onderweg naar Bozeman - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu onderweg naar Bozeman - Reisverslag uit Bozeman, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

onderweg naar Bozeman

Door: Jack en Annemarie

05 September 2016 | Verenigde Staten, Bozeman

5-9 Bozeman

Hier zijn we weer. Er zijn steeds problemen met de site die kennelijk bij jullie in de nacht wordt bijgewerkt met als gevolg dat wij er niet op kunnen werken. De foto’s lukt op een of andere manier echt niet. We blijven proberen en ja anders inderdaad een avondje foto’s.
Vanochtend om 8.10 uur vertrokken. We hadden een lange reisdag voor de boeg. Veel hebben we dan ook niet te vertellen. Montana is niet de mooiste staat om door heen te rijden. Gras, heuvels, koeien nog meer gras en kilometers lange wegen.
Voordeel is geen files.
Op de cruise control en gaan. Om een uurtje of 12 waren we in de buurt van Helena. Het eerste fatsoenlijke gehucht dat we tegen kwamen. De camper even vol tanken. Kwam er zo’n man aan rennen of hij even onze camper een beurt mocht geven. Koste maar een klein beetje extra. Oke een check is nooit verkeerd. Voor we geknipperd hadden met onze ogen hadden ze de camper getankt, banden opgepompt, alle vloeistoffen gecheckt, ramen gezeemd en de cabine schoon gezogen. Top dus. Wat het nou extra kostte dat weten we nog steeds niet want volgens ons hebben we alleen de benzine betaald. Maar goed op naar de Safeway om boodschappen te doen. Gelijk voor een hele week ingeslagen en we zijn nog steeds blij met onze kortingskaart want dat leverde weer genoeg korting op. Even langs de Walmart voor een extra slaapzakje want het is hier ’s-Nachts niet uit te houden zo koud. 12 dollar verder en we worden vannacht denk ik een stuk gelukkiger … en warmer.
Besloten om nog een stukje door te rijden en bij Bozeman te stoppen. Dan hoeven we morgen nog maar een stukje naar Yellowstone park. Op de RV camping hadden ze nog plek. Volgens internet niet anders als lovende berichten. De mensen waren ook superaardig. Hadden we net betaald vroeg die vrouw of we nog gratis oordoppen wilden…. Voor de trein die langs rijdt….. hebben wij weer… Nou maar geen oordoppen. Zoveel last zullen we toch niet hebben. Nou … echt wel….. om de zoveel tijd stopt er hier een trein voor de deur. Niet zo’n kleintje maar een met 5 locomotieven er voor en er nog achter ook. Die stopt hier voor de deur. Kennelijk is hier een wisselplaats want dan komt er een tegemoetkomende en dan pas kan de wachtende trein verder…. De hele grond trilt… ook nog niet zo erg… maar een meter op 100verder ligt een overgang…. Daar moeten ze allemaal 3x toeteren…..
Maar goed we zullen het wel overleven…tenslotte hebben we een extra slaapzak….
Op de camping was het eindelijk redelijk weer. Wel fris maar die bbq zouden we gebruiken vandaan. Dus eerst een kwartier puzzelen om het ding in elkaar te zetten maar dan heb je ook wat.
Heerlijk de bbq zijn werk laten doen met een karbonaatje gepofte aardappel en sla… best gezond toch. Nu met het kacheltje aan in de camper het verhaaltje maken… morgen naar Yellowstone.

• 06 September 2016 - 07:36

Goedemorgen, ook wij zijn vroeg. Vandaag een dagje op reis naar de Drunense duinen en omstreken. Wel jammer dat het zo koud is bij jullie, dat er een slaapzak bij moet. Maar als je kunt B.B. buiten gaat het toch de goede kant op. Hier geven ze vandaag 22 gr. op, dus dat is andere koek. Een fijne dag en genieten, gr. vanuit de Kon. Haakonstraat.

• 06 September 2016 - 18:35

Klarie:

Hopelijk hebben jullie toch kunnen slapen met extra slaapzak en zonder oordoppen! Of hebben jullie ipv schaapjes nu treinen geteld! Jammer dat het koud en mistig was, anders had het vast een pracht uitzicht geweest... Op naar de volgende stop. Veel plezier en goede reis naar Yellowstone. Groetjes uit de Haakonstraat, maar dan van de buurtjes

• 06 September 2016 - 19:15

Haha tjoektjoek herkenbaar verhaal. Volgens mij was het in Spokane daar hadden we een mooi hotel en op de hotelkamer lagen oordoppen klaar. Niet wetende waarvoor totdat we na een stadswandeling terug kwamen bij het hotel. Bleek de muur naast het hotel geen muur te zijn maar een treinbrug met daaroverheen grote extra lange treinen. Gelukkig waren we toen moe genoeg en hebben we als een blok geslapen