Raonoke - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Raonoke - Reisverslag uit Roanoke, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Raonoke

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

05 September 2014 | Verenigde Staten, Roanoke

Hoi allemaal,

Gisteren helaas geen internet. Dus nu voor jullie twee verhaaltjes. Die van gisteren staat er inmiddels op.
Het was vannacht erg warm. Geen airco maar een ventilator... Daarbij kwam dat we in Washington lek geprikt zijn door de muggen en die beten jeuken als een malle. ( vandaar dat we vandaag maar een nieuwe tube prikweg hebben gekocht!)
Dus vroeg wakker en lekker ingepakt. Langs de balie om uit te checken. Nee zeg weer de verkeerde rij gekozen weer bij die oude vrouw zonder verstand van computers. Maar goed we hebben vakantie dus de tijd... En die nam ze ruim.. Lekker ontbeten met pancakes en french toast ( eindelijk een dag zonder ei!)
Op weg. Op zich het aantal kilometers vandaag zou niet zo veel zijn ongeveer 350, maar door de snelheid die gereden mocht worden konden we niet harder en dus zou het toch een uurtje of 5 gaan duren. We reden namelijk door een Nationaal park Shenandoah. Dit was een scenic route ( dus een mooie route) Onderweg overal uitzicht punten en mogelijkheden om trails te wandelen. We hadden gisteren al wat geinformeerd waar het leuk was te wandelen. Het viel ons eigenlijk een beetje tegen de routen. Je reed continue door bos en af een toe een uitzichtpunt. Echter deze leken veel op elkaar en het was weer heiig. Het was dan ook boven op de bergen inmiddels weer 27 graden en behoorlijk benauwd. Gekomen bij het punt om te gaan wandelen zagen we een stel zich helemaal aankleden. Lange broek, sokken er over , lange mouwen. Wij dachten die zijn gek met die temperatuur. Tot we bij het info bord kwamen en er overal waarschuwingen hingen dat er teken waren. Je moest alles bedekken en steeds kijken of je geen teken had..... Oke dat was snel bekeken. Het was loeiheet en teken... je begrijpt het al. Dat werd niet wandelen en dus de tocht maar verder ingezet naar ons einddoel. Nog een stuk door het George Washington nationaal park gereden en toen waren we de weg met aan de zijkant alleen maar bomen zat. Hierop hebben we maar besloten om de snelweg te pakken naar onze eindbestemming het Best Westernhotel in Raonoke.
Nu weer een mooie kamer met airco ( die gaat natuurlijk wel uit vannacht...) maar ook hier weer 33 graden en behoorlijk benauwd. Vanavond voorspellen ze weer onweer dat is niet vreemd gezien het weer nu.
Vanuit het hotel op zoek naar de benzinepomp... Tanken blijft hier leuk. Tank vol... kijk je naar het bedrag en denk je dit kan niet.....10 gallon voor 30 dollar....dat is 1 liter voor 0,78 eurocent!!!! Nu snappen jullie zeker waarom we het zo leuk vinden een grote bak te rijden...Oke hij rijdt gemiddeld 1 op 13 maar ja met deze benzineprijs maakt dat ook niet uit...
Op weg naar wat te eten... Zien we een of andere zaak waarvan we eerst dachten dat het een benzinestation was. Je rijd met je auto een vak in drukt op een knop en kan bestellen. Het eten wordt gebracht en je kan in de auto eten...Zoiets als een drive in alleen is je auto je restaurant waar je het opeet. Maar goed wij waren komen lopen dus op het terras op de knop gedrukt. Geen idee wat ze allemaal vroegen en af en toe maar yes gezegd...Vervolgens moesten we betalen met de creditcard. Fantastisch moet je een postcode invullen. Die hebben we niet dus maar op cancel gedrukt. Kwam er gelukkig iemand van het restaurant die ging wel kijken of het goed gekomen was. Ja alles was goed. Even wachten dan kwam het eten. Wij wachten. 5 minuten later kwam drie man sterk sorry zeggen. Ja ze hadden zich vergist maar zouden de bestelling gaan maken... als troost kregen we kortingsbonnen, het hele menu in het groot en nog 5 keer sorry. Vrij snel daarop kwam het eten en wat denk je weer sorry.... De cola daar kon je bijna niet overheen kijken de rest hebben we maar gedeeld.
Met een vol maagje op pad naar een winkelcentrum. Daar een rondje gedaan. Ja echt we hebben niks gekocht ( behalve dan de antimuggencreme)... Nu dus het verhaal en straks lekker eten bij Applebees!!!
Morgen hebben we een lange rit voor de boeg.... naar Ashville...
Tot morgen

• 06 September 2014 - 09:25

Pa En Ma:

Wat een hitte , dan heb je echt wel airco nodig. Hier is het 15 graden en bewolkt. Wel mooie vergezichten, als je niet in de bossen rijdt. Voor vandaag een fijne dag en tot morgen, gr. Pa en Ma