onderweg naar Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu onderweg naar Savannah - Reisverslag uit Savannah, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

onderweg naar Savannah

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

09 September 2014 | Verenigde Staten, Savannah

Hoi allemaal,

Vanochtend eerst lekker ontbeten in het hotel...Pancake, waffle en bagle.
We hoefden vandaag niet ver te rijden dus besloten de toeristische route te volgen langs de kust. Op een of andere manier snappen ze niet dat het leuk is om langs het strand te rijden. We hebben de zee dus niet gezien. We zijn via Hilton Head Island gereden. Dit zou een schiereiland zijn wat mooi moest zijn. Dat zal ongetwijfeld ook zo zijn echter alles ligt in ommuurde wijken. Vanuit de verte dus schitterende wijken te zien en heel veel moerassen. Iedereen heeft er natuurlijk een bootje bij. Helaas konden we niet dichter bij komen. Een maal geprobeerd zo’n terrein op te rijden. Dit bleek echter een golfbaan en dergelijke te zijn. Niet voor ons soort mensen zeg maar. Alles prachtig aangelegd en een beveiliger voor de deur...Dus dat hield op.
Kwamen we onderweg weer een outlet tegen. Hier nog even snel een rondje gerend. Gisteren nog een broek gezien bij Tommy Hilfiger echter daar hadden ze er nog maar een van en die had een stiksel probleem. Nou hier hadden ze hem ook niet. Dat hield dus op.
Onderweg kwamen we langs een Navy airport en zagen daar F16’s staan die zouden gaan vliegen. Helaas geen stopmogelijkheid en ik geloof ook niet dat men het hier op prijs stelt als je daar foto’s van maakt. Dus het maar gedaan met een aantal bij het begin van de basis.
Op naar het hotel. Het is inmiddels weer ruim 30 graden en supervochtig. Mooi weer is leuk maar dit is eigenlijk te warm zoals we eerder al aangaven. Te warm om voor je lol wat te bekijken. Dit hebben we wel gedaan. We hebben 1,5 uur rond gewandeld door de stad Savannah. Hier hebben ze heel veel oude panden vanuit de tijd van de burgeroorlog. Leuk om te zien. Wel jammer dat ze weinig onderhoud plegen of restaureren. Dat zou in ieder geval voor behoud zorgen. Ook nog wat historische punten vastgelegd zodat jullie mee kunnen genieten.
Nu even terug in het hotel om af te koelen. Dan is het al weer etenstijd en helaas al weer een dag voorbij. Morgen zitten we nog een dagje in Savannah.

• 10 September 2014 - 08:32

Pa En Ma:

Goedemorgen, bij jullie 33 gr. hier 15 en bewolkt. Zo te zien is het weer een mooie kamer en mooi uitzicht. Dus vandaag een wandeldag voor jullie. Hier alles goed, de dagen gaan wel snel.
    Fijne dag tot morgen, gr.