Blue ridge parkway naar Asheville - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Blue ridge parkway naar Asheville - Reisverslag uit Asheville, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Blue ridge parkway naar Asheville

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

06 September 2014 | Verenigde Staten, Asheville

Hoi hoi,

Hier zijn we weer. Vandaag een lange dag in de auto achter de rug. Vanochtend vertrokken vanuit Roanoke. Eerst natuurlijk een ontbijtje. Dit keer in het hotel met geroosterde boterhammen. Omstreeks 8.15 uur zijn we vertrokken. Deze keer even de navigatie maar laten praten en de route genomen die door Jan Doets was uitgestippeld. Bleek dat we eigenlijk de hele weg toeristisch gingen rijden over de Blue Ridge parkway. Dat is op zich wel leuk alleen het schiet niet op. We gingen qua temperatuur van 36 graden naar 20 en weer terug. Dat kon binnen no time gebeuren. Zo reden we in de volle zon, dan tussen de wolken om vervolgens in een stortbui terecht te komen.
Onderweg een paar keer gestopt bij uitzichtpunten maar over het algemeen bleek het te heiig te zijn om er een fantsoenlijke foto van te maken. Het uitzicht was wel mooi echter op de foto’s zie je dit niet terug. Onderweg kwamen we ook langs een houtzaagmolen uit het jaar ???( dat zijn we even vergeten hihi) was wel even leuk om te zien. Wij vergapen ons bij een molen waar ze hier helemaal gek van zijn terwijl we uit het land van de molens komen. Eveneens een oud huisje bezocht uit 1800. Dit was gebouwd door een man maar was zo laag dat zelfs ik ( Annemarie) met mijn 1.67 m niet door de deur paste zonder te bukken. Bij een tradepost een broodje gegeten. Uiteraard weer belegd waar wij ongeveer 10 boterhammen mee beleggen. Dus het broodje ging niet op.
De reis voortgezet. Uiteindelijk klopte de beschrijving niet meer en het goot zo van de regen dat we besloten de navigatie maar weer te gaan volgen. Hierdoor waren we nog enigzins op tijd ( 16.15 uur ) in het hotel in Asheville ( North Carolina weer een staat verder dus) . We zitten nu in een of ander resort. Ziet er behoorlijk luxe uit. We hebben nu eindelijk een Kingsize bed!!!! Heerlijk breeduit.. Op de kamer ook een bankstel dus we kunnen nu lekker zitten zonder op het bed te hoeven hangen.
Aangezien we al een behoorlijk waszak hadden hebben we hier de was maar gedaan. Overal hangt wat hihi....
Na een echte hamburger ( de eerste!) nu dus even het verhaaltje. Morgen gaan we een dagje rustig aan doen en blijven we in Asheville. Even kijken wat hier te beleven valt!
Groetjes van ons

• 07 September 2014 - 04:57

Miep En Iris:

Hey daar aan de andere kant van Amerika. Het is hier gelukkig niet zo warm als bij jullie. Ondanks de hitte ziet het er wel gaaf uit. Zonde van de auto, maar deze rijd volgens mij ook prima. Veel plezier morgen.

• 07 September 2014 - 09:18

Pa En Ma:

Zondagmorgen, dus een beetje later als gewoonlijk. Iris en Marieke zijn ons voor, maar die gaan natuurlijk ook vroeg op pad. Weer een leuke rit gehad zo te lezen, geniet vandaag van de rustdag en voor morgen goede reis. Hier is het ook mooi weer. gr. Pa en Ma