reisdag naar Conversano - Reisverslag uit Conversano, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu reisdag naar Conversano - Reisverslag uit Conversano, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

reisdag naar Conversano

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

18 September 2021 | Italië, Conversano

Reisdag naar Conversano
Vandaag hebben we een reisdag. We moesten dus weer een stukje op pad. Eerst dus maar weer vroeg naar het ontbijt.
Gisteravond waren we teruggekomen en bleek het hotel helemaal afgezet met beveiligers. Per gratie mochten we dan naar binnen omdat we onze kamerpasjes konden laten zien.
Bleek dat het voetbalelftal van Atalanta Bergamo in het hotel te zitten. Het leek wel of de koning er zat… Elke etage beveiligers. Maar goed weinig van waar genomen of misschien wel maar omdat we ons 0 interesseren voor voetbal hebben we het niet gezien. Al helemaal niemand herkent.
Gister nog even gekeken of we nog wat konden bekijken onderweg. Dat bleken grotwoningen in Matera te zijn. Zoals het de Italianen betaamt zijn ze heel slecht in het bewegwijzeren van bezienswaardigheden. Parkeergelegenheid voor bezienswaardigheden moet je al helemaal niet verwachten. Maar goed we hebben het weer gevonden. Leuk plekje met leuke huisjes. We hebben hier even rondgewandeld maar het was zo heet dat het eigenlijk bijna niet te doen was. Aangezien het etenstijd was maar een plekje in een restaurantje in een grot gezocht. Was het nog enigszins te doen. De rekening later wat minder…De ober was ook niet zo gezellig. Het eten was heerlijk dus dat maakte wat goed.
Besloten om maar door te rijden naar het nieuwe hotel. Het was zo bedrukt warm dat we graag een duik in het zwembad wilden nemen. Helaas bij aankomst regende en onweerde het. Volgens de receptionist mag je niet zwemmen als het regent… Zeker bang dat je dan nat wordt of zo.. Onweer begrijpen we uiteraard wel. Kort hierop was het droog maar ook toen was het not done om te zwemmen. Helaas hopelijk morgen wel. Dan maar het hotel verkennen. Is weer behoorlijk luxe en mooie kamer… heerlijk even bij de airco.
Straks wat eten en morgen weer op pad voor een nieuw avontuur.

• 18 September 2021 - 17:56

Marieke En Iris:

Ziet er apart uit die grot huisjes. Tja en die warmte volgende keer dan maar toch naar IJsland gaan haha

• 18 September 2021 - 18:07

Hans Joke:

Prachtige foto's. Wat hebben jullie mooi weer, dat stond op jullie lijstje, komt goed uit. Hier ook prachtig weer 25 km gefietst. Fijne avond, pa ma

• 18 September 2021 - 18:26

Monique&Arjan:

T wordt weer n mooie reis. Ook al is t op t vaste continent en betrekkelijk dichtbij

• 19 September 2021 - 12:25

De Eickhoffjes.:

Wat een prachtige tocht weer hebben jullie gemaakt.Wij genieten van de mooie fotos en de guitige verslagen.Nog veel reisplezier gewenst.Groetjes van de Eickhoffjes.