana:

Wat ziet het er allemaal weer schitterend uit! Veel plezier nog

• 09 September 2014 - 20:44

Audrey Prins:

wat goed allemaal, dat het is gelukt met de wissel van de band.
    en wat heerlijk om jullie zo weer te kunnen volgen.
    geniet ervan en tot het volgende verslag!
    groetjes uit Limburg.

PS en ik heb vandaag ook een brandje geblust hier op het hoofdkwartier. smeulende sigaret in de grote ashtray hier op het kamp.... :-)