Amalfi kust - Reisverslag uit Amalfi, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Amalfi kust - Reisverslag uit Amalfi, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Amalfi kust

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

17 September 2021 | Italië, Amalfi

Amalfi kust
Weer 2 nachtjes in dit hotel dus vanochtend mochten we wat later op. Heerlijk ontbeten. Opvallend is dat je buffet ontbijt hebt maar dat men bijna ontploft als je zelf iets pakt. Dus je moet netjes aanwijzen wat je wil eten. Wat een drama…. Duurt lang.. zeker als er een buslading voor staat. Schijnt een dingetje door Corona te zijn.
In de auto dus gestapt en op weg naar de Amalfi kust. Dit is een mooie route die langs de kust loopt en waar op verschillende plekken dorpjes liggen waaronder onder ander Amalfi, Positano en Sorrento. Schitterende tocht. Helaas zo smal dat het soms maar net past om je tegenligger te passeren. Eigenlijk geen stopplekken om een mooie foto te maken. Dan maar in het geheugen griffen.
Op een enkele illegale plek gestopt….snel een foto en weer door. Was wel genieten van de omgeving. Die Italianen houden zich echt werkelijk aan geen ene verkeersregel en proppen zich overal tussen. Zeker die scooters..wat een drama. Maar goed we zijn de dag weer heel doorgekomen.
In Amalfi even gestopt en een parkeervak gevonden. Dat is op zich ook al een wonder zo druk als het hier is met toeristen. Een rondje door het stadje gelopen. Eigenlijk was het weer wat te warm in die kleine straatjes. Het was inmiddels 32 graden dus we waren het vrij snel zat. Jack was al de hele vakantie op zoek naar een pet want die was hij vergeten. Die heeft hij nu als verjaardagscadeau gekregen van Ruud en Jeannette. Kan zijn bolletje niet meer verbranden.
In Amalfi hadden ze een fontein staan die was versierd met poppetjes. Hierbij hing een verhaaltje in het Engels over dat de Donkeys ( ezels) met fruit de berg af waren gekomen… Verder nog een heel verhaal maar verder niet gelezen… te heet …. Liepen we verder ging Ruud zijn vertaling van het verhaal geven de apen( monkeys) waren met fruit van de berg af gekomen… Apen??? Donkeys zijn ezels Ruud.. hihi…Nu heeft hij maar een t shirt met een Donkey gekocht zodat hij dat niet meer kan vergeten….
Tocht voortgezet richting Sorrento. Hier een nodige stop gemaakt wat het water stond ons inmiddels tot de lippen en de maag begon te knorren. Even zag het er naar uit dat het ging regenen aangezien er een paar druppels vielen dus snel een terras op…gelukkig bleef het bij die paar druppels.
Binnendoor weer terug gereden naar het hotel… Toch weer de hele dag op pad geweest. Straks nog even de was op halen bij de wasserette… fingers crossed dat dit goed komt en nog even een hapje eten. Dan is het weer vroeg bedtijd want morgen gaan we Italie oversteken naar de andere kant dus weer een stukje op pad..

• 17 September 2021 - 17:43

Jeannette :

Als onze Monkey, uh Donkey uh uh ik bedoel Ruud zijn t shirt life aan heeft zal deze vast nog ergens in een verhaal geshowd gaan worden vermoed ik.

• 17 September 2021 - 18:07

Hans Joke:

Zo te lezen weer veel moois gezien. Gelukkig dat ze daar petten verkopen. Fijne rustavond. Hier ook mooi weer, gr.pa ma

• 17 September 2021 - 18:13

Netty :

Mooi petje Jack,jullie zien weer heel wat, ben benieuwd naar de andere kant van Italië.fijne avond nog

• 17 September 2021 - 20:21

Annie Van Den Boogert:

Wat zien jullie veel moois. En toch ook weer aardig wat stappen gezet.
    Goede nachtrust en morgen weer veel plezier en geniet van het mooie weer, dat doe ik hier ook. Groetjes

• 17 September 2021 - 22:36

Monique&Arjan:

Bedankt voor weer een leuk reisdagverhaal