Met de camper op pad naar Fort Macleod - Reisverslag uit Fort Macleod, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Met de camper op pad naar Fort Macleod - Reisverslag uit Fort Macleod, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Met de camper op pad naar Fort Macleod

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

01 September 2016 | Canada, Fort Macleod

1-9 Camper ophalen

Gisteravond gezellig uit eten geweest met Wesley en zijn oom Wim. Gezellig op een terrasje in het centrum van Calgary. Resulteerde in nog een rondritje door Calgary en uiteindelijk 24.00 uur naar bed. Maar voor geen goud willen missen. Weer een hoop over Canada geleerd.
Vanochtend hadden we de tijd. Uiteindelijk moesten we toch pas om 12.30 uur bij de camperverhuurder zijn. We moesten wel de kamer uit om 11.00 uur. Dus na het ontbijtje even nog tv gekeken. Na het uitchecken besloten om maar op de goede gok naar de verhuurder te gaan en anders daar maar te wachten. Taxi ritje was maar een kwartiertje. Dus dat ging snel. Aangekomen bij de verhuurder bleek aan de balie dat er niemand was en dat onze camper beschikbaar was.
Dus dat was mazzel en konden we ongeveer 1,5 uur eerder op pad. Al mochten ze nog wel even een extra poetsbeurt doen want de camper was niet bijster schoon. 5 minuten later kwam hij terug en moest hij schoner zijn. Nou het zal wel. Dat doen we zelf nog wel een keer over. We hadden al gezocht naar een Walmart. Dus met ons boodschappenlijstje op pad.
Na een korte lunch op pad naar onze eerste camping. Ongeveer 1,5 uur rijden en we waren in Fort Macleod. Echt een overnachtingscamping voor ons. Alles uittesten en aansluiten. Toen tijd om de koffers uit te pakken en alles in de camper een plekje geven.
Het is nu 17.45 uur en zijn net gaan zitten buiten in ons stoeltje voor ons nieuwe huis op wielen voor de komende 3 weken.
We zijn benieuwd. Morgen gaan we naar Waterton National park.
We hopen dat het lukt met de foto’s. De wifi is niet bijster bijzonder hier.

• 02 September 2016 - 08:25

Pa En Ma:

Goedemorgen, als eerste leuk een collega te ontmoeten zo ver weg. En dan heel fijn dat alles zo goed is gegaan met de camper. Is hij naar jullie zin? En nu echt op pad voor allemaal nieuwe dingen te zien en beleven.
    Fijne dag, gr. van ons.

• 02 September 2016 - 21:55

Miep En Iris:

Zo de eerste kilometers zitten erop. Welke camper hebben jullie en van welk bedrijf? Cruisecanada of een ander.
    Veel veilige kilometers verder toegewenst met jullie hillbillie mobilhome ;-)
    Wij hebben nu ook lekker vakantie en gaan vanaf zondag Luxemburg onveilig maken

• 03 September 2016 - 20:39

Jannie Stolmeijer:

Hoi allebei,
    Dat ziet er weer prachtig uit en dan zo'n spannende vakantie voor de boeg.
    Ik hoop dat jullie genieten van elkaar en van de omgeving.
    Ik zie op de kaart Lethbridge.
    Een gezin uit onze kerk is een aantal jaren geemigreerd naar deze plaats.
    Volgens ons een paar boerderijen en dat is het.
    Zij hebben daar drie zoons zitten als boer en de ouders zijn er ook naar toegegaan.
    Ze heten de fam. Kamper uit Vijfhuizen

groetjes Jannie

• 03 September 2016 - 21:11

Henk Stolmeijer:

Lethbridge is een grote stad met een rivierkloof. De familie Kamper woont buiten de stad in een gehucht. Interessant is dat ze altijd moeten sproeien, en dat doen ze met een ronddraaiend systeem. De vierkante akkers hebben alle een cirkelvormige beplanting met aardappels, etc.
    Dit als aanvulling op het verhaal van Jannie