tweede dag op pad in Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu tweede dag op pad in Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

tweede dag op pad in Washington

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

03 September 2014 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hoi allemaal,

Hier zijn we dan weer na een lange en warme dag wandelen. Gisteravond nog een flinke onweersbui gehad dat kon natuurlijk ook niet anders met die temperatuur. Vanochtend maar weer op tijd op pad. Vandaag wilden we naar Arlington Cemetry. Of te wel volgens mij een van de grootste begraafplaatsen van de wereld. Dit is mijn tweede keer hier maar het blijft indrukwekkend.
Zover als je kan kijken zie je witte grafstenen staan van militairen die in wat voor oorlog ook zijn omgekomen. Hoe je ook kijkt de grafstenen staan allemaal in een rechte lijn. Natuurlijk moesten we even bij het graf van John F Kennedy gaan kijken. Op zich een niet echt spectaculair graf. Een steen met een eeuwig brandende vlam. Ook zijn vrouw Jackie, kinderen en broers liggen hier begraven. De vorige keer in 2009 hadden we net de begrafenis van Edward gemist. Nou die ligt er nog steeds.
Vervolgens de heuvel op gesloft naar de wisseling van de wacht bij de onbekende soldaat.Ook dit blijft indrukwekkend te zien. Net toen we even binnen waren kwamen er heel oude veteranen een krans leggen. Mooi om te zien hoe respectvol men ook met deze mensen om gaat. Wat dat betreft zijn die Amerikanen toch een apart volk. Ook nu waren er weer diverse begrafenissen aan de gang. Echt zoals het gaat in Amerikaanse films. Familie op een stoeltje. Trommels als muziek, salutschoten.

Uiteraard waren we weer met de hop on hop off gekomen. Deze bracht ons vervolgens langs het Pentagon ( waar we geen foto’s mochten maken) naar een winkelcentrum. Hier hebben we even een rondje bij de airco gelopen om af te koelen en een salade gegeten.
Hop weer terug naar de stad. Daar een kort bezoek aan het crime en punishment museum gebracht. Alles over politie en Amerikaanse boeven. Dat hebben we echt in recordtijd doorkruist. Veel lezenn in het Engels. Dat waren we dus na zo’n lange dag wandelen in de hitte al vrij snel zat, maar het was op zich echt een leuk museum waar je meer tijd aan moest besteden.
Via de Spy shop terug naar het hotel. Volgens mij hebben we Washington behoorlijk gezien. Een leuke stad om te bezichtigen.
Nu de koffers pakken want morgen gaat onze reis verder. Eerst even de auto ophalen ( we hebben de afgelopen dagen al rond gekeken en dus ook onze voorkeur wel. Benieuwd wat het gaat worden) en dan rijden we door naar het Shenandoah Nationaal park. Hopelijk hebben we hier internet om jullie op de hoogte te houden.

Gr van ons.

• 04 September 2014 - 05:17

Miep En Iris:

Goodmorning, we hebben heel hard terug gezwaaid vanuit het vliegtuig. We zijn netjes op tijd geland in Seattle.
    Jullie hebben de tweede dag in wasinghton overleefd. Ziet er allemaal erg bekend uit. We zijn erg benieuwd naar de rest van jullie trip. Have fun, dan gaan wij maar slapen. Het is hier 20.15 uur en in Holland 05.15 uur en bij jullie geen idee.

• 04 September 2014 - 08:49

Pa En Ma:

Goedemorgen, heel mooie indrukwekkende foto's en jullie beschrijven het ook zo. Fijn dat het wat minder warm is en je beter je weg wandelend kunt gaan. Hier is het nog bewolkt, ze gaven zonnig op maar dat komt misschien nog. Succes met de keuze van de auto en goede reis verder. Gr.x Pa en Ma

• 04 September 2014 - 11:06

Jasper:

Mooie foto's hebben jullie weer gemaakt, rustig aan met die warmte ;-)