Geiranger en trollstigen - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Geiranger en trollstigen - Reisverslag uit Geiranger, Noorwegen van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Geiranger en trollstigen

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

11 September 2019 | Noorwegen, Geiranger

Vanochtend was er weer een cruiseschip in het Fjord. Die dingen zetten het hele dal blauw van de rook als ze weggaan. Je snapt toch niet dat dit mag in de mooie natuur Unesco werelderfgoed. Wij snappen wel dat ze die dingen willen gaan weren in het fjord.
Vandaag mooi weer en besloten om naar de Trollstigen te gaan rijden. Hierdoor moesten we weer over een mooie toeristische weg. Eerst bij Geiranger wat haarspelbochten omhoog naar het uitzichtpunt Ornesvingen. Hier heb je uitzicht over het Geirangerfjord. Mooi maar vanuit ons huisje is het mooier hihi. Vervolgens doorgereden en met een Ferry overgevaren.
Uiteindelijk via weer een schitterende weg op grote hoogte aangekomen bij de trollstigen zijnde een weg met haarspeldbochten aangelegd door de trollen. Hier een klim naar boven gemaakt. Man wat waaide het hier. Steenkoud ook, maar wel waard om te doen en daar te kijken.
Daarna een stukje terug gereden en een andere ferry genomen. Hierdoor konden we een derde ferry nemen van Hellesylt naar Geiranger. Hierdoor voeren we met de ferry het hele Geiranger fjord door. Het lijkt echter wel dat als wij door een fjord willen waar ook ter wereld dat het ons niet mee zit. In Nieuw Zeeland was het laag hangende bewolking geen Milford sound gezien. In Canada ging de boot kapot waardoor we terug moesten rijden. Ook geen fjord gezien dus. En nu…. Ja het goot van de regen…Toch maar zeiknat laten regenen voor wat foto’s en af en toe een paar tussen de buien door.
Eigenlijk viel het ons een beetje tegen. Tuurlijk het was prachtig en ja we zijn verwend met wat we gezien hebben inmiddels….
Morgen wilden we op een Rib boat gaan varen maar daar zien we maar vanaf omdat we eigenlijk het fjord al hebben gezien. Nu even kijken wat we gaan doen op de feestelijke dag!
In het dorp even lekker gegeten. Het huisje heeft 2 pitjes dus erg behelpen en een keer wat lekkers is ook niet erg…. Op naar morgen

• 11 September 2019 - 20:14

Anette:

Mooie foto's weer hoor.
    Geniet morgen van de feestelijke dag.
    Groetjes van ons vieren.

• 11 September 2019 - 21:02

Pa Ma:

Zo beleef je nog eens wat toch? Wind regen,maar wat een mooie foto's. Fijne avond heb je al een feestprogramma voor morgen, gr.pa ma .

• 11 September 2019 - 21:42

Monique:

Leuke fotos weer. En over een paar uur gewoon 60 jaar. Alvast gefeliciteerd.

• 11 September 2019 - 22:08

Klarie:

Mooie foto’s! Heel leuk! Op naar morgen

• 12 September 2019 - 13:55

Annie:

Prachtig die natuur. Gefeliciteerd en een gezellige dag.