Pisa , San Gimignano - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Pisa , San Gimignano - Reisverslag uit San Gimignano, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Pisa , San Gimignano

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

11 September 2021 | Italië, San Gimignano

Pisa
Hoi hier zijn we weer…
Vandaag weer een tourdagje dus op tijd uit bed. 7.30 uur aan het ontbijt. Even uitchecken… pff ff schrikken van de rekening maar goed we hebben er van genoten.
We zouden vandaag langs Pisa komen dus ja dan moet je toch proberen die toren overeind te houden. Dus op weg naar Pisa. Zo goed als dat we voorbereid waren….maar niet heus… kwamen we goed aan in Pisa en konden we vrij vlot parkeren. Was volgens de tomtom nog wel een 2,5 km van waar de toren stond. Op het parkeerterrein stond zo’n treintje dus wij dachten daarmee kan je wel naar de toren. Nou nee dat is alleen voor luie mensen die met een touringcar komen. Wij moesten gewoon lopen. Temperatuur inmiddels een graad of 28. Volgens de chauffeur van de trein een kwartier lopen. Nou dat was het niet hoor…. En die 2,5 km die de tomtom aangaf ook niet. Maar goed we waren goed voorbereid…. Moeten we hier geen parkeergeld betalen….. eh nee. Moeten we hier geen entreegeld betalen… eh nee. In Nederland zouden ze bij zo’n attractie de hoofdprijs hebben gevraagd. Bleek dat de toren ook in een soort burcht stond met een stadsmuur er om heen en daarbij ook nog 2 kathedralen… Nooit gezien op foto’s….. niet gelezen omdat we zo goed voorbereid waren…. In dit deel was het niet normaal druk van de mensen. Wat nou Corona. Een foto zonder andere mensen echt onmogelijk. Natuurlijk zelf ook 100 x op de foto met die toren. De toren en de 2 kathedralen kon je bezichtigen. Hier stonden behoorlijk rijen voor en jawel hiervoor moest je een entreekaartje halen en door de security scan. Nou daar hadden we dus even geen zin in. Dus na een uurtje rond hobbelen en veel foto’s verder zijn we teruggegaan naar de auto want we moesten nog een stukje door naar het hotel. Dat stond inmiddels in de provincie Toscane.
Echt een totaal andere omgeving dan waar we de afgelopen dagen hebben gezeten. Onderweg weer even een stopje bij de Coop voor wat boodschappen. Lekker een broodje en worstje voor de lunch meegenomen en een stuk verder een mooi plekje uitgezocht om dit op te eten en te genieten van het uitzicht.
Op naar het hotel… Nou zeg dat ligt een partij mooi….op een berg met uitzicht over Toscane.. Je weet wel met die prachtige zuilbomen allemaal. Villa San Paola… Mooi hotel mooie kamer. Super de luxe. Is ook wel te zien want er is een club met mensen die deelnemen aan zo’n autorally ( je weet wel met van die oldtimers) Gesproken met een van hen… Nog net geen aardappel in haar keel. Vertelde dat ze haar auto met een trailer hierheen had laten brengen en zij 6 dagen deelnamen aan de autorally. De kak straalde ervan af maar wel mooie autootjes.
Heerlijk op het balkon een drankje gedaan en vervolgens vanavond naar een beroemd stadje geweest hier vlak bij om te eten namelijk San Gimignano. Leuk oud stadje met smalle straatjes. Heerlijk op een terrasje gegeten en mensen gekeken.
Terug in het hotel alvast voor morgen gekeken….we gaan zien wat dat oplevert….

• 11 September 2021 - 22:56

Annie Van Den Boogert :

Ook jullie kregen de toren van Pisa niet rechtop? Jammer. Mooi reis verslag. Veel gezelligheid, maar dat zal wel lukken denk ik.

• 11 September 2021 - 23:03

Netty :

Is er niets anders te krijgen dan brood met worstjes?

• 12 September 2021 - 07:41

Audrey:

Leuk, geniet ervan. Geen auto uitgezocht voor je verjaardag Jack. Happy birthday!

Mooi gebied waar jullie zitten, heb daar in de regio menig plekje bezocht tijdens mijn route terug naar huis vanuit Israel.

• 12 September 2021 - 08:50

Hans Joke:

Wat een mooi uitzicht, leuk verhaal we beleven het helemaal mee. Jack van harte gefeliciteerd, hebben we al gedaan via de app. Maak er een leuke dag van je wordt vast verwend door alle 3. Met zo'n hotel kan het niet mis gaan.
    Lieve groet alle 4 van ons

• 12 September 2021 - 09:39

Monique&Arjan:

Gefeliciteerd Fijne dag 62 al weer.

• 12 September 2021 - 12:48

De Eickhoffjes.:

Jack van harte en nog vele jaren gewenst samen met Annemarie. Fantastisch wat een fijne reis maken jullie met zijn vieren. We genieten van jullie reisverslag en beleven het een beetje mee.Groeten van ons.

• 12 September 2021 - 16:39

Marieke En Iris:

Hieperdepiep met je verjaardag. Maak er maar een mooie dag van, groetjes vanuit Milaan