Seattle - Reisverslag uit Tacoma, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Seattle - Reisverslag uit Tacoma, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Seattle

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

16 September 2016 | Verenigde Staten, Tacoma

16-9 Seattle

Zo ..afgelopen nacht… auto’s met een noodgang..toeterende treinen… vliegtuigen die overvliegen…. We hadden van alles wat. Welkom in de stad. Allebei dus niet echt geweldig geslapen.
Deze camping is niet echt geweldig. Buiten de herrie om dan… De wc en douche zijn niet echt schoon terwijl we toch behoorlijk moesten betalen. Douche hebben we dus maar in de camper gepakt. Alleen het hoognodige gaan we naar het toiletgebouw.
We zouden vandaag een wasje draaien maar we wachten wel tot de volgende camping.
Vanochtend dus op pad naar het centrum van Seattle. Eerst met de bus en toen met de metro. We waren ongeveer een uur onderweg voor we er waren.
Toen we het station uitliepen kwamen we gelijk de monorail naar de Space Needle ( kenmerkende toren van Seattle) Die hebben we dus maar gepakt. Dat was maar 2 minuten en toen waren we bij de Needle. Starbucks om de hoek dus eerst een bakkie koffie en thee. Tenslotte hebben we vakantie dus een beetje genieten mag.
Kaartjes gekocht om de Space Needle in te gaan. Dat hadden we beter voor de koffie kunnen doen want nu stond er een rij… Maar goed toch omhoog met de lift in 45 seconden.
Het uitzicht viel wat tegen omdat het heiig was. Daarbij hadden we niet zoveel industrie verwacht vlakbij het centrum. We hadden nog wel een leuke foto en zijn geregistreerd als bezoeker in spacebook. Wat wil je nog meer.
Beneden gekomen zijn we gelijk met de monorail weer teruggegaan naar het centrum. Daar kwamen we als eerste de Columbia store tegen. Het hoofdkantoor van Columbia is hier gevestigd. Uiteraard even binnen kijken. Nou daar bleef het niet bij… Allebei passen met ruim 20 graden… Jawel voor een winterjas… Geloof het of niet. Ook die zijn we weer rijker. Nu is het echt klaar met dat shoppen. De koffer past niet meer.
Door gewandeld naar de Pike Place Market. Een markt bekend omdat ze hier met vis over en weer gooien. Daar hadden ze vandaag kennelijk niet zoveel zin in want er werd weinig gegooid. Een keer wat voorbij zien vliegen maar dat ging te snel voor de camera.
Vreselijk druk hier. Via allerlei trappen naar beneden gelopen naar het Waterfront. Zeg maar een soort Scheveningen. Alleen dan meer pieren met daarop restaurantjes. Bij Red Robin wat gegeten en weer doorgewandeld. Om weer terug naar boven richting het centrum te gaan andere straatjes genomen. Bij toeval kwamen we in het straatje wat ook een bekendheid is in Seattle en waarvan de muren helemaal vol kauwgom geplakt zitten. Ze hebben het wel geprobeerd schoon te maken maar helaas. We kunnen zeggen dat is niet gelukt. Het zit er weer vol mee. Best smerig als je het zo bekeek.
Inmiddels waren we het behoorlijk zat dat geslenterd. Het was inmiddels 16.15 uur dus tijd om terug te gaan. Weer met de metro en de bus. Pff eer dat we terug waren hadden we het allebei wel weer gehad.
Morgen gaan we naar Olympic National park. Nu alle foto’s weer veiligstellen en alles weer op de site zetten…. Dan is het weer tijd om naar bed te gaan…. doei

• 17 September 2016 - 08:58

Pa En Ma:

Goedemorgen, hopelijk nu met wat minder lawaai geslapen. Jammer dat de camping tegenvalt, maar morgen is het misschien wel weer een luxer verblijf. Was het niet te warm om winterjassen te passen, je moet het wel mee terug slepen, Nederland hangt op dit moment ook vol jassen. Valt deze stad een beetje tegen? Zo te lezen hebben jullie nu wel goed weer, ook om iets te ondernemen. Hier is de hitte ook voorbij, vannacht veel regen nu lekker koel. Weer een fijne dag gewenst met veel indrukken. Gr. van ons.

• 17 September 2016 - 09:39

Netty :

Leuk om weer al jullie avonturen te lezen, jullie zien weer ontzettend veel, ik word al moe van alleen het lezen haha.Maar ik heb een tippie jullie vliegen toch met Air Transat? Dan kan je upgraden,kan je een koffer extra meenemen!!!!nou nog fijne dagen daar gr

• 17 September 2016 - 13:17

Miep En Iris:

Mmmmm sleepless in Seatlle
    Het is gelukkig maar voor 2 nachtjes en dan hop de natuur in.
    Olympic park ook erg mooi vooral bij de kust en HOH national forrest maar ik weet niet of jullie daarheen gaan.
    Waar leveren jullie de camper in ? Vancouver toch. Veel plezierig verderssss

• 18 September 2016 - 10:26

Diana:

Is wel even een ander gezicht dat drukke leven ipv al die mooie natuur om jullie heen. Hebben jullie ook nog een kauwgom erbij op de muur geplakt? HAHA,bah.......
    Veel plezier nog!