Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Bergen - Reisverslag uit Bergen, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Bergen

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

17 September 2019 | Noorwegen, Bergen

Vandaag keken we uit het raam… Nee zeg geen regen maar sneeuw!!!!
Weer eens wat anders. Maar de wolken gingen al gauw weer voor de wolken.
Dus in de auto en op naar Bergen. Was 1,5 uur rijden maar het weer knapte op. Even op buienradar gekeken en bleek dat het rond 14.00 uur weer zou gaan regenen dus eerst maar de dingen die buiten waren en mooi uitzicht zouden opleveren. Nu was het inmiddels blauwe lucht en hebben we zelfs onze zonnebril opgehad. Dus auto geparkeerd. Even gevraagd waar we precies stonden. Een meisje was zo vriendelijk om dat op de kaart even aan te wijzen en op naar het Toeristische deel.
Bergen staat bekend om zijn gekleurde houten huisjes bij de haven, een trambaan die stijl omhoog gaat en de vismarkt.
Dus op naar de huisjes. Paar fotootjes gemaakt van de overzijde van de haven en op naar de tram. Met de tram stijl omhoog naar boven op de berg. Hier hadden we prachtig uitzicht over Bergen. Duidelijk te zien dat er overal fjorden omheen liggen. Daar even rond gekeken. Ineens ging er een sirene af. Wij dachten nog dat het een auto alarm was…. Nee hoor ineens een harde knal en de grond schudden. Hadden ze een stuk opgeblazen om er iets nieuws op te bouwen. Zo doen ze dat hier.
Weer naar beneden. Zaten we eerste rang in de tram namelijk vooraan met prachtig uitzicht.
Beneden kwamen we bij een deel met mooie witte houten huisjes. Nee zeg zelfs onze eerste McDonalds. Die konden we natuurlijk niet voorbij lopen want inmiddels was lunchtijd ook al even gepasseerd. Dus gauw een hapje.
Door naar de gekleurde huisjes. Oké hier even de kerstwinkel in geweest voor Netty. Helaas Netty een bal voor 25 euro stuk zit er niet in. Daarbij was de trap ook al een behoorlijke uitdaging. Sterker nog de hele winkel. Die was zo scheef en verzakt dat elke tree een uitdaging was zo scheef.
Bleek achter deze huisjes aan de kade nog een hele wereld aan oude huisjes te liggen. Was echt enorm leuk om te zien. Al werd er wel al wat opgeknapt want zo te zien was de houtworm hier ook niet vreemd.
Vervolgens weer door naar de vismarkt. Die viel wat tegen. Eigenlijk een beetje visrestaurantjes behalve dan dat je krab en dergelijke uit kon zoeken in een aquarium, maar goed been there done that… Zo konden we dus ook weer afstrepen van het lijstje.
De auto stond ergens bij een winkelcentrum. Inmiddels was het weer dichtgetrokken en de eerste druppels vielen weer dus daar nog een rondje gedaan en toen was het weer tijd om naar huis te hobbelen.
Vandaag dus al met al een leuke dag gehad en mooi weer. Hopelijk morgen nog zo een.

• 17 September 2019 - 17:30

Miep En Iris:

Mogge vanuut Toronto.
    Wij zitten nu te wachten op het busje van het camperbedrijf. Dan kan ons avontuur eindelijk echt beginnen. Tijdens het wachten even tijd gevonden om te kijken hoe het in Noorwegen is. Zo te zien prima dus. Lekker weer en wat sneeuw. Tja sorry maar ik moet jullie mededelen dat wij in korte broek in de zon zitten. Het is niet eerlijk i know.
    Succes met de boot overtocht.

• 17 September 2019 - 17:38

Monique:

En weer mooi om te volgen. Krijg je nu 60+korting?

• 17 September 2019 - 21:54

Pa Ma:

Wel een mooie dag met sneeuw, blauwe lucht en zon. Mooie foto's van Bergen en omgeving. Morgen naar Denemarken goede reis en fijne dag gr.pa ma

• 18 September 2019 - 17:18

Erica :

Helemaal weer bij met alle verhaaltjes leuk hoor.. Jullie goeie reis morgen. Groetjes