Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Arches - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Arches

Door: Annemarie/ Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

28 September 2013 | Verenigde Staten, Moab

Hoi allemaal,
Vanochtend om 5.00 uur wakker omdat een van de buren het nodig vond om de ijsblokjesmachine die een kamer verder dan de onze staat gebruikte... maar goed dat vonden we te vroeg dus nog een tukje verder gedaan. Om 8.00 uur op pad naar Arches.
Eerst even een stukje rijden naar de Delicate Arch. Daar zouden we een stukje gaan wandelen.. Nou ja stukje... Het werd naar boven sloffen en af en toe op adem komen. Een behoorlijke wandeling op hoogte wat er voor ons voor zorgde dat we dus minder zuurstof hadden en dus stonden te hijgen als een postpaard. Gelukkig was het niet te warm ook al scheen de zon wel ( dat merken we nu want we zijn weer verbrand uiteraard). Bijna boven zagen we geen bordjes meer staan en waren we eigenlijk zo dom om achter de rest aan te lopen. Bleek toen we boven waren dat voor de Arch een soort kom was uitgesleten waardoor we daar dus niet zomaar naar toe konden lopen. We zagen een aantal mensen langs een randje lopen om bij de Arch te komen. Dus wij ook maar. Nou ik zal je zeggen dat was heel smal en dat doen we dus niet meer zonder dat we zijn gezekerd. Het is dus goed gekomen maar echt lekker was het niet. Bleek aan de achterkant van die berg gewoon een pad te lopen. Ook niet breed maar beter te doen dan wat wij liepen. Het was inmiddels al behoorlijk druk boven en elke keer dat we een foto wilden maken stond er wel iemand in de Arch. Wat een vervelende mensen zijn er toch die alleen aan zichzelf denken en lekker nog een uur blijven kletsen terwijl anderen wachten om ook een foto te maken. Ongelooflijk hoe vaak we dat vandaag hebben meegemaakt.
De Delicate arch was in ieder geval wel mooi. Het was bij elkaar 2 uur lopen waarvan naar beneden de kortste tijd was uiteraard. Die wandeling voelden we dan ook behoorlijk zitten, maar goed je bent maar een keer hier dus op naar de volgende. Dat was ongeveer 10 minuten rijden en toen weer een uurtje wandelen. Op naar Landscape Arch. Een van de langste Arch van Arches. Deze zal ook niet lang meer bestaan daar hij erg dun is en waarschijnlijk zal breken. Ook deze wandeling ging weer op en neer. Gelukkig konden hier niet de mensen in de Arch gaan staan aangezien alles afgezet was.
De laatste wandeling was een wat kortere naar de North en South Window, turret Arch en Double Arch. Deze lagen gelukkig allemaal bij elkaar in de buurt en het was goed te lopen. Het was inmiddels wel weer behoorlijk warm geworden en het was er behoorlijk druk. Dus dat was klimmen en afwachten tot iedereen was opgehoepeld en wij een normale foto konden maken. Oke Jack had soms wat minder geduld hihi. Vandaag gemiddeld ongeveer wel 4 uur omhoog en omlaag gewandeld. We waren er dus wel weer even klaar mee. Onderweg nog even gestopt voor wat foto’s van de Three Gossips ( uit de auto omdat we te lui waren om uit te stappen) en toen op naar het hotel. Daar eens even heerlijk met de voeten omhoog gezeten en lekker geinternet.
Nou ja wat moet je daarna weer gaan doen..... Wandelen natuurlijk. Even een wandeling door het dorp. Jack heeft even een nieuwe camelbag ( waterzak) gekocht. Die gebruiken we hier veelvuldig met al die wandelingen en warmte. Gezellig bij een Amerikaanse Diner gegeten en nu dus lekker weer in het hotel. Het is voor ons doen nog vroeg 19.10 uur, maar dat is ook wel eens lekker en die douche roept hard....
Morgen gaan we naar Monument Valley waar we aan het eind van de middag een jeeptour hebben met indianen door Monument Valley. Dit gaat ongeveer 2,5 uur duren. Morgen hebben we waarschijnlijk geen internet dus waarschijnlijk ook geen verhaalte, maar niet getreurd jullie kunnen het daarna vast wel weer inhalen.
Groetjes van ons

• 29 September 2013 - 09:41

Pa En Ma:

Goedemorgen deze zondagmorgen, even reageren voor we naar de kerk gaan en daarna naar René zijn verjaardag. Goed dat we alles niet weten, wel eng zo'n wandeling, maar wat een schitterende foto's van die grillige natuur. Jullie lopen wat af, maar het is wel de moeite waard. Voor vandaag een fijne dag en tot morgen, gr. Pa en Ma

• 29 September 2013 - 10:15

Miep En Iris:

Mogge

Lekker gewandeld zo te lezen. Tja meer mensen vinden Arches mooi. Maar soms zou het fijn zijn als je er even alleen kan zijn haha.
    Succes maar weer met de trip naar monument valley.
    Dan gaan wij weer verder klussen. Kozijnen boven schilderen en de dakdekker is bezig met het aanbrengen van een nieuwe laag op de aanbouw en praktijkruimte.

• 29 September 2013 - 15:27

Tilly En Hans:

Weet je wel zeker dat je in Amerika bent? Het lijkt de maan wel!
    Veel plezier morgen bij de indianen en laat Jack zijn verentooi niet vergeten!

Groetjes uit Loosduinen, waar alles nog ok s!