onderweg naar Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu onderweg naar Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

onderweg naar Christchurch

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

02 December 2012 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Dag allemaal,
Vandaag is Leander jarig! Dus even een sms gestuurd. Gefeliciteerd!
Vandaag vroeg wakker en dus maar de mail en de site bekeken. Na een ontbijtje vertrokken voor onze laatste lange rit door Nieuw Zeeland. Onze eindbestemming zou Christchurch worden. Aangezien we daar toch nog drie nachtjes zijn besloten op het gemakje te rijden en hier een daar te stoppen. De eerste stop was dan ook de moeraki bolders of te wel grote ronde stenen op het strand.
Het was schitterend weer dus een wandeling om 9.30 uur in de ochtend over het strand was geen straf. We hebben een poosje boos gekeken naar een paar chinezen die achterlijk stonden te doen op de bolders zodat we geen mooie foto’s konden maken. Dat boos kijken hielp. Samen met het voor hen langs lopen. Ze gaven het op en vertrokken. Zo nu konden wij foto’s maken. Jack is bijna van een bolder gespoeld maar verder ging het goed hihi.
Na deze onderbreking dus weer op pad naar Timaru. Een van de grotere plaatsen. Het was inmiddels lunchtijd en ja ( we konden er niet onderuit) het werd de subway aangezien er verder niets open was. Wel eerst even lekker de benen gestrekt.
Daarna in een keer door naar Christchurch. Het was even zoeken maar uiteindelijk om 15.30 uur bereikten we het hotel. Het hotel lijkt wel in het thema van een oude vesting met vakwerkhuisjes.
We hebben een kamer echt enorm. Hier gaan we het nog wel even volhouden. Morgen gaan we Christchurch of omgeving ontdekken. Christchurch zelf is vorig jaar getroffen door een aardbeving en half ingestort. In een groot deel mag je dan ook niet komen. We gaan dus even zien wat we gaan doen. Waarschijnlijk wel lekker relaxt.
Groetjes van ons.

• 02 December 2012 - 08:19

Jos En Lenie:

Goedemorgen, en dan zit het er dus bijna op,geniet van jullie laatste dagen in NZ en een goede reis naar huis!Wat een mooi land he met ik weet niet hoeveel kleuren groen, alles is mooi, wat een mooie foto bij de Moeraki Boulders, groetjes.

• 02 December 2012 - 09:08

Monique:

Goedemorgen, hoe is het met je moeder? Hoop dat het niet ernstig is.
    Jullie hebben deze vakantie veel gereden, gelopen en ontzettend veel gezien. Mooie foto's gemaakt ,waar wij een kleine selectie van hebben gezien, en dat was al super. Wat een mooi land. Hier is het fris en vanmorgen hadden we hagelbuien. Geniet nog even van deze vrije dagen!
    Groetjes van ons 3

• 02 December 2012 - 12:44

Miep En Iris:

Goh wat gaat het toch allemaal snel de vakantie. Ook een maand is zo voorbij. Dus extra genieten van jullie laatste dagen in Christcurch. Dan nog ff in Hong Kong.

@Joke, beterschap. Was het de operatie die al gepland stond, maar die nu eerder uitgevoerd is?
    Of was het iets nieuws. Ik hoop het eerste. Maakt het niet minder vervelend. Hopelijk ben je weer snel aan de wandel.

groetjes Marieke en Iris

• 02 December 2012 - 12:51

Pa-ma:

heb het om 7 uur al geplaatst maar ging toch weer fout. zo te lezen weer een mooie dag geniet nog vn jullie laatste vakantiedagen. hier gaat echt alles goed. met de nieuwe knie gaat alles volgens het boekje.pa is een goede coach,was er al om 10 uur, daarna hebben we voorlichting gehad voor thuis en heb ik met krukken gelopen,dat viel niet mee.de bloedstolling is eigenlijk het probleem.ze komen zo weer bloedprikken en dan wachten we de uitslag weer af. tot morgen ik kijk weer uit naar jullie verslag dikke kus pa-ma

• 02 December 2012 - 14:11

Karin:

Hallo Jack en Annemarie, rust maar lekker uit, jullie laatste dagen, wat is het snel gegaan he.
    Geniet ervan. Mooie foto's. Groetjes en liefs vanuit een koud, nat door winterse buien, Nootdorp. Karin en fam