Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Dunedin - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Dunedin

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

01 December 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Dag allemaal,
Zo dat was even schrikken. Na 2 dagen geen internet en buiten bereik voor de telefoon de mail geopend. Bleek dat ma in het ziekenhuis lag en inmiddels geopereerd was. Wat we begrijpen gaat het gelukkig goed !!!! de hele reis continue in bereik geweest en dan nu net even niet. Veel sterkte daar!!!! Hopelijk zorgen we voor wat afleiding met onze verhaaltjes. We hebben inmiddels sms contact.
Eindelijk dus weer internet. De verhalen van de afgelopen dagen staan inmiddels online evenals de foto’s. De problemen met de site zijn opgelost dus jullie kunnen helemaal los gaan met verhaaltjes en foto’s van 4 dagen.
Vandaag dus een nieuwe dag. De kamer in Kakapoint was niet zo heel geweldig vandaar ook dat we waarschijnlijk als eersten uit het hele dorp om 8.30 uur op pad gingen. Er was niemand te vinden in iedergeval. Zelfs de hotel eigenaar moesten we wakker maken. Op weg naar Dunedin. Zou maar een kort ritje van ongeveer 2 uur duren. We hadden besloten gelijk door te rijden naar de Peninsula Otago waar een kolonie koningsalbatrossen zou zitten. Dit schijnt een van de weinige kolonies te zijn in de hele wereld. Daar aangekomen werd ons weer aardig wat entreegeld uit de zak geklopt, maar je moet maar denken misschien hebben we daardoor weer een albatros gered hihi. We hadden tenslotte ook niet voor niks zo ver gereden. Eerst een interessante voorlichting gehad. Nu weten we dat de kuikens een jaar lang in het nest zit en volgemest worden door de ouders. Wanneer ze uiteindelijk gaan vliegen naar de zuidpool hebben ze een spanwijdte van 3,5 meter en keren ze na 5 tot 10 jaar pas terug om te paren. Dan begint het hele verhaal dus weer overnieuw. Vervolgens mochten we naar een soort vogelkijkhut om de koningsalbatrossen te bekijken. Zagen we er maar een zitten op een nest! Gelukkig kwam er een ranger die het ei ging controleren en bleken er nog meer te zitten echter die zag je haast niet. Toen de ranger naast de albatros stond zag je eigenlijk pas hoe groot die was. Ongelooflijk. Helaas hebben we ze niet zien vliegen maar dat hadden we natuurlijk al in Kaikoura.
Na de albatrossen naar het hotel gereden om in te checken. Het was inmiddels 14.00 uur dus de kamer was al klaar. De spullen op de kamer gedropt en op pad naar de Cadbury chocoladefabriek. Daarin zat een museum Cadbury World. Hier een rondleiding gevolgd. Helaas was het weekend dus alleen een korte rondleiding mogelijk. Eerst natuurlijk wel een zak chocolade in ontvangst genomen voor we de film konden bekijken. Daarna dus de rondleiding met de nodige snoeperijen. Ik, Annemarie, had wel weer genoeg van die zoete troep... Jack niet!!! Hihi.
Nog een rondje door het winkeltje met chocolade en toen de stad in. Het stationsgebouw bekeken. Dat stond ook op het lijstje van bekijken en verder door de stad gelopen. In de stad staan, zeker voor Nieuw Zeelandse begrippen, best mooie pandjes en alvast de kerstboom voor Netty.
Terug bij het hotel geinternet en de nodige mailtjes dus gestuurd.
Na het eten dus nu het verhaal en de foto’s van vandaag in orde brengen.
Morgen op pad voor onze laatste rit richting Christchurch waar we nog 3 nachtjes zitten om bij te komen ( hihi)
Doei

• 01 December 2012 - 11:41

Pa Ma:

het is al middag had al reactie geplaatst is niet goed gegaan. wat een mooie natuurdag en foto,s.geweldig wat jullie zien. ook voor nu fijne dag. alles goed hier xx pa ma

• 01 December 2012 - 11:58

Erica:

Hoi Annemarie en Jack
    Vervelend voor je ouders en met name je moeder.
    Natuurlijk kunnen we jullie ophalen, geen zorgen.
    Mail of sms even het vlucht nummer en de tijd dan komt alles goed.

Verder alles goed hier wel weet nooit zo goed wat ik moet schrijven maar hier dan toch nog even een berichtje
    Rachel is aardig aan het rond karren in Netty dr auto om een beetje te oefenen. A.s. dinsdag gaat ze er voor het eerst mee naar stage Ze rijdt keurig. Dennis is de banden op je auto aan het zetten vandaag. Dus ook dat is dan voor mekaar. Weer wordt hier ook wel wat slechter van de week al moeten krabben, lekker koud dus.

Leuke verhalen en mooie foto's van jullie weer. Jullie hebben het weer prima naar je zin. De rest horen we thuis wel weer.

Nou geniet er nog een weekje van, is weer zo om.

Groetjes Erica

• 01 December 2012 - 19:26

Netty:

Hoi Annemarie en Jack,allereerst sterkte met je moeder,gelukkig gaat het een beetje beter met haar?
    Het gaat nu wel opschieten voor jullie he,nog een weekje??
    Ik ga straks beginnen met versieren voor de kerst.
    Leuke kerstboom,ik hou daar wel van GEWELDIG.
    Nou ik ga mijn dorpje opzetten,ik wens jullie nog heel veel plezier in kiwi land.

Doeiiiii Netty

• 01 December 2012 - 19:38

Karin:

Hallo Jack en Annemarie, sterkte met je moeder, wat vervelend dat je dan zo ver weg zit en niet bereikbaar was. Mooie foto's, leuk de foto van Sjakie in de chocoladefabriek ha, ha.
    Wat een enorme grote dieren zeg. de Albatros. Geniet lekker van jullie rust.
    Lieve groetjes vanuit een regenachtig en heel koud Nootdorp.
    Karin en fam.