Alberobello - Reisverslag uit Alberobello, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Alberobello - Reisverslag uit Alberobello, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Alberobello

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

19 September 2021 | Italië, Alberobello

Alberobello en Ostuni
Zondag uitslaapdag…. Nou ja op vakantie niet hoor… gewoon hup 7.45 uur uit de veren en gaan.
We hadden ontbijt in een balzaal … lekker oudbollig aangekleed met witte stoelen met een strik aan de achterzijde en ronde tafels. Gezellig TL licht en alles witte tegels. Eten viel niet tegen maar als je al in een paar zeer goede hotels hebt gezeten wordt je enigszins kritisch….Hoe verwend zijn we… gelukkig konden we zeggen : “het vult”
Na het ontbijt hup in de auto en op weg naar Alberobello. Hier hebben ze allemaal leuke ronde witte huisjes staan. Hartstikke leuke straatjes. We mochten ook nog even binnen kijken van hoe men vroeger leefde. Zal vast nog een heel verhaal over te vertellen zijn maar ook deze keer hadden we geen zin om met een audio tour rond te gaan hobbelen en een heel verhaal in het Engels aan te moeten horen. Luistertoetsen hebben we vroeger op school aangedaan en onze spanningsboog is niet zo groot tijdens de vakantie. Rondlopen en kijken was al leuk genoeg ook al hadden we last van andere toeristen. Maar goed al met al toch bijna 2 uurtjes rond gehobbeld door Alberobello. Aardig wat liters water weer genuttigd want omhoog en omlaag hobbelen met 28 graden ( om 10.00 uur) kost wat zweetdruppels.
Onderweg naar onze volgende bestemming kwamen we nog meer van dat soort huisjes tegen en hele grote olijfbomen. Kennelijk al jaren oud en echt prachtig. Helaas past niet in de koffer. Misschien in de aanhanger achter het vliegtuig maar ben bang van niet. Zou wel leuk staan in de tuin.
Volgende stop was Ostuni. Dit is een oud dorpje met allemaal witte huisjes in een soort fort. Onwijs leuk ook weer om te zien wel weer compleet anders en ook hier niet normaal zo druk. Achter de stadsmuren ook best warm in de smalle straatjes. Dikke klapkuiten kweken we hier wel in die steile straatjes. Nog even getwijfeld of we hier een lunch zouden genieten maar gezien de warmte en drukte toch besloten een supermarkt op te zoeken om daar wat eten te scoren. Nou dat bleek achteraf niet het meest formidabele plan te zijn. We zijn nog steeds niet gewend aan het feit dat de wereld in Italie tussen 13.00-15.00 uur compleet op zijn gat ligt. Geen hond te bekennen op straat behalve die stomme toeristen. Alles dus ook dicht. Geen winkel te vinden die open was. Daar ging ons plan iets te scoren en dit langs de Adriatische kust op te eten. Dus na diverse dorpjes langs het strand belanden we dus in ons hotel. Waren we net te laat voor de lunch. Gelukkig was een ober zo vriendelijk om het een en ander in elkaar te flansen voor ons… Dus de bekende kaasplank met stukjes kaas, worst en brood kwam weer op tafel. Euhh daar dachten we dat het bij bleef… kleine pizza’s, nog meer soorten kaas, sandwiches, worstenbroodjes… nou genoeg voor een weeshuis….Het was heerlijk maar we zijn wel benieuwd naar de rekening morgen… We hebben nu al een paar keer van die grappen gehad dat men een leuk verhaal heeft, vervolgens onze tafel volgooit en we daarna de rekening krijgen.
Eindelijk dachten we een duik te nemen in het zwembad…. Het regende niet dus het moest toch gaan lukken. Vol goede moed met de handdoek onder ons arm naar het zwembad. De badmeester van gisteren liep ook weer rond…Nou zwemmen zat er niet zomaar in… Eer dat de stoeltjes en de parasols stonden…daar moest de badmeester natuurlijk zijn werk doen want stel je voor dat we zelf een parasol op zetten. Eindelijk afgespoeld onder steenkoud water wat hij had gadegeslagen … willen we in het water springen…. Neeeee …. Waar is je badmuts…Nee he willen ze niet dat we hier zwemmen.
Gelukkig hadden we die op de kamer dus Jack en Ruud druipend terug om de badmutsen te halen…..Daarna was het dus eindelijk zover en mochten we dan toch zwemmen. ( misschien kan de badmeester zich drukker maken over de beestjes die drijven en zwemmen in het water)
Na een heerlijk zonnebad lekker gedoucht en straks nog maar weer eten…benieuwd wat ze ons deze keer weer gaan voorschotelen..

• 19 September 2021 - 18:21

Monique&Arjan:

Mooie fotos. leuk om te zien

• 19 September 2021 - 18:35

Hans Joke:

Wat een mooie foto's en leuk verslag. Italië is echt veelzijdig. Jullie hoeven geen spijt te hebben, alleen een beetje warm. Eet smakelijk straks en fijne avond, lieve groet pa ma

• 19 September 2021 - 18:38

Jeannette :

We lopen nu noodgedwongen in kortebroek de kuitbroeken willen niet meer passen, met al die klim kilometers, geen idee wat de tussenstand is,

• 19 September 2021 - 18:51

Jack:

Het is nu rond de 120 kilometers in de benen

• 20 September 2021 - 07:31

Marieke En Iris:

Ziet er wel gaaf uit op de foto’s. De stappenteller maakt overuren. Geniet nog maar lekker van jullie laatste week. Wij maken ons op voor de terugreis