Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

25 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

20150925 Kaapstad
Zo vanochtend wel tot 8.00 uur in bed gelegen.... ( jaja maar wel wakker om 6.15 uur)
Heerlijk ontbeten en toen op naar de Hop on Hop off bus. Dat is zo’n bus die diverste routes door de stad rijdt en bij bezienswaardigheden stopt. Hierbij zat ook nog een koptelefoontje waarbij iemand onderweg de bijzonderheden vertelde. Dus al met al best nog leerzaam. De bus was een open dubbeldekbus dus we hebben de hele dag boven in de zon gezeten. En ja hoor weer lekker verknetterd natuurlijk.
Vandaag 2 routes gereden. Vanochtend toen we weg wilden gaan lag de tafelberg namelijk helemaal in de wolken en was nagenoeg niet te zien.
Dus raden zij eerst een andere route aan die langs een aantal voorsteden langs de kust lagen. Dit is eerst gedaan. Man wat een huizen liggen hier toch weer. Niet normaal. Het was best wel weer fris boven in maar dat drukte de pret niet. Gestopt bij het Victoria en Alfred Waterfront. Dit is een soort Scheveningen maar dan veel groter. Daarbij ligt het midden in een haven gebied dat nog steeds in gebruik is. Hier wat rond gelopen en wat gegeten. Hartstikke gezellig maar we wilden natuurlijk nog wel de tafelberg op. We zagen een beetje de bewolking vertrekken van rond de berg.
Dus besloten naar de Tafelberg te gaan. Achteraf maar goed ook want toen wij later beneden kwamen was het stikdruk.
Met de bus dus naar de Tafelberg. Dat was nog even een ritje langs het een en ander. Aangekomen was het nog niet druk en zeiden ze dat we mazzel hadden want dat het net wat opklaarde en we het beste uitzicht tot nu toe hadden.
Met de kabelbaan naar boven. Deze draait rond zodat iederen een goed uitzicht over Kaapstad en de tafelberg krijgt. Boven was het nog aardig bewolkt maar gelukkig af en toe heldere stukken er tussen. Binnen twee keer knipperen met je ogen was het weer dicht getrokken en zaten we ineens boven de wolken. Boven even wat drinken genuttigd. In die tijd zaten we boven, in, onder en zonder wolken. Ongelooflijk hoe snel dit wijzigd. Inmiddels was het 15.30 uur dus zijn we weer naar beneden gegaan want met de bus was het nog een stukje naar het hotel.
We hebben weer een mooie dag gehad en weer veel gezien.
Zo gaan we uit eten met het andere Nederlandse stel uit Nijmegen en alvast proberen in te checken. Morgenavond gaan we vliegen dus morgen nog even een dagje in Kaapstad.
Dan is het feest helaas al weer voorbij.

• 25 September 2015 - 18:26

Monique:

Mooi

• 25 September 2015 - 18:34

Pa En Ma:

Wat een mooie dag zo te lezen en te zien. Gelukkig met goed weer. Ja nu is het bijna voorbij, maar wel een vakantie waar je met een goed gevoel op terug kunt zien. En alles voorspoedig, dat hopen we met de terugreis ook. We wensen jullie nog een fijne laatste dag in Afrika en een heel voorspoedige terugreis, zodat we jullie op Schiphol weer kunnen begroeten. Pa en Ma

• 25 September 2015 - 20:22

Klarie:

Schitterend! Geniet van jullie laatste dagje Afrika. Goede reis en tot ziens. Groetjes uit Stellendam.

• 25 September 2015 - 20:25

Jannie:

dag Annemarie en jack,

We hebben genoten van jullie verslag en we hoeven niet naar Afrika want het was een duidelijk verhaal.
    Een goede reis terug en sterkte bij het wennen in Nederland.

gr. Jannie Stolmeijer

• 25 September 2015 - 21:35

Netty :

Hele goeie reis toegewenst

• 25 September 2015 - 21:55

Miep En Iris:

Haha op vakantie zijn en dan vroeg wakker. Ach dan kan je weer wennen als je straks een vroeg dienst hebt.
    En je hebt zo wel wat aan je dag op je vakantie.

Tafelberg blijft een prachtige berg. Af en toe voorzien van een tafelkleed.

Het was volgens mij een super rondreis met vele mooie hoogtepunten.

Goede vlucht morgen en tot horens

• 26 September 2015 - 11:49

Diana:

Wat een super reis. Ik kijk al uit naar het avondje verhalen en de mega vele foto's kijken!
    Goede vlucht terug en tot snel!

• 26 September 2015 - 12:16

Annie Van Den Boogert:

Hoi Annemarie en Jack,
    Wat hebben jullie een prachtige reis gehad en alles gezien wat de bedoeling was.
    Ik wens jullie een goeie reis terug naar Nederland.
    En de hartelijke groeten, Annie

• 26 September 2015 - 18:36

Audrey:

He super leuk weer.
    Geniet van jullie laatste dag. Dank voor het delen van jullie avonturen!

Goede reis gewenst.
    Audrey