Capitol Reef national park - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Capitol Reef national park - Reisverslag uit Torrey, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Capitol Reef national park

Door: Annemarie/ Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

26 September 2013 | Verenigde Staten, Torrey

Hoi allemaal,

Vanochtend wat rustig aan gedaan. We hadden toch de tijd. Even een ontbijtje in de kamer en toen om 9.30 uur in de auto en op pad. Het was maar 2 uurtjes rijden vandaag dus niet zo lang.
We waren dan ook op tijd bij het hotel. Hier gekeken of we al op de kamer mochten maar dat was niet het geval. Dus maar geluncht in het bijbehorende restaurant. Een tosti ham/kaas waar de ham alleen al bijna een halve centimeter dik was. Uiteraard weer frietjes erbij zoals zowat bij elk gerecht. Tot nu toe hadden we dat nog aardig kunnen vermijden door gevarieerd te proberen te eten of zelf in de supermarkt broodjes te halen.
Op naar het park. Eerst weer langs het visitor centre voor de laatste info. Ook hier bleek dat er weer een aantal wegen waren afgezet en waar je dus niet mocht komen.
Aangezien we net hadden gegeten hebben we de appeltaart even over geslagen die je in het begin van het park bij de mormonen kan eten en volgens Iris en Marieke erg lekker moest zijn. Sorry de buik zat vol tosti.
In het park de Scenic route ( of te wel een mooie toeristische route gereden) Op diverse punten gestopt om wat foto’s te maken. Zelfs een aantal keer via een dirt road ( zandweg) gereden. We hebben tenslotte toch een 4x4 als we vast zouden komen te zitten. Dat was gelukkig niet het geval.
Aan het eind van de rit zag de auto er in ieder geval niet meer uit. Mede doordat het behoorlijk waaide en zand langs kwam vliegen. We hebben nu in plaats van een grijze auto een rode ( het zand is hier namelijk rood)
Bij een deel van het park waren tekeningen in de rots gekerft. Ook hier was een deel afgezet door een boom die op het pad was gevallen en de constructie had vernield. Maar goed we konden vanaf een afstandje toch wat zien.
We vonden het park wel enigzins op Bryce lijken. We hadden vandaag geen zin om te wandelen. Ik had nog wat last van de knie van gisteren en de trails die hier waren waren behoorlijk lang en stijl. Dus even niet. Lekker naar het hotel gegaan waar we omstreeks 16.00 uur waren. Lekker met uitzicht op de bergen buiten gezeten. Colaatje en boekje erbij. Lekker rustig aan.Ook wel eens goed.
Net zijn we wezen eten. Op zijn Amerikaans om het zo maar te zeggen. Een Ribeye....Een berg vlees waar je u tegen zegt... met uiteraard frietjes en sla..
Die buik is meer dan goed gevuld om het zo maar te zeggen.
Nu lekker uitbuiken, het zand uit de haren wassen en relaxen. Morgen gaan we naar Moab voor een bezoek aan Arches national park en Canyonlands national park. In Moab blijven we weer 2 nachtjes.

Tot morgen

• 27 September 2013 - 08:16

Miep En Iris:

Wederom goedemorgen vanuit Bergen op Zoom.
    Nog een dagje werken en dan weekend.
    Zonde van de appeltaart.
    Je had er ook een mee kunnen nemen om hem later op te eten.
    Maar goed jullie vermaken je nog wel met het eten ;-)

laterrrrrrr

• 27 September 2013 - 09:08

Pa En Ma:

Uit een zonnig Stellendam, goedemorgen. Wat zien jullie veel zand en wat een grillige natuur, prachtig. Dat eten is in Amerika wel overdadig volgens ons. Het is ook wel fijn zeker een rustig dagje tussendoor. Hoeveel kilometers hebben jullie al gereden, dat zijn er al aardig wat denken we. Tot morgen en weer een fijne dag Gr. Pa en Ma

• 27 September 2013 - 11:50

Jasper Mertens:

Lekkerrrr hoorrrrr zo'n stukje vlees, haha alles moet groot daar, toch?
    Geniet ervan en blijf foto's maken...;-)

Groet, Jasper