Mount Rainier - Reisverslag uit Ashford, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Mount Rainier - Reisverslag uit Ashford, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Mount Rainier

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

14 September 2016 | Verenigde Staten, Ashford

14-9 Mount Rainier

Zo… vanochtend een keer niet vreselijk vroeg ( voor de vakantie dan) uit bed. Uiteindelijk zaten we dan toch om 9.00 uur in de camper op pad naar Mount Rainier National park. Bleek dat we nog geen 500 meter van de ingang zaten. Aangezien we gisteren al wat later waren, waren we dus niet verder dan de camping gereden.
Dat was dus een meevaller. We waren dan ook snel binnen. Even zwaaien met onze parkpas en gaan. Nou ja tegenwoordig willen ze ook een id bewijs met handtekening zien. Ze hebben zeker door dat deze passen die een jaar geldig zijn meestal via bv marktplaats worden door verkocht. Doen wij namelijk ook voor de helft van de prijs waar wij hem voor hebben. Toch weer leuk terug verdiend.
Dus vervolgens een deel door het park gereden en uiteindelijk bij het visitor centre uitgekomen. Vanuit daar een wandeling gemaakt naar boven. Easy walk noemden ze het. Kon ook met een rolstoel. Nou ik hoop dat ik er dan in zit want naar boven duwen dat is geen optie. Pfff behoorlijk steil en dus hijgen en puffen. Je kon precies zien wie er gewend zijn in de bergen te wonen en wie onder de zeespiegel woont… Het was ook al te voelen aan de druk in je hoofd.. hoofdpijn zat er weer in. Uiteraard weer te weinig gedronken wat daar mede debet aan is. Maar goed we komen er wel… af en toe wat extra zuurstof happen.
Boven was het echt prachtig. Mooie watervallen. Mount rainier is zelf nog voorzien van 26 gletsjers. Het is altijd maar de vraag of je hem zelf ziet want vaak is hij gehuld in wolken. Wij hadden echt maximaal geluk deze keer. Strak blauwe lucht. Dus weer aardig wat foto’s met 100 x die berg erop gemaakt.
Inmiddels was het 12.30 uur dus hebben we maar een broodje in de camper gegeten. Nog een stuk verder de route gereden maar dat werd steeds minder mooi. Aangezien we op dezelfde camping zouden blijven moesten we de hele weg weer terug. De weg bleef verder dalen. Om weer helemaall terug naar boven te moeten hebben we maar besloten om terug te gaan.
Dus terug naar de camping. Kwamen we rond 14.30 uur aan. Nee zeg zijn we bestolen !!!!!
We hadden ons schattig lief bbqtje laten staan omdat we die vanavond wilden gebruiken…weg…gewoon weg….Wij naar de receptie… ja ze had hem zien staan … nee wist niet waar hij was… Zou rond gaan vragen bij de vaste camping gasten of zijn hem misschien hadden…Nooit meer wat gehoord. We hadden zo’n vermoeden dat ze wel wist waar hij was maar ja dat toegeven was ook niet zo handig…diefstal kijken ze hier toch anders naar als bij ons…
Dus moesten we nu ons vlees in 2x bakken vanavond… niet omdat het zulke grote stukken zijn maar omdat het zo’n klein rot pannetje is.. zo een die je thuis alleen gebruikt om een ei te bakken. Meer hebben we niet…. Dus we moeten toch nog op zoek naar een bbq….
Nu dus maar beholpen met eten. Het is goed gekomen hoor en we vallen niet zo maar om.
Oh ja ook de waterfles nog leeggelopen op de bank… Dus Jack zit nu aan een nat kantje…
Gaat echt lekker vandaag.
Na het eten nog een rondje over de camping gedaan. Gisteren was het al aan het schemeren en waren we al geschrokken van een hert op een paar meter afstand. Nu hadden we vanmiddag al gezien dat hij gevoerd werd dus niet zo vreemd dat hij kwam. Nu liep hij er dus weer. Op een meter of 3 bleef hij staan… best grappig..
Morgen gaan we naar Seattle….

• 15 September 2016 - 07:50

Pa En Ma:

Prachtige foto's en een mooi verhaal. Wat een bijzondere natuur is het daar hé. Jammer van de b.b. maar het is toch al net als hier, je kunt niets meer laten staan. Vandaag dan maar op pad voor een nieuwe, wij kunnen hem niet even komen brengen. Hier vandaag nog tropisch warm daarna wordt het minder. Fijne dag en tot schrijfs, gr.

• 15 September 2016 - 07:57

Klarie:

Leuk om jullie verslag weer te lezen. Aardig wat (af)gezien! Jammer dat men ook daar niet van andermans spullen af kan blijven! Kijk weer uit naar het volgende verslag. Groetjes uit een lawaaiige Haakonstraat! (werklui in de straat die om half zeven al volop lopen te tetteren)

• 15 September 2016 - 12:13

Monique:

Like x7... waar is de like knop. leuk hoor om te zien. en ships van die bbq.
    succes verder

• 15 September 2016 - 12:49

Miep En Iris:

Mazzelaars met het weer. Alleen iets minder mazzel met den barbeknoei. Ff een goed onderzoekje instellen op de camping (lees alle Campers openmaken en dat ding terug confisqueren )
    Veel plezier in Seattle jullie gaan hoop ik wel naar pikesplace? Daar smijten ze met vis dus op tijd bukken. O en daar ergens zit ook de eerste Starbucks van the USA.
    Nou daaaaaag uut heel zonnig Etten-leur