Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Page

Door: Annemarie/ Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

30 September 2013 | Verenigde Staten, Page

Hoi allemaal,
We hadden gister een eenvoudig hotel waar gelukkig ook een buslading in zat. Dat hebben we geweten afgelopen ochtend. Het leek wel een stel olifanten die weg gingen, want wij hoefden er niet vroeg uit. We moesten vandaag alleen naar Page rijden. Daar wilden we naar de Horse shoe band, maar goed dat was geen uren werk.
Dus rustig aan en om 10.00 uur vertrokken in de richting van Page.
De reis ging voorspoedig.. Ik ( Annemarie) heb er niet zoveel van gezien. De binnenkant van de oogleden waren best goed.
In ieder geval kwamen we om 11.30 uur aan bij het hotel. Natuurlijk veel te vroeg maar je weet nooit of we de spullen al op de kamer kunnen zetten. Bleek dat de tijd weer een uur terug was gegaan. Dus was het eigenlijk pas 10.30 uur. Nou dan kan je een kamer helemaal vergeten. Het meisje was wel zo vriendelijk om gratis een kamer met uitzicht te regelen ( volgens mij hebben we nu uiteindelijk onze eerste kamer weer terug want uitzicht hebben we niet, maar goed straks is het toch donker).
Wij dus maar op pad naar de Horseshoe bend. Dat is een stuk uitgesleten grond wat is uitgesleten door een rivier. Dat was weer een wandelingetje van 1,5 km door zand. Het is vandaag inmiddels weer bloedheet zonder zuchtje wind. Dus was weer een hele tippel door de hitte. Overal werd gewaarschuwd om niet zomaar op een steen te gaan staan aan de rand van de afgrond. Het kon namelijk wel eens zo zijn dat het een overhangend stuk steen was wat makkelijk kon afbreken. Verbazingwekkend hoeveel mensen er toch op gaan staan zonder te kijken of het inderdaad wel kan. In ieder geval wat mooie foto’s gemaakt. Aangezien we eerder al boodschappen hadden gedaan en voor de gezondheid een maaltijdsalade hadden meegenomen zijn we op zoek gegaan naar een plekje om deze op te eten. Dat viel nog niet mee, want dat wilden we aan de rand van Lake Powell doen. Na veel zoeken en half Page te hebben doorgecrosst kwamen we bij de ingang van Glenn Canyon National park. Hier naar binnen gereden en lekker op de Picknick plek de salade opgegeten. Heerlijk overdekt en uitzicht op het meer. Na het eten nog wat rond gekeken bij de haven bij de bootjes. Ze hebben hier complete woonboten. Zeg maar de campers ( in bus vorm) op het water. Zelfs met glijbanen er op. Het was weer om je te verbazen.
In het dorp nog wat rond gekeken en natuurlijk weer wat aankopen qua kleding gedaan. Het is en blijft hier goedkoop. We moeten oppassen dat het nog past in de koffer hihi.
Nu weer terug in het hotel. We hebben een mooie kamer en gaan straks nog even op pad op zoek naar wat te eten.
Morgen hebben we de toer naar de Antelope Canyon. Dit hebben we pas om 11.30 uur omdat dat de mooiste tijd zou zijn. Daarna moeten we nog een paar uur rijden naar de Grand Canyon.
We weten niet of we daar internet hebben en of we er nog aan toe gaan komen dat er een verhaal komt maar dat zien jullie vanzelf.
Groetjes van ons

• 01 Oktober 2013 - 08:34

Miep En Iris:

hey,

Zit er weer goed uit de foto's. Ik zit net het nieuws te luisteren. Ze hebben het over een shutdown van de Amerikaanse overheidsinstanties. Alle ambtenaren zijn naar huis gestuurd.
    Ik hoop dat jullie er geen last van krijgen. Want ze hadden het ook over de parken.
    Succes ermee.

• 01 Oktober 2013 - 09:19

Pa En Ma:

Wat hebben jullie prachtig weer, hier ook hoor plm. 16 graden. Je schreef over de binnenkant van je oogleden, had je zo'n slaap, niks voor jou. Inderdaad is het rommelig in de State en we hopen dan ook dat jullie er geen last van krijgen. Een fijne dag en hopelijk tot morgen. Gr. Pa en Ma

• 01 Oktober 2013 - 19:42

Annie En Leo Blokland:

Hoi Jack en Annemarie,
    Wat fijn dat we met jullie mogen mee genieten. Prachtig, die foto's. In het echt is het natuurlijk nog veel mooier.
    We wensen jullie verder een geweldige vakantie.

Hartelijke groeten vanuit Stellendam-West.

• 01 Oktober 2013 - 21:14

Audrey:

succes jongens, met die shut downs.... zal voor jullie duimen dat alles open blijft.