Onderweg naar Gatlinburg - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Onderweg naar Gatlinburg - Reisverslag uit Gatlinburg, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Onderweg naar Gatlinburg

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

13 September 2014 | Verenigde Staten, Gatlinburg

Hoi hoi,

Vandaag is het feest!!! Jack is jarig en wordt heeeel oud!!
Zijn cadeautje had hij thuis al gehad dus dat hield op. ...Het blijft geen feest hihi.
Maar ja de reis gaat ook weer door en vandaag dus door de Great Smokey Mountains naar Gatlinburg. Op zich een reis van een uurtje of 4 maar omdat het laatste deel weer door het nationale park ging verwachten we wel dat het langer zou duren omdat we hier en daar wilden stoppen.
Eerst maar Atlanta uitgereden om de files voor te zijn. Dat is ons aardig gelukt. Onderweg even een ontbijtje genuttigd bij Waffle house omdat het tocht een beetje feest is.. En nee geen wafels dit keer gewoon scrambled eggs met bacon,toast en sinaasappelsap.
Aangekomen bij de Great Smokey Mountains inderdaad een paar keer gestopt en foto’s gemaakt. We zouden stoppen en een hike maken bij het hoogste punt van de Smokey mountains. Dit was ongeveer een uurtje. Dit ligt op de grens van Tennessee en North Carolina gelijkt bij de Apalachian trail die dan weer iets langer is dan die van ons namelijk 2100 miles ongeveer. Toen we boven aankwamen om aan de hike te beginnen bleek dat alles in de wolken lag. We zagen dus op de parkeerplaats al niets. Verder naar boven zou dat dus niet beter maken. Het hier dus maar weer bij gelaten en onze tocht naar het hotel verder voortgezet. We zijn vandaag trouwens door drie staten gereden. We begonnen in Georgia toen naar North Carolina en geeindigd in Tennessee.
Gatlinburg is behoorlijk toeristisch....Niet normaal, maar goed wel gezellig en weer eens wat anders. We hebben weer een mooi hotel nu met kamer met open haard. Althans zo ziet het er uit... We weten niet hoe hij aan moet.... hihi.
Na aankomst maar besloten om de was te doen. Dat moest immers ook weer gebeuren. Door die hitte gaat het hard met de kleding. Maar ja ze hebben hier in het hotel geen wasmachine. Dus even google-en en ja een wasserette in de buurt. Dus hup met de stinkende boel in de auto en op pad. Ja daar zit je dan op je verjaardag een feestje te vieren in de wasserette...De kleding is in ieder geval weer schoon en nagenoeg droog ( toch maar de droger geprobeerd om te voorkomen dat we weer in een wasrek wonen)
Terug bij het hotel zijn we naar het centrum gaan wandelen. Toch even al die toeristische bende bekijken. Je wil niet weten hoeveel snoepwinkels ze in een straat hebben hier. Geen wonder dat al die mensen hier uit hun voegen groeien... Schitterend om even naar te kijken. Kennelijk proberen ze hier ook de Scheveningse boulevard na te doen want de ene oldtimer na de andere dikke Amerikaanse auto rijdt hier heen en weer. Best grappig om dat allemaal te bekijken.
Natuurlijk moest de verjaardag gevierd worden met een lekker diner. Als je de foto’s bekijkt zie je dat dat wel is gelukt. Jack heeft hard gesmikkeld...Ik natuurlijk ook ....Ik heb nog geprobeerd om het feestje compleet te maken door een verzoek neer te leggen de ober om een speciaal toetje te maken in verband met de verjaardag van Jack. Jammer genoeg deed hij er niets mee....( normaliter gaan ze namelijk hard aan je tafel staan zingen! Jack was dus gelijk opgelucht toen dat niet gebeurde... Jammer!!!)
Voor een laatste stopje langs Starbucks om een caramel Machiatto en op naar het hotel..
Morgen blijven we hier lekker een dagje en gaan we de Great Smokey mountains verder verkennen.

• 13 September 2014 - 09:12

Pa En Ma:

Goedemorgen, een beetje later als andere morgens, maar het is zaterdag.Je hebt al met al toch een leuke verjaardag gehad, het overkomt niet iedereen wassen als cadeautje. Jammer dat het bewolkt is, maar het zijn wel mooie foto's. Het is hier ook somber weer . Voor vandaag een fijne dag, wel rustig dat je geen auto hoeft te rijden, maar wandelen en winkelen is ook vermoeiend. Wij hebben vanavond een B.B. Tot morgen groetjes x van ons.

• 13 September 2014 - 10:57

Netty:

Hoi Annemarie en Jack,eindelijk kan ik jullie groeten.Allereerst Jack nog gefeliciteerd met je verjaardag,had je nog gesmst en gewatts app,maar dat lukte niet.Heb jullie wel gevolgd maar kon niet reageren(jammer).Voor mij zit het er weer op,ben al weer aan de was en de rommel ruimen,jullie wens ik nog hele fijne dagen toe.

• 13 September 2014 - 11:17

Marit:

Gefeliciteerd Jack!! Gezellig daar... geniet er nog ff van!