Glacier nationale park - Reisverslag uit Browning, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Glacier nationale park - Reisverslag uit Browning, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Glacier nationale park

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

04 September 2016 | Verenigde Staten, Browning

4-9 Glacier National park

Vandaag zouden we een dagje in Glacier blijven. Afgelopen nacht echt weer vreselijk koud. Het zou rond de 1 graad zijn geweest en vandaag niet warmer worden dan 7 graden. Nou dat was inderdaad zo. Je ziet het aan iedereen dat het echt koud is. Niemand is dat nog gewend. Dikke kleding aan.
Toen we vanochtend dan ook naar buiten keken was het mistig en grijs. Dat is het ook de hele dag gebleven. De bergen die we gisteren zagen vanaf de camping zijn nu in geen velden of wegen te bekennen. Wat waren we blij dat we gisteren toch besloten hadden om de routes te rijden anders hadden we echt niets van het park gezien. ( dit hebben we helaas in Nieuw Zeeland ook gehad en daar hebben we toch echt van geleerd dat als je de kans hebt je hem moet pakken want je weet niet of je de volgende dag dezelfde kans krijgt. Dat bleek vandaag toch maar weer)
Het had dus ook niet veel zin om vroeg op pad te gaan aangezien we boven helemaal niets zouden zien. We zijn toch maar met de shuttle bus naar boven gegaan. Daar was het nog triester dan beneden. Geen hand voor ogen van de mist. Besloten om met de shuttle bus verder te gaan. Wij zitten aan de oost zijde van het park. Het is mogelijk om ook naar de west zijde te gaan. Dat hebben we dus gedaan. Het was een behoorlijk lange busrit maar gezien de temperatuur ook best lekker. Aan de andere kant van het park klaarde het al snel op en konden we die kant van het park ook nog bewonderen. Ook hier weer echt mooi die natuur. Hier wel nog meer sneeuw/gletsjers te zien.
Daar een kleine hike gewandeld langs een mooie rivier en hele dikke bomen die we in het verleden ook eerder hadden gezien, maar het was een leuk rondje.
Vervolgens maar weer met de bus terug. Boven aangekomen was het nog erger dan vanochtend en zag je niet verder als een meter of 2. Dus maar gauw weer naar beneden naar het dorp. Daar alvast afgetankt en de gastank gevuld zodat we morgen gelijk op pad kunnen. Deze camper is niet van de beste kwaliteit. Er zitten meters in die aangeven of bv de tanks vol zitten. De vieswatertank is vol ( terwijl die daadwerkelijk leeg is) en de gastank is leeg terwijl die vol zit. Gaat dus lekker.
Lekker gerelaxed in de camper bij de kachel…hihi. Na een rondje lopen en een pizza ( want ja boodschappen hebben we nog steeds niet) is dit dagje toch voorbij gegaan. Morgen gaan we richting Yellowstone. Dat gaan we nog niet redden dus we maken een tussenstop onderweg…

• 05 September 2016 - 16:19

Netty :

Hier is het 22 graden,best lekker zo. Jullie treffen het niet zeg,maar misschien wordt het wel beter, daar hopen we dan maar op. Jammer dat er ook geen foto's bij zijn, (moeten jullie een avondje geven)lees elke keer jullie berichten en het is weer superleuk, maak er wat van en ik kijk uit naar jullie avonturen, groetjes

• 05 September 2016 - 16:43

Pa En Ma:

Dat is wel jammer zeg, zulk koud weer en zo weinig zicht. Toch hebben jullie er wat van gemaakt. Heb je wel genoeg truien anders maar aanschaffen. Misschien morgen beter. Goede reis naar de volgende bestemming. Is daar de temperatuur beter of maakt het niets uit? Gr.van ons

• 05 September 2016 - 17:11

Miep En Iris:

Poging 6574848 om te reageren op jullie site. Had vanochtend al een heel verhaal getikt maar ik zag dat ie niet geplaatst was op jullie site. We geven niet op dus brabbelen we rustig verder.
    Glacier park vonden wij ook schitterend met name Going to THE sun road. Die is niet te doen voor Campers maar ik lees dat jullie het parkbusje hebben gevonden.
    Tja het weer daar is niks aan te doen. Wij hebben het daar ook heel koud gehad incl sneeuw.
    Overigens we hebben op dezelfde camping gestaan maar dan in zo'n houten blokhut met verwarming.
    Succes met alle lampjes in de camper. We zitten nu lekker voor onze tent in de zon in Luxemburg, verschil moet er zijn maar het is hier ook super.