Jackson Mississippi - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Jackson Mississippi - Reisverslag uit Jackson, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Jackson Mississippi

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

19 September 2014 | Verenigde Staten, Jackson

Hoi hoi,

Hier zijn we weer met het verhaal. Gisteravond nog even wat voorbereidingen voor vandaag gedaan. We hadden wel een route van Jan Doets maar die ging helemaal via Tupelo. Dat is de geboorteplaats van Elvis en aangezien we al een maquette hadden gezien van het huis hadden we geen zin om helemaal daar naar toe te rijden.
In Jackson waar we naar toe gingen was echter niet zo veel te doen. Dus besloten we de blues route te rijden. Binnendoor naar Jackson langs de rivier de Mississippi. Dit was ook wel weer een stukje verder maar goed dan waren we even bezig. Ook zouden we even een stukje omrijden via Vicksburg. Hier heb je een nationaal park van het slagveld bij Vicksburg tijdens de civil war.
Besloten deze route dus te gaan rijden. Wij dus na het ontbijt weg uit Memphis. Onderweg veel landbouwakkers van graan en katoen. Men was op heel veel plaatsen het graan aan het oogsten met combines. Die zijn een slagje groter dan bij ons. Zodanig zelfs dat we helemaal in de berm moesten parkeren om ze langs te laten. Ze waren zo breed dat ze twee rijbanen in namen. Dan het er nog maar niet over hebbend dat je op die weg gewoon 60 mijl per uur mag rijden en ze dan ineens voor je rijden. Dat is bijna 100 km/h... Dus zeg maar een combine op de snelweg.
Verder waren ze overal met sproeivliegtuigen de katoenvelden aan het sproeien. Dus regelmatig kwamen ze voorbij scheuren.
Uiteindelijk dus ( na een dutje) beland in Vicksburg. Hier hadden ze een wand evenwijdig aan de Mississippi voorzien van muurschilderingen van de burgeroorlog.
Inmiddels was het al 13.30 uur dus snel even een pitstop bij de Mac....Ja niets beters te vinden in de buurt en uiteindelijk val je toch om.
Daarna het Nationaal park ingereden. We wennen al aardig aan de Amerikaanse gewoonten. Door het park lag namelijk een weg van 12 kilometer die je kon rijden langs alle slagvelden. Hier en daar een monument en een kanon. Het was inmiddels ruim boven de 35 graden dus die airco in de auto is een uitkomst. Op zijn Amerikaans dus bij een uitkijkpunt raam open....foto maken...raam dicht... volgende punt....een paar keer uitgestapt maar dat leer je snel af. In ieder geval weer leuk om te zien... En je kan je niet voorstellen dat ze die kanonnnen die bergen op en af hebben gesjouwd ook met deze temperaturen...In ieder geval liggen hier 17.000 slachtoffers begraven waarvan ze 13.000 geen naam weten.
Na ongeveer een uurtje onze reis voortgezet naar Jackson. Ook dit keer binnendoor... Aardig wat getto’s gezien deze keer... De auto gaat bij wegrijden automatisch op slot. We begrijpen nu wel waar dat voor nodig is.
Aangekomen bij het hotel lag dit in een iets betere buurt maar daar hield het dan mee op. Restaurants zouden in de omgeving zijn... Nou die hebben wij niet gezien. We wisten dat er een outlet moest zijn en daar heb je van die foodcourts... Een terras met verschillende restaurants zodat iedereen kan kiezen wat hij wil... Onderweg daarnaar toe kwamen we Applebee’s tegen dus daar hebben we op de terugweg een lekkere steak gegeten... heerlijk..Nu lekker even relaxen op de hotel kamer..
Morgen naar Natchez waar we in een plantage woning gaan slapen...In volgens de foto’s een oudbollige kamer met hemelbed... Zijn benieuwd, maar het zou kunnen dat we geen internet hebben...

• 20 September 2014 - 06:55

Weer heel herkenbaar. Wel fijn om te zien wat er nou in dat schip zat. Toen wij er waren zijn wij er niet in geweest. Volgens mij was het toen nog gesloten want we waren erg vroeg.
    De vliegtuigjes die voorbij crossen vonden wij erg grappig om te zien. Omdat het iets is wat je alleen maar van tv kent.
    Veel plezier op de plantages....

• 20 September 2014 - 10:33

Pa En Ma:

Goedemorgen, ja Iris en Marieke zijn ons voor, maar het is zaterdag dus we zijn wat later. Zo te lezen is het bij jullie weer erg warm, hier bewolkt en heel erg vochtig. Wel een mooie tocht en een beetje Flakkees. Combines en sproeien, leuk toch. Voor vandaag weer een fijne dag, gr. Pa en Ma

• 20 September 2014 - 13:24

Netty:

En zijn jullie nog op een raderboot geweest?Nou het weer hebben jullie wel mee zeg,en een goede auto!
    Ben benieuwd hoe de plantages er uit zien en je slaapplek.Het gaat voor jullie nu ook wel opschieten,dus geniet nog maar volop.

• 20 September 2014 - 23:54

Herman En Ans:

We genieten elke dag van jullie mooie verslagen. Wat beleven jullie veel. Leuk om bij Elvis te zijn geweest. Gelukkig hebben jullie een goede auto met airco. Veel plezier nog. Nog fijne dagen hoor! Groeten uit Stellendam.