Op naar het Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Op naar het Krugerpark - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Op naar het Krugerpark

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

05 September 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

20150905 Onderweg naar Kruger

Vandaag op tijd op want ja we gingen onderweg naar het Krugerpark. Het zou een behoorlijk lange rit worden van ongeveer 6,5 uur.
Maar goed eerst op weg terug naar het vliegveld om onze auto op te halen. Dat ging gelukkig allemaal vlot. Behalve dan natuurlijk de navigatie instellen want dat moet hier met GPS codes. Straatnamen kennen ze hier niet. Gelukkig was een man zo vriendelijk ons te helpen.
We hadden geluk. We hebben een Toyota Avanza... Jaja bij ons rijdt die niet want dan zou hij ook onder de truttige types vallen. Het is een beetje opgeklopte Yaris en dan ook nog beige. Maar goed.. Hij zit hoger en dus beter om wild te spotten en daarbij.... Hij is gloednieuw want pas voorzien van 51 km.
Dus wij op pad met ons ouderwets nieuwe brik... De reis ging goed. Gelukkig en blij met de navigatie. Want als we op de borden en op de reisbeschrijving van de organisatie af moeten gaan dan waren we er niet gekomen.
Vandaag ook vreselijk slecht weer...Regen en mist. Het landschap daar in tegen vreselijk afwisselend en echt mooi. Waarschijnlijk als het minder mistig is dat we er nog meer van kunnen genieten.
Onderweg in Nelspruit boodschappen gedaan bij de Spar.. jaja ik geloof dat ze in Nederland niet meer bestaan maar hier zijn ze heel uitgebreid en echt alles wat je bij ons kan krijgen is hier te vinden ...danwel lekker cheap...goed voor ons al Hollanders.
Door voor het laatste stuk naar Kruger. Bij de poort permissie gekregen dat we door mochten naar Sakuza. Een camping in het Krugerpark waar ons huisje staat. Echt leuk zoals je ziet. We kunnen buiten braaien...en de keuken is ook buiten met koelkast en al...Ja die kan je alleen niet gebruiken want de Baboons ( apen ) schijnen ze open te rukken en leeg te eten..( ondanks dat er een hek voor zit)
Gelijk maar een excursie voor morgen vroeg en morgenavond met een ranger geboekt.. We moeten 5.15 uur vertrekken... auuuuwww. Maar hopelijk is het het wel waard.
Daarna gaan we om 16.15 uur nog een keer op pad..
Aangezien we nog wat tijd hadden naar de winkel gerend en daar een kaart van Kruger en een map om af te strepen welke dieren je hebt gezien gekocht.
Vlug weer in de auto want die olifanten die willen we nu wel eens zien... Pech.. dus niet... Maar uiteindelijk werd ons korte ritje van drie kwartier toch beloond....met...
Jawel een hippo... (nijlpaard) althans een vijver vol......... maar goed dat was om even spannend te houden want het mooiste komt nog...,Vlak voor we weer de camping opreden ( het hek gaat dicht na 18.00 uur) zagen we een LUIPAARD... Ja die had ik nog niet gezien!! Zomaar voor onze auto langs.. Geweldig!!!! Nou dat staat natuurlijk op de foto...
Oh ja die andere herten, kudu’s gazelles en alles die we hebben gezien vielen allemaal natuurlijk in het niet bij dat Luipaard... Maar ook die zijn leuk..
Snel terug om wat te eten en vroeg naar bed..

• 05 September 2015 - 20:40

Diana:

Heel veel plezier!
    Ben benieuwd naar de foto's, vast voorproeven voor volgend jaar!

GENIET!

• 05 September 2015 - 21:04

Pa Ma:

Inderdaad bijzonder zo'n nijlpaard voor je auto. Komt die toch niet te dicht bij het huisje. Dat ziet er ook leuk uit. Jammer van het weer,ook hier herfst. Voor straks welterusten van ons.

• 05 September 2015 - 21:08

Miep En Iris:

Jullie zijn nu twee dagen onderweg en ik ben al een beetje jaloers

• 05 September 2015 - 21:52

Jannie:

Hoi Annemarie en Jack,
    Vanuit Vijfhuizen een hartelijke groet.
    Jullie slapen al maar na die drukke dag ga je dit vast lezen.
    Je bent er net en het is nu al spannend.
    De spar is ook nog in Nederland hoor. Ik haal er boerencakemeel, lekkerder dan bij AH.
    Even iets van het gewone leven in Nederland.
    Veel spannende dingen toegewenst en blijf dicht bij elkaar dat is veilig en gezellig,

groetjes van Jannie uit Vijfhuizen

• 05 September 2015 - 22:31

Janou:

Wauw... ziet er gaaf uit!! Zelfs op vakantie vroeg opstaan :p !
    Geniet ervan!!

Groetjed Janou

• 06 September 2015 - 07:38

Monique En De Kids:

Leuk om weer de verhalen te lezen.
    Op vakantie en dan zo vroeg op pad hoop voor jullie dat deze excursie aan jullie verwachtingen gaat voldoen!!
    Lezen morgen wel hoe het geweest is.

Veel plezier

• 06 September 2015 - 10:35

Erica En Chris:

Hoi leuke berichtje weer en eindelijk een luipaard gezien .
    eng hoor zo voor je auto maar ja jullie vinden dat leuk.
    veel plezier nog groeten van ons

• 06 September 2015 - 23:46

Karin:

Hallo Jack en Annemarie, wat leuk en geweldig dat jullie eenluipaard voor je auto hebben gehad, dat hebben wij niet gehad in de twee keer dat wij er geweest zijn. Het Kriugerpark is zo mooi. Geniet ervan en pas op voor de wilde dieren