onderweg naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu onderweg naar Memphis - Reisverslag uit Memphis, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

onderweg naar Memphis

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

17 September 2014 | Verenigde Staten, Memphis

Hoi allemaal,

Vanochtend uit onze chique bedoening vertrokken... Eerst even gebeld of de bagage opgehaald kon worden en of ze de auto voor wilden rijden... jaja hihi.. Toch ook wel eens gaaf om te doen. Alles was in no time geregeld en we konden op pad. We zouden weer via de route van Jan Doets rijden omdat daar weer mooie punten zouden komen.
Dat was 4,5 uur. Nou goed toch op tijd op pad en ook een stuk leuker dan. Truus hadden we ook bijgezet dus die begon bij kruising 1 al te gillen dat we verkeerd gingen. Nou om een heel lang verhaal maar kort te maken.....Onderweg 3 keer gestopt. 1 om te tanken. 2 om broodjes te kopen en 3 om de broodjes klaar te maken omdat het er niet naar uit zag dat we er snel zouden zijn en we dus tijd wilden winnen. We hebben de broodjes dus maar opgegeten tijdens het rijden. Uiteindelijk waren we om 15.15 uur ( Na ruim 6 uur) in Memphis. We zijn dus Truus maar gaan volgen anders waren we er nu nog niet geweest. De planning van Doets klopte dus niet helemaal.
In ieder geval zitten we nu in een hotel midden in het centrum van Memphis. We hebben inmiddels weer een schitterende kamer op de 14 e etage. Spullen gedumpt en op pad. Lekker het centrum ingelopen. De sfeer is hier gelijk al heel anders dan in Nashville. Wij vinden hem prettiger en daardoor ook gelijk leuker hier. De muziek Jazz en gospel spreekt ook wat meer aan. Bealstreet is hier de straat waar je moet zijn. Hier zijn we eerst maar langs gelopen aangezien we nog bij het Civil Rights museum wilden kijken. Dat is de plek waar Martin Luther King is doorgeschoten. Dit zou volgens het meisje van het hotel dicht bij zijn....Uiteindelijk kwamen we daar rond 16.15 uur aan en het sloot om 17.00 uur. Besloten om morgen nadat we bij Graceland zijn geweest hier naar toe terug te gaan. Dus maar weer terug naar Bealstreet. Hier even rondgekeken en rondgewandeld. Allemaal cafeetjes en ook hier weer live muziek.
Inmiddels was het ongeveer 17.00 uur en we hadden gelezen dat in het Peabody hotel zich eenden bevinden. Die hebben een eigen kamer. ’s-Ochtends komen ze met de lift naar beneden en lopen ze naar de fontein waar ze de hele dag blijven.’s-Middags om 17.00 uur gaan ze terug. Wij dus naar binnen. Een drukte van een belang. De “eendentemmer”hield eerst een verhaal hoe die beesten daar gekomen waren en om klokslag 17.00 uur liepen ze in kolonne naar de lift en verdwenen ze. Hier dus even een fotootje van gemaakt.
Van een collega de tip gekregen om bij het restaurant Rendezvous te gaan eten. Nou die zat om de hoek dus dat gelijk maar gedaan. Het was best lekker maar Rippy’s van gisteren was beter.
Na het eten naar het hotel. We wilden weer even wassen. Dit voor de laatste keer. Dus met de zak was weer op weg naar een wasserette. Daar zijn we nu net van terug. Oh ja en nog even op zoek naar een winkelcentrum geweest voor een nieuwe zonnebril. De poot van de oude is afgebroken.....Maar helaas alles was dicht. Dus dat wordt morgen op zoek naar een nieuwe.
Zoals gezegd gaan we morgen naar Graceland even Elvis bezoeken.

• 18 September 2014 - 09:06

Pa En Ma:

Goedemorgen vanuit een stralend stellendam even naar Memphis schrijven. Weer een mooi hotel , dus is het niet behelpen. Lijkt ons een mooie stad, voor vandaag staat er weer veel interessante dingen op het programma zo te lezen. Veel plezier, hier alles oké. Gr. X Pa en Ma
    ps. Wat leuk die eenden over die rode loper.

• 18 September 2014 - 11:02

Mo:

Zo gaaf...ik wil niet naar amerika maar wel naar elvis...neem hem mee