Alesund - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Alesund - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Alesund

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

12 September 2019 | Noorwegen, Geiranger

Hieperdepiep hoera Jack 60 jaar!!! Vanochtend gezongen en het huisje versierd!! De auto mocht niet versierd worden want dan zouden ze denken dat we niet harder dan 60 km/h zouden rijden???
Vandaag een cruiseschip van de Holland Americaline voor ons neus de Nieuw statendam. Wat een ding is dat. De grootste en mooiste tot nu toe.
Na het ontbijt ( ja gewoon crackers met kaas en met pindakaas) zijn we in de auto gestapt. Eigenlijk alles wat hier te doen is hadden we in de laatste 2 dagen al gedaan of gezien.
Het weer vandaag is echt erbarmelijk slecht. Zo slecht hebben we het nog niet gehad. We hadden gisteren besloten om naar Alesund te gaan. Gelegen aan de kust maar nog wel een uurtje of 2 rijden. Alesund ligt over verschillende eilanden verdeeld en moest heel mooi zijn. Dat zal ongetwijfeld ook zo zijn maar door de harde regen en laag hangende bewolking hebben we er niet veel van gezien. Er was een uitzichtpunt ergens bovenop een berg. Daar moest je naar toe lopen. Dat hebben we maar overgeslagen aangezien we vermoeden dat we toch alleen wolken zouden zien en we dan drijfnat zouden zijn.
Toch al met al nog een uurtje of 2,5 door het stadje gewandeld. We hadden bij de toeristeninfo opgevraagd wat er leuk was. Die mevrouw kwam met allemaal art galleries… Wat denk je echt iest voor ons!! Not. Dus maar een route gelopen door het stadje. Allerlei gekleurde huisjes. In 1904 of is Alesund afgebrand en er waren nog wat houten huisjes over. De rest is later herbouwd. Ook heel bijzonder die houten huisjes. Waarom dat weten we niet want je hebt hier alleen maar houten huisjes hihi.
Gezien het weer maar besloten om weer terug te rijden. Onderweg kwamen we nog een Burgerking tegen. Ja ja de eerste die we tegenkomen in Noorwegen. Dat soort tenten zie je hier niet. Dus ja die moesten we voor de late lunch nog maar even bezoeken. In het huisje gekomen zijn we maar vast wat dingen gaan inpakken want morgen gaan we weer naar de volgende. Ook wat orde in de chaos geschept want dat was wel even nodig.
Straks gaan we uit eten om de verjaardag van Jack te vieren en daarna zal het wel bankhangen worden…. Ook best lekker met dit weer.
Morgen gaat de reis naar Kaupanger. Benieuwd waar we nu weer terecht komen.

• 12 September 2019 - 17:34

Audrey:

hiep hiep hoera, fijne verjaardag!!!

• 12 September 2019 - 17:55

Pa Ma:

Jack van harte gefeliciteerd. We hebben het vanmorgen al telefonisch gedaan. Maar op deze manier blijft het bewaard in de archieven. Ben je verwend door Annemarie. Fijn etentje vanavond.Tot morgen, gr. pa ma

• 12 September 2019 - 19:06

Netty :

Tjonge tjonge het zit jullie niet mee met het weer, hier word het weekend droog en warm, ik hoop bij jullie ook een beetje. Goeie reis morgen naar je volgende bestemming

• 12 September 2019 - 19:06

Klarie:

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Jack! Gezellige avond en eet smakelijk! Goede reis voor morgen!