Johannesburg en Pretoria - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Johannesburg en Pretoria - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Johannesburg en Pretoria

Door: Annemarie/ Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

04 September 2015 | Zuid-Afrika, Johannesburg

20150904 Johannesburg
Zo... Het is weer tijd om op pad te gaan en het avontuur op te zoeken. Om 11.30 uur vertrokken vanuit Den Haag naar Schiphol. Natuurlijk veel te vroeg aanwezig. We zouden om 16.20 uur vliegen en aangezien we eerst naar London gingen hoefden we uiteindelijk maar 2 uur van te voren daar te zijn, maar ja voor de zekerheid toch maar 3 van te voren zoals normaal ....
Eerst dus nog lekker geluncht met pa en ma er bij. Daarna de door de security check. Daar is het een en ander veranderd...Nog even shoppen en vliegtuigen kijken toen konden we de lucht in. Na drie kwartier in London aangekomen. Hier wat gegeten en de goede gate opgezocht. Toen was het inmiddels 19.10 uur en konden we voor de lange vlucht vertrekken.
En ja... We zaten in een A380...Nou ik zal je zeggen. Dat is ook gewoon een vliegtuig wat veel te krap is ingericht althans die van Britisch Airways. Na 11 uur maakt het ook niet meer uit dat het een A380 is. Hij stijgt wat langzamer op. De reis op zich was niet echt een succes. 2 kinderen die niet anders als de hele reis hebben zitten krijsen en jengelen. Weinig geslapen dus. Ja en toen het landen..... Waren we bijna bij de grond trok hij weer op en gingen we terug naar 2 km hoogte... Een of ander verhaal dat er een ander vliegtuig in de weg zat of zo... Gelukkig een kwartier later konden we veilig landen.
De bagageband was ook weer even spannend. Met zoveel mensen in een vliegtuig duurt het even voor je je koffer hebt maar gelukkig ze verschenen allebei.
Bij de uitgang opgevangen door een zenuwachtige mevrouw van de reisorganisatie met onze spullen voor de reis. Wat een Chaoot was dat zeg. Uiteindelijk wist ze ons wel een excursie te verkopen voor vanmiddag naar Pretoria. Na wat uitleg met de bus naar het Hotel en daar dus eerst maar een kort slaapje gedaan aangezien we allebei behoorlijk kapot waren. Na een lunch zijn we opgehaald en naar Pretoria gegaan met een gids. Deze heeft ons gebracht naar het voortrekkersmonument. Een gebouw met een heel verhaal over de geschiedenis van Zuid Afrika. In het gebouw een hele wandtekening van dit verhaal. Gevechten tussen de Engelsen, zulu’s en Afrikanen. Dit ging allemaal in het Engels dus je begrijpt wel met onze uitgeruste lichamen was dit ook echt helemaal te volgen. Vandaar dat ik er niet zoveel over kan vertellen..
Daarna zijn we naar het huis van Paul Kruger geweest. Kennelijk viel deze niet zo in de smaak bij de gids omdat hij er snel door heen rende. Onze gids was een donkergetinte Afrikaan. Kruger schijnt er nogal wat te hebben uitgemoord, maar goed ook leuk om even te kijken.
Op pad naar het volgende. De goverment buildings of te wel de regeringsgebouwen. Hier mocht je niet naar binnen maar staat sinds een jaar ongeveer een beeld van Nelson Mandela. Die dus even vast gelegd... Alleen jammer van de vogelpoep die over zijn hoofd loopt.
Terug naar het hotel. Op de terugweg aardig in zitten storten. Daar aangekomen even wat boodschapjes gedaan en toen gegeten. Nu dus even het verhaal en dan denk ik vroeg naar bed.
Morgen gaan we de auto halen en op naar het Krugerpark.
Groetjes

• 04 September 2015 - 21:32

Netty :

Nou dan viel tegen, de vlucht ,hoop dat de rest beter gaat. Leuk rond boompje. Hoeveel is het tijdsverschil? En zij zijn jullie voor of achteruit gegaan? Morgen een mooie dag gewenst in het krugerpark.

• 04 September 2015 - 21:51

Annie Van Den Boogert:

Annemarie en Jack,
    Ik wens jullie een baaie goeie reis en zal jullie verslagen blijven volgen.
    Groetjes,Annie

• 04 September 2015 - 23:25

Pa En Ma:

Wel een bewogen reis zo te lezen, maar gelukkig goed aangekomen. Nu lekker uitrusten, morgen weer een nieuwe dag met nieuwe indrukken. Jullie hebben ook niet zulk mooi weer, hier giet het en ook 12 gr. Tot morgen pa en ma

• 05 September 2015 - 03:10

Carla :

Ha Jack en Annemarie, twee kinderen maar? Valt mee toch??
    Wij hadden er maar eentje:-)) arm kind. Gelukkig is bij jullie ook alles goed gegaan. Zo n doorstart is wel apart, pfffff
    Veeeeeeeel plezier.

• 05 September 2015 - 07:30

Klarie:

Gelukkig goed aangekomen in Afrika. Leuk dat jullie al foto's hebben geplaatst. Ben een boek aan het lezen over Afrika en daar wordt het Voortrekkersmonument in genoemd! Leuk dat ik daar nu een beeld bij heb. Hopelijk zijn jullie weer fris en fruitig na een goede nachtrust en kan de trip op eigen gelegenheid beginnen. Veel plezier. Groetjes uit Stellendam

• 05 September 2015 - 12:08

Miep En Iris:

Zo'n groot vliegtuig hmmm tja daar kunnen dan ook heeeeeel veel mensen in.
    De eerste indrukken zijn alweer gemaakt. Herkenbare foto's, mam Dijkstra is daar ook geweest.
    Geniet er maar van en we zijn benieuwd naar jullie nieuwe verslagen.

Groeten uit zeer regenachtig Etten-Leur