safari in het Kruger park - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu safari in het Kruger park - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

safari in het Kruger park

Door: Jack en Annemarie

06 September 2015 | Zuid-Afrika, Hazyview

Zo goedemorgen....om 4.45 uur ging de wekker. Dat noemen ze dan vakantie...pfff. Maar het is gelukt we waren op tijd. Bleken we maar met 2 anderen op safari te gaan. Geweldig... Veel ruimte in de truck dus goed uitzicht en geen kwekkende mensen die beesten verstoren.

En jeeeh wat was het weer koud. 4 lagen aan , muts op en een bak thee in de tas.... Warm Afrika noemen ze dat... Maar goed het werd steeds warmer toen de zon op kwam dus dat was beter. De rest van de dag schitterend weer gehad en niet te warm.

De safari zou 3 uur duren. Dus op pad.. Eerst met zoeklichten om de dieren te vinden. Dat ging niet al te best zeker niet als je een beest op de foto wilde zetten. Te weinig licht.

Nu kan ik een heel relaas gaan geven over wanneer we wat zagen maar de hoogtepunten zijn toch wel het leukst. Al die vogels en hertjes... wat zullen we zeggen.. Het went en dus gas erop en door...

Uiteraard blijft het grote spul het leukst ... En voor jullie gaan zeggen jullie kunnen niet schrijven... Bij de foto’s staan de Afrikaanse namen van de beesten en dus met leeu bedoelen we dus een leeuw!

Ja echt die hebben we dus gezien. We reden er bijna overheen omdat hij in de kant lag. Er was ook niet veel meer van over het was een beetje een scharminkel. Maar hij kan wel van het lijstje af...

Ook hebben we hyena’s en wilde honden gezien.. Dat schijnt niet vaak te gebeuren. Een keer vol in zijn achteruit omdat we bijna tussen een kudde olifanten stonden die de weg over gingen steken. Het is en blijft bijzonder dat je het ene moment niets ziet in de bosjes en het andere moment er ineens 20 olifanten over steken. Twee tellen daarna zijn ze weer weg. En die dingen zijn toch echt niet klein.

Uiteraard weer Koedoe’s, gazelles en meerdere giraffen. De Sabie rivier loopt door het park en geloof ons... geen idee dat er op zoveel plekken nijlpaarden konden liggen...

Oh niet vergeten... Van de big 5 hebben we dus nu de leeuw, olifant, luipaard en de buffel gezien.... Nu nog op zoek naar een neushoorn. Niet slecht dus voor een dagje toeren door het park.

Na de safari en nog 4 uur met onze eigen auto rond toeren zijn we nu dus alvast even terug bij het huisje om foto’s te bekijken en ons op te maken voor onze avond gamedrive..

Nou aangezien het niet lukte om op internet te komen nu dus gelijk maar de update van de avond gamedrive. Ook deze zou 3 uur duren. Bij het verzamelpunt een grote groep maar gelukkig met een beetje stouwen lukte het iederen in de trucks te krijgen. Dezelfde Nederlandse jongens van vanochtend weer naast ons.

Hup op pad. In het begin was het nog licht, maar al gauw werd het donker. Dat hield dus weer in schijnen met de lamp...Uiteraard werd het ook weer kouder.

Onderweg weer diverse antilopen, hyena’s, olifanten ( de mannetjes versie ... GROOT), baboons en als klap op de vuurpijl toen we net zaten in te kakken..... 2 LEEUWINNEN...

Fantastisch weer naast de auto. Vervolgens begonnen ze te lopen en liepen ze voor ons uit! Echt onwijs gaaf . Hier doe je het voor...Uiteindelijk gingen ze ook nog jagen op een antilope...maar ja door dat geschijn met die lampen had de antilope het snel in de gaten en kon weg komen...

We hebben ze maar met rust gelaten... Zou toch jammer zijn als ze verhongeren!

Om 19.45 uur waren we terug.. We wilden snel wat eten maar dat duurde wat langer. Het smaakte wel fantastisch dus dat maakte het goed. Eenmaal terug in onze hut vielen we om in bed....

Morgen verlaten we Kruger.

• 07 September 2015 - 22:00

Wat een dag, geweldig lijkt ons wat je dan allemaal ziet. Mogen wel zeggen, dat Gods schepping geweldig is. Om zo in de stilte van de natuur te zijn. Dan is het daarna wel tijd om te rusten. Ook van ons welterusten.