Massa en Sarzana - Reisverslag uit Ameglia, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Massa en Sarzana - Reisverslag uit Ameglia, Italië van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Massa en Sarzana

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

10 September 2021 | Italië, Ameglia

Dag 4
Massa, marmergroeve, Sarzana

Vandaag weer een dagje vrij… nou ja we hoefden ons niet met ons hele huishouden te verplaatsen dus mochten ook uitslapen.
Na een ontbijtje in de auto gestapt en naar een plaatsje genaamd Massa gereden. Parkeren was weer een uitdaging. Parkeerautomaat deed het niet. Liep er een mannetje te rennen over het parkeerterrein die even een parkeerkaartje ging regelen voor ons. Zou wantrouwig als ik, Annemarie, ben in dat soort gevallen om niet opgelicht te worden hield de beste man in de gaten. Kwam wel terug met een kaartje maar wij hadden gevraagd voor 3 uur was het kaartje tot 15.00 uur geldig. Achteraf bleek het te kloppen echter reed op dat moment de politie het parkeerterrein op en was de beste man in eerste instantie uit het zicht. Even de boel gadegeslagen … beste mannetje kwam terug … en de politie liep langs ons voertuig en het leek te kloppen. Dus toch met een gerust hart maar door. Beetje door het dorpje gewandeld en een kerkje bezocht. Ruud heeft even een biechtje gedaan ( is vast de helft vergeten want hij was snel klaar).
Vervolgens weer een stukje rijden. Vanaf het hotel hadden we de bergen al gezien. Bleek dus dat men die eigenlijk helemaal aan het afhakken is om marmer eruit te halen. Hier wat rondgekeken en gereden. Niet normaal zo hard als die vrachtwagens met grote stukken marmer erop de berg afracen. Bij de groeve was een tentje daar nog wat marmer souvenirs gekocht en een broodje gegeten en dit alles aanschouwd. Niet normaal zoals ze die bergen vernielen voor een stukje marmer.
Binnendoor naar Sarzana gereden. Italië is wel mooi maar doet ook wel rommelig aan hoe de huizen en infrastructuur zijn. Voertuigen in alle soorten en maten vliegen van alle kanten om je oren.
Sarzana zelf is een leuk plekje met een oude binnenstad. Ook hier weer zo’n mannetje die liep rond te commanderen waar je moest parkeren. Die bleek alleen een andere bedoeling te hebben. Hij wees een plekje in de schaduw. Alsof we dat zelf niet zagen. Vervolgens wilde hij ons onzin verkopen of een euro voor koffie. Aangezien we al eerder een ervaring hebben gehad met zo’n persoon en toen een lekke band hadden toen we terug kwamen hebben we hem maar een euro beloofd als hij op de auto zou passen en wij terugkwamen. Dat bleek een goede oplossing.
Sarzana zelf had smalle straatjes en een burcht. Helaas was alles gesloten. Is altijd kennelijk tussen 13.00 en 15.00 uur. Aangezien het behoorlijk warm was zijn we maar teruggegaan naar ons hotel. Daar heerlijk ontspannen aan het zwembad met een hapje en een drankje. Nu zo voor de avondmaaltijd. Dat is hier ook wat later als bij ons.
Morgen naar het volgende hotel via Pisa. Kijken of we die toren kunnen tegenhouden dat hij omvalt.

• 10 September 2021 - 19:09

Monique&Arjan:

Wat leuk om jullie verslag te lezen nu wij niet weg gaan.

• 10 September 2021 - 20:01

Annie Van Den Boogert :

Prachtige foto's. En mooi weer. Goede reis morgen.

• 10 September 2021 - 20:31

Hans Joke:

Met plezier jullie verhaal samen gelezen en foto's bekeken. Echt mooi daar. Fijne avond en morgen goede reis xx alle 4 pa ma

• 10 September 2021 - 21:00

Marieke En Iris:

Leuke foto’s.
    Auto ziet er prima uit.

Succes in Pisa en niet stiekem dat ding omduwen.