New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

New Orleans

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

22 September 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

Hoi

Hier een berichtje uit het superhete New Orleans. Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier is het giga warm. De mensen hier zeggen dat dit eigenlijk ongewoon is voor de tijd van het jaar.
Vanochtend hebben we heerlijk relaxt gedaan.
We hadden toch niet echt wat gepland staan behalve dat we om 13.00 uur de Hurricane Katrina toer zouden gaan doen. Dit zou ongeveer 3 uur duren.
Dus om 9.30 uur lekker ontbeten. Daarvoor even lekker geinternet en tv gekeken. Moet ook wel een keer kunnen. Onze kamer ligt tegen over de brandweerkazerne. Ik heb dus geen kind aan Jack. Elke keer als hij een geluidje hoort ligt hij voor het raam om te kijken of de brandweerwagen weg rijdt.
Na het ontbijt dus even een stuk door de stad gelopen. Het was echter zo warm dat binnen het uur het water overal liep waar het niet hoort te lopen. Dat werd een pitstop bij Starbucks voor een bakkie. Gelijk wat caramel gekocht zodat Jack thuis ook een caramel Machiatto kan maken. Plek zat in de koffer pffff....
Terug naar het hotel de kaartjes en wat water gehaald en toen ons gemeld voor de toer.. Onze kaartjes konden ze dus gewoon vinden. Dus na een salade in de bus met airco. Als gids hadden we een dame op leeftijd om het maar netjes te zeggen en een chauffeur die zo’n dikke buik had dat hij amper achter het stuur paste. Maar goed wij dus op pad naar allerlei wijken waar de orkaan Katrina schade had aangericht. Hier is eigenlijk weinig van terug te zien behalve dat er wat verlaten huizen zijn en heel veel nieuwe of gerestaureerde. Nou ik kan zeggen daar zitten niet de minste huizen bij. Men is ze inmiddels wel deels op palen aan het bouwen. Met behulp van de Nederlanders zijn ze maatregelen aan het nemen om zulke overstromingen te voorkomen. Onderweg even gestopt in een parkje en bij een begraafplaats waar een herdenkingsmomument is opgericht voor de 1600 slachtoffers. Al met al viel de toer ons een beetje tegen... Ja wij als verwende hollanders met de Neeltje Jans en de Maaslandkering vinden dit eigenlijk een lachertje als er een pomp staat die alles droog moet pompen... Maar goed we hadden een bezigheid die goed te doen was.. anders was het vandaag helaas weer niet veel geworden. Onze vakanties zijn wat dat betreft wat actiever.
Om 16.00 uur waren we terug en zijn we nog een stuk gaan wandelen. We wilden vroeg gaan eten dus op weg naar het winkelcentrum. Het is hier namelijk vooral vis wat gegeten wordt en daar zijn we allebei niet zo’n fan van. Echter met de toer hadden we vlakbij ook een outlet gezien... Ja ja we konden het toch niet laten en zijn daar maar naar toegewandeld... 2 t-shirts en een trui verder zijn we terug bij het hotel... oh ja we hebben ook nog wat nasi gegeten.
Net hebben we de koffers ingepakt en alles uitgezocht. Nou wat dat betreft kan er nog genoeg in. Die van Jack 17,5 en die van mij nog geen 19 kilo...maar goed die spijkerbroeken wegen wat zwaarder...
Morgen proberen we de kamer langer te houden. We hoeven namelijk pas om 17.50 uur te vliegen.
We kunnen dat morgen pas horen. ... straks proberen in te checken en de stoelen te veranderen..
We weten niet of het gaat lukken om morgen nog een verhaal te plaatsen maar anders ... Tot in Nederland

• 23 September 2014 - 05:25

Jammer dat het zo warm was in new orleans en eigenlijk tijdens jullie hele trip. Maar desondanks was het wel een mooie tour. We zijn benieuwd naar alle verhalen en foto's. Dus bij terugkomst in Holland snel wat afspreken .
    Nu is deze vakantie weer voorbij... Ook aan de westkust staan de koffers gepakt. Ik denk wel dat we iets meer kilo's in de koffer hebben zitten.
    Tot snel... De guppen ;-)

• 23 September 2014 - 05:25

Monique :

Wat vliegt de tijd. Zit de vakantie er voor jullie ook al weer op.
    Het was weer super om jullie verhalen te lezen.
    Hou alvast maar een warme trui uit de koffer.
    Het is hier niet warmer dan 18 graden.
    Een hele fijne terug reis, en tot snel

• 23 September 2014 - 08:41

Pa En Ma:

Goedemorgen, het laatste bericht voor jullie terug zijn in Nederland. Een heel mooi verslag elke dag weer. We hebben het met veel plezier gelezen. Maar wat een hitte hebben jullie gehad, vandaag is het hier ook mooi hoor plm. 18 gr. Een heel voorspoedige terugreis en we hopen jullie te begroeten op Schiphol. Tot morgen, gr. Pa en Ma

• 23 September 2014 - 10:37

Mo:

Dan kijk ik vanavond nog een keer of je springende grote spinnen er nog zitten...

• 24 September 2014 - 13:32

Anette:

Hoi Hoi, genoten van jullie verhalen en nu een goede reis hé naar een kouder Nederland.
    Zal wel even wennen zijn.

Groetjes,

Anette