Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Zion - Reisverslag uit Springdale, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Zion

Door: Annemarie/ Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

24 September 2013 | Verenigde Staten, Springdale

Dag allemaal,

Vanochtend was het tijd om te vertrekken vanuit Las Vegas. We hoefden maar 2,5 uur te rijden volgens schema. Achteraf bleek het wat verder maar goed dat maakt niet uit. Onderweg nog op zoek geweest naar een supermarkt. Uiteindelijk belandden we in een dorpje Huricane. Het hele dorp ( wat uiteindelijk toch behoorlijk groot bleek te zijn) drie keer doorgecrossd echter geen supermarkt te vinden. Alleen maar van de die eetschuren van McDonalds, tacobell, Wendy’s, Denny’s. Voor degene die niet weten wat voor eettenten dat zijn .... Fastfoodketens waar je overal ongeveer het zelfde kan eten namelijk patat met hamburger. We begonnen dus al te geloven dat die mensen niets anders eten. Uiteindelijk bij een benzine station maar gevraagd waar we heen moesten. De dame wist ons te vertellen dat vlak voor onze eindbestemming ( Zion nationaal park) een Walmart moest liggen. Voor degene die hier nog nooit zijn geweest.... Zeg maar Albert Heijn XXXXXL met daarbij ook nog kleding, wapens elektronica... alles wat je maar kon verzinnen. Om niet te veel tijd te verliezen zijn we dus door de Walmart geraced om onze boodschappen te doen.
Hup weer in de car en gaan voor het laatste stukje. Het hotel was makkelijk gevonden want er gaan maar een weg naar het park en ons hotel lag aan deze weg.
Spullen weggezet. In de Walmart hadden we broodjes gekocht dus die maar klaargemaakt met kaas, pindakaas en salami. Bekertje sap erbij en je kan een mens niet blijer maken na dagen van drie dubbel belegde sandwiches.
Voor het hotel stopte de shuttle bus zodat we de auto konden laten staan. Met de shuttle naar het park gereden. Bij het visitorcentre langs gewipt voor de laatste info en een kaart van het park en toe weer hup in de shuttle bus naar haltes waar mooie dingen te bekijken zouden zijn.
Eerst naar het eind van het park gereden Tempel o Sinawava. Hier kon je een stuk gaan wandelen van ongeveer een uur naar een punt dat heet de Narrows. Hier komen de steile ( bijna kaarsrechte) rotswanden heel dicht bij elkaar en laat wat ruimte voor de rivier en het wandelpad. Aan het eind kan je eventueel nog verder door het water wandelen. Dit hebben we niet gedaan. We hadden niet de goede schoenen bij ons om door het water te gaan.
Dus maar weer terug gewandeld naar de bus en op naar het volgende punt Big Bend. Hier heb je een heel mooi uitzicht op een grote witte rots ( de rest van de rotsen is namelijk rood gekleurd)
Hier alleen wat foto’s gemaakt en weer met de shuttle verder naar Zion lodge. Vanaf hier kon je een wandeling van ongeveer een uur maken naar Emerald pool. Je kon ook nog verder maar dan werd het een wandeling van 2 uur. Dat hebben we maar niet gedaan want het werd al wat later.
Deze wandeling begonnen. Bij het pooltje was oorspronkelijk ook een waterval. Nu was het alleen nog maar een paar druppels die naar beneden kwamen. We leuk om even te zien en de omgeving was schitterd. Rode rotsen die uit waren gesleten door regen en wind.
Uiteindelijk terug naar de Shuttle. Op zich wel weer genoeg gelopen vandaan. De voeten deden nog zeer van gisteren.
Terug bij het hotel eerst even lekker buiten voor de deur een lekker colaate gedronken en toen op zoek naar een restaurant. Weer met de shuttle op pad naar het dorp. We zouden immers toch tijd genoeg hebben om weer met de shuttle naar het hotel te gaan.
Iets van Mexicaans gegeten. Was goed te doen. Weer eens wat anders ook al dachten we dat het tentje een ander soort eten zou serveren.
Na het eten terug naar de shuttle. En maar wachten. De bus wel aan de andere zijde zien rijden maar niet meer bij die van ons. Na een half uur wachten besloten om terug te gaan wandelen. Gelukkig lag het restaurant niet zo ver van het hotel.
Bedacht ik ( Annemarie) dat het mogelijk wel een zo zou kunnen zijn dat de klok een uur terug was gegaan ivm de tijdzone. ( vandaar dat de shuttle ook niet meer reed en de zon wel een op tijd onder ging zoals ons was verteld in plaats van een uur te vroeg hihi)
En ja waar internet wel niet goed voor is. Inderdaad het is hier een uur later dan in Las Vegas. Gelukkig hadden we daar 8 jaar geleden ook al geen last van dat we niet door hadden dat de klok van tijd was veranderd.
Kwartje valt nu op zijn plaats. Het is hier geen 21.30 uur maar 22.30 uur. Betekent dus nu naar bed want morgen weer vroeg op en op weg naar Bryce National park.

Gr van ons

• 26 September 2013 - 08:30

Pa En Ma:

Goedemorgen, fijn als je de computer opstart er weer een verhaal is. Echt een verhaal, of je er zelf bij bent. En wat een prachtige natuur, wat een rotsen en bergen en die kleuren, echt geweldig Fijn dat alles zo voorspoedig gaat. We gaan nu het volgende verhaal lezen. Gr. Pa en Ma

• 26 September 2013 - 18:52

Ingrid: