onderweg naar New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu onderweg naar New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

onderweg naar New Orleans

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

21 September 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Hoi,

Gisteravond hebben we op chique gegeten... Althans iedereen in het chique en wij in onze vakantiekleding hihi...Wel lekker.. Ribeye..
Vandaag hadden we onze laatste verre rit met de auto voor de boeg. We zouden naar New Orleans rijden.
Er was echter een mogelijkheid om vanochtend een rondleiding door onze bed en breakfast van afgelopen nacht te doen. Het leek ons wel leuk om te horen wat er zich allemaal had afgespeeld in dit huis. De rondleiding zou pas om 10.00 uur beginnen dus we hadden even de tijd.
Eerst maar op pad naar het pand waar het ontbijt werd geserveerd. Hiervoor moesten we door de aangelegde tuin heen lopen. Dat hadden we gisteren nog gedaan en geweten ook. We zitten wederom onder de muggenbulten of in ieder geval onder de bulten van een beest wat steekt en vreselijk jeukt.
Een heerlijk ontbijt met French toast, scrambled eggs en bacon... Gezorgd dat de koffers vervolgens in de auto stonden en we al uitgecheckt waren. De dame die de rondleiding deed praatte gelukkig wel heel duidelijk maar heel snel. Er is hier nogal een dialect en soms moeilijk te volgen, maar dit ging goed. Bleek wel dat wij in een van de mooiere kamers hadden geslapen. Er was er nog een met originele meubels echter die mocht niet bezichtigd worden. Het was leuk om te horen hoe de geschiedenis van de bewoners was. Het huis was uit 1818. Het restaurant was ook 1818 genoemd. Ook waren er nog aardig wat originele stukken in de woning die kennelijk ook nogal wat geld waard waren. Gisteren mochten we namelijk alleen buitenom naar buiten omdat het alarm er op ging. De dame vond het ook nodig te vertellen welke stukken en boeken er veel geld waard waren. Ons inziens niet zo slim. Maar zoals gezegd. De rondleiding was leuk en duurde ongeveer een uurtje.
Vervolgens weer op pad. Het was inmiddels al weer 32 graden.. Dus de airco was weer een uitkomst.
Onderweg nog een korte stop gemaakt bij ... jawel de outlet... en ja we hebben niets gekocht... Nou ja een hele grote beker cola.... Althans normaal formaat hier he.
Aangekomen in New Orleans ingecheckt in het hotel. Het ligt in de wijk French Quarters. Het gaat hier ook allemaal een beetje in de slow motion allemaal maar goed.... we hebben nog vakantie maar het is wel mateloos iritant.......
Vervolgens te voet de wijk een beetje verkent. Het was inmiddels boven de 35 graden dus na 1,5 uur waren we dat eigenlijk wel zat en zijn we maar terug gegaan naar het hotel om even af te koelen.
Net weer een wandeling op zoek naar een tentje om te eten.
Nu net druk geweest om alle tassen met aankopen uit te zoeken en van kaartjes en dergelijke te ontdoen. Dat ligt dus alvast klaar. Ja de auto hebben we alvast maar leeg gehaald. De hotelkamer was binnen now time dan ook een bende toen we binnen waren met de hele bende.
Morgen gaan we een toer maken door New Orleans waarbij we ook naar delen gaan waar de Orkaan Katrina heeft gewoed.
Daarna zal het inpakken worden.
Tot morgen

ps...Oh ja bij jullie is pa al jarig... Gefeliciteerd met je 68e verjaardag..De verrassing komt eraan!!!

• 22 September 2014 - 06:53

Mooie plek om te slapen... New Orléans leuke stad om rond te hangen. Zo niet amerikaans met zijn Franse wijk en mooie gebouwen. Veel plezier morgen nog en sterkte met inpakken. Dan zit het ook voor jullie het weer op.
    Jullie landen ergens in de middag op Schiphol toch. Wij komen in de ochtend aan. Tot snel

• 22 September 2014 - 08:41

Pa En Ma:

Goedemorgen, toch weer een afwisselende dag, leuk hoor. En nu de terugreis voorbereiden. Krijg je alles in de koffers, of laat je oude spullen daar. Nog een fijne dag in New Orleans en tot morgen, of misschien wel woensdag op Schiphol.
    Vandaag Pa 68, oud al hé ook gefeliciteerd en we hopen met z'n zevenen dat hij nog mooie jaren in gezondheid erbij mag krijgen. Hartelijke groet van Pa en Ma

• 22 September 2014 - 08:48

Jammer voor jullie dat t er weer bijna op zit. Maar veel plezier nog. En rust tijdens de terugweg lekker uit

• 22 September 2014 - 14:17

Annie Van Den Boogert:

Hoi Annemarie en Jack,

Ik heb genoten van jullie reisverslagen. Het is wel jammer dat het wel erg warm was als jullie iets wilden ondernemen, maar ik hoop dat dat de pret niet mag drukken.
    Nog een paar gezellige dagen gewenst en probeer nog wat uit te rusten voor dat je naar huis komt!!!

Groetjes en tot ziens,
    Annie van den Boogert

• 22 September 2014 - 16:49

Netty:

Hoihoi luitjes,wat is het toch weer snel gegaan,het was weer leuk om alles mee te lezen,en mooie foto s te bekijken.Geniet nog maar even van het mooie weer,hier is het een stuk koeler.
    Alvast een goede reis toegewenst morgen.Oja Annemarie gefeliciteerd met je vader.