Waterton nationale park - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Waterton nationale park - Reisverslag uit Waterton Lakes, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Waterton nationale park

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

02 September 2016 | Canada, Waterton Lakes

2-9 Waterton National Park

Was even wennen met het slapen vannacht. Krap bedje en Jack die snurkte als een malle… Nou dan weet je het wel… Weinig geslapen. Daarbij uiteraard meerdere malen naar de wc. Nou hebben we die aan boord, maar midden in de nacht je draai daar vinden valt niet mee.
Dus ja… niet best geslapen…
Vanochtend goed gemaakt met een heerlijke douche en een ontbijtje met ei en spek ( zoals dat hier hoort)
Op pad voor onze eerste lange rit van deze vakantie. Onderweg nog even gestopt in een dorpje om wat boodschappen te scoren. Waren natuurlijk gisteren wat dingen vergeten en eindelijk een bbq gevonden.
Onderweg een schitterende weg gehad. Hier en daar al met blikken op de Rocky Mountains. Onderweg zagen we echter ook al dat het weer er niet beter op werd. Precies daar waar wij naar toe moesten werd het donkerder en donkerder. Het waaide echt keihard.
Aangekomen in Waterton regende het inmiddels behoorlijke plensbuien. We wisten al dat dit park vooral middels hiken bekeken kon worden, maar goed gezien het weer niet echt een optie. Dus maar op naar de visitor centre. De mevrouw wist ons te vertellen dat er nog een weg liep Red Rock Canyon. Deze is ongeveer 13 km lang. Besloten deze maar te rijden en mocht het weer beter worden om dan een kleine hike te maken omdat het weer steeds weer veranderde. Echt lekker warm was het niet dus inmiddels waren we een trui en regenjas verder. Wat een verschil met de afgelopen dagen toen we rond de 26 graden hadden. De wind was de grootste boosdoener. Die is ook de hele dag verder gebleven.
Wanneer je Waterton binnen komt rijden zie je het Fairmont hotel op een heuvel liggen. Hier een binnen geweest. Wat een schitterend uitzicht over de upper Lake. Door de regen was het niet mogelijk om een fatsoenlijke foto te nemen. Dus hopelijk lukt dat morgen nog.
Red Rock Canyon was schitterend. Gelukkig even droog zodat we de Canyon konden verkennen.
Onderweg werd veel gewaarschuwd voor beren. Ook later op de camping. Hier liepen de herten tussen de caravans door.
Het dorp nog even verkend. Wat winkeltjes bezocht en een stuk gelopen.
Uiteindelijk weer tijd om de camper te parkeren en alles weer aan te koppelen zodat we lekker comfortabel kunnen zitten. Kacheltje is aan… staapan hier een paar tentjes tegenover… Oh wat zullen die het koud hebben. Enkelen hebben we al zien vertrekken. Niet vreemd hoor. Tent weggewaaid..
Die bbq zit nog in de verpakking…Dus het werd een steak in een veel te klein pannetje bakken hihi…
Maar het is gelukt en smaakte best.
Nu hebben we het meest fantastische uitzicht over de bergen en het meer…
Thee er bij kacheltje aan. Wat wil een mens nog meer…
Morgen naar Glacier National park in de United States of America. Benieuwd hoe het gaat bij de grens.

• 03 September 2016 - 20:47

Pa En Ma:

Dat is al een spannend begin. Maar toch wat we begrijpen veel moois gezien. Ja met dit weer is een hotel confortabeler, maar camperen heeft ook wat. Gr.van ons