Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Monterey - Reisverslag uit Monterey, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Monterey

Door: Annemarie/ Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

07 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Monterey

Hoi allemaal,

Vanochtend toch maar niet naar Hearst castle gegaan. Na een crackertje vertrokken richting Monterey. We zouden de beroemde Highway 1 gaan rijden. Een van de mooiste wegen ter wereld zegt men omdat je langs de zee rijdt en uitzicht hebt op hoge cliffen. Dus hoopvol op pad.
Nou ja de weg was al niet zo mooi want die was van slechte kwaliteit en de rest zagen we niet omdat het een en al zeemist was. We hebben dus zowat niets gezien behalve als we enigzins boven de wolken zaten dan was het prachtig weer. Onderweg reden we nog even langs een dood stinkdier... Allemachtig wat kan zo’n beest een stank afgeven. We reden er met 60 km/h langs en de stank in de auto was niet te harden. Dus dat werd de ramen open....
Na 2 uur rijden hadden we dus niets van de kust gezien en dus aan het eind in Carmel.
Daar lag een weg door een nationaal park wat schitterend moest zijn. Dit was de 17 mile road. Wij deze dus gaan rijden. Gelukkig was hier de mist wat opgetrokken en zo zagen we toch nog wat van de kust. De weg liep langs de meest mooie huizen die waarschijnlijk ook het meest mooie uitzicht hadden wat je maar kan wensen. Wassenaar is er niets bij zeg maar. Hier stond wel voor een vermogen. Langs de weg waren allemaal mooie lokaties aangegeven. Hier zijn we dan ook gestopt en wat foto’s gemaakt. Mooie uitzichten en hier en daar wat dieren. Pelikanen, eekhoorns zeehonden enz. Ook nog langs een cipresboom die 250 jaar oud was en toen hadden we het rondje af.
Na het rondje dus doorgereden naar Monterey waar ons hotel stond. In het hotel de spullen afgezet en toen verder naar de Fisherman’s warf. Nu heb je die in San Francisco ook. Nou die is wat groter en wat leuker. Dit stelt niet zo veel voor. De haven lagen ook zeehonden en lag een zeeotter lekker op zijn rug wat te drijven en zich te wassen. Dat was wel leuk om te zien. Je kunt hier ook excursies voor whalewatching boeken. dAt hebben we maar niet gedaan. Hoe decadent ook. Die hebben we al gezien.
Na een rondje door het dorp zijn we naar een winkelcentrum geweest. Hier lekker chinees gegeten. Heerlijk eens geen burgers en patat. Nu dus weer lekker in het hotel. Voorbereiden op onze echte laatste dag in the States. Morgen dus het laatste stukje rijden naar San Francisco.
Groetjes van ons

• 08 Oktober 2013 - 08:58

Pa En Ma:

Goedemorgen, wat raar de reactie die ik zonet heb geschreven staat er niet op. Nog eens proberen. Inderdaad jullie laatste dag in de States. Wat gaat de tijd toch snel, nog een heel fijne dag hoor. Het verhaal en de foto's waren weer erg mooi gr. Pa en Ma

• 08 Oktober 2013 - 09:21

Jasper Mertens:

Hoi,

Ondanks de mist toch nog mooie foto's geschoten...
    Geniet van jullie laatste dag daar!

Groet, Jasper

• 08 Oktober 2013 - 12:28

Netty:

Jullie laaste dag?wat gaat het toch weer snel.
    Maak er een mooie dag van,en alvast een goede reis terug

• 08 Oktober 2013 - 17:05

Anette:

Geniet van jullie laatste dag he!! en een goede reis naar huis.
    Hopen dat jullie niet al te veel vertraging oplopen door de shut down.

Groetjes,

Anette

• 08 Oktober 2013 - 20:19

Tilly En Hans:

Jammer voor jullie maar het eind komt inzicht, en met dit eind begint donderdag bij ons het echte herfstweer! Dus koop nog maar wat warme kleren en geniet nog maar even!

Groet uit Loosduinen, waar alles ok is.