Canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Canyonlands - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Canyonlands

Door: Annemarie/ Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

27 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

Hoi allemaal,

Vandaag zouden we vertrekken naar Moab waar we 2 dagen zouden blijven. Dus even wat langer in bed blijven liggen. De relaxte stand van gisteren dus even voortgezet. We hadden nog geen plannen voor vandaag. Na een ontbijt ( bij een zeer ongezellige restauranteigenaar) om 10.00 uur op pad gegaan. Het was maar 2,5 uur rijden dus een kort stukkie weer. Ja jullie zullen denken dat is lang. Hier niet. Cruisecontrol erop en gaan. Geen files, geen aso’s op de weg gewoon lekker rijden.
Dus om 12.30 uur in Moab. Eerst even getankt en boodschappen gedaan. Bij het hotel kregen we al te horen dat we nog niet op de kamer konden. Dus eerst maar een boterham gesmeerd en gegeten. Lekker hoor zo’n broodje kaas. Op naar het visitor centre. Daar troffen we een ranger aan die uit Nederland kwam ( al 34 jaar hier woonde) en Nederlands sprak. Dat was even makkelijk communiceren dus. Hij gaf ons de tip om vanmiddag toch nog even terug te rijden naar Canyonlands National park waarbij hij een aantal plekken als tip gaf. Als laatste gaf hij aan om Dead horse state park te bezoeken en de zonsondergang te bekijken.
Wij op pad dus. Het was vandaag wel wat fris ( dat hadden ze ook al voorspeld voor de komende 2 dagen) af en toe een wolk. Eerst dus Mesa arch bezocht in Canyonlands. Een schitterende boog waardoor je een schitterend landschap kan zien. Door de wolken en de zon die elkaar afwisselden was het nog mooier. Onderweg nog diverse andere punten gestopt en bekeken. Uiteraard weer de nodige foto’s. Gemiddels maken we er 75 per persoon per dag dus reken maar uit en bereidt jullie vast voor..hihi.
Het werd echter al steeds kouder, bewolkter en de regendruppels begonnen te vallen.
Op het moment dat we aankwamen bij Dead horse regende en hagelde het. Je waaide uit je jas.... Nou dat werd dus een paar snelle foto’s en niet meer afwachten op de zonsondergang. Het was gewoon niet uit te houden van de kou en de hagel.
Uiteindelijk waren we dus omstreeks 18.30 uur bij het hotel en konden we wel inchecken. Weer een behoorlijke kamer op de beneden verdieping dus dat scheelde weer sjouwen met alle troep die we inmiddels hebben verzameld. In de hele auto ( en die is groot) is wel wat te vinden...tenslotte leven we er een groot deel van onze tijd in hihi. We hebben inmiddels 1600 mijl gereden dat is ongeveer 2500 km en we hebben nog even te gaan.
Nu zijn de spulletjes dus even in de was en hebben we net lekker gegeten. Zo lekker een douche en vroeg naar bed ( als de was zich aan de tijd houdt) morgen willen we vroeg naar Arches National park. Het zou niet zo warm worden maar op aanraden van de Nederlandse ranger dus vroeg op pad om de hitte voor te zijn.
Doei tot morgen

• 28 September 2013 - 08:58

Jasper Mertens:

Jammer van die kou....hier schijnt heerlijk de zon! haha :-)
    Jullie hebben weer mooie foto's gemaakt van dat prachtige landschap..

Veel plezier! Groet, Jasper

• 28 September 2013 - 10:21

Pa En Ma:

Goedemorgen, inderdaad lijkt het ons bij jullie koud, je hebt je jas aan. Hier schijnt de zon, maar wel fris hoor. Wat een prachtige foto's weer, het is elke dag genieten van de mooie Amerikaanse natuur. Goede reis voor vandaag en een fijne dag. Wij gaan naar de Mekkerstee, ook leuk toch! gr.x Pa en Ma