White Sands National park - Reisverslag uit Alamogordo, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu White Sands National park - Reisverslag uit Alamogordo, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

White Sands National park

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

18 September 2023 | Verenigde Staten, Alamogordo

Hoi,

Nog even een foto van Jack van gisteravond. We bestelden ice tea en lemonade. Wat denk je krijgen we dat in een plastic bierpul [e-1f601]. Zo lekker Amerikaans.

Vanochtend moesten we een uurtje of 3 rijden. We hadden besloten dat dit hotel echt goed zou zijn als we eens een keer bacon bij het ontbijt kregen ipv hamburgers. We hebben deze vakantie nog geen bacon gezien terwijl we er normaal mee dood gegooid werden. Nou ze hebben niet gewonnen. Het was weer hamburgers. Die hoeven we echt niet hoor. Dus toch een minpuntje.

Onze route was in het begin eigenlijk weer het zelfde. Droog en woestijn. Zoals Wyoming saai kan zijn van waaiend gras is het hier met woestijn. kilometers lang. Vandaag hadden we het geluk dat we de bergen in reden en het landschap toch weer iets veranderde. We wisten ook dat we door Lincoln national forest zouden rijden. Wat een verschil. Zo zit je in de woestijn en zo in kilometers bos en weer in woestijn. Echt bizar. Wel fijn om weer even wat bomen te zien. Opvallend was ook wel dat hier weer veel mensen woonden. Grotere huizen waren en alles er netjes om de woningen heen uit zag terwijl in het woestijn gedeelde het echt een puinhoop bij de huisjes is die vaak zelf ook nog op omvallen staan. Wat ze niet meer nodig hebben laten ze gewoon vallen en liggen. Maakt niet uit of het een auto of wasmachine is.

Vanuit de bergen aanrijdend naar Alamogordo ( dorpje) zag je al over het plekje heen de zandvlakte liggen.

We waren onderweg naar Alamogordo waar het White Sands National park ligt. Het plekje was groter dan gedacht. Als je in Amerika een dorp in komt rijden zie je aan allebei de kanten eigenlijk bijna alle winkels en eettenten. Dus dat begint met McDonalds, Wendy's, Taco bell, Starbucks achter elkaar liggen. Dit plekje was wat lang gerekt dus maakte het niet uit vanaf welke kant je kan aan beide kanten kwam je hetzelfde ritueel tegen. Je zou toch denken hoe kunnen ze bestaan 2x McDonald in een plekje zo groot als Monster en dan nog eens al die andere ( zelfde soort) tenten ook. We hebben in de supermarkten weinig mensen gezien met groente, vlees en aardappelen alleen maar snoep, chips ed. Die tenten zitten altijd mensen in dus dat moet het zijn. Ze eten alleen daar. Wij zijn dat al spuugzat. Je moet dus niet denken dat je dit altijd moet eten.

Bij het hotel aangekomen( 12.00 u) waren we te vroeg maar omdat we er langs reden voor we naar het park zouden gaan dachten we vragen we maar even of we er al in konden. De kamer was al klaar probleem zat in de betaling die kennelijk door de reisorganisatie nog niet gedaan was. Heel gedoe en veel gebel, zou het uiteindelijk geregeld moeten zijn. Anders hebben we morgen een probleem en moeten we als nog betalen. Op zich geen probleem maar voordat het dan weer geregeld is en je het terug hebt. Kamer is in ieder geval weer mooi. Snel alles neergegooid en wat gegeten en door naar het park.

Onderweg kwamen we langs een militair vliegveld (Holloman Airforce base) waar ze met gevechtsvliegtuigen gestationeerd zijn. Dat hebben we gezien. Echt gaaf al die straaljagers die over komen. Stoppen mocht niet dus maar vanuit de auto proberen vast te leggen.

White Sands National park: we zijn eerst maar even naar de Visitorcenter geweest. Bleek het maar een route door het park te zijn waar je op verschillende plekken kon stoppen en een stuk lopen. Op zich leek het park veel op onze duinen alleen het zand was veel witter en minder grof zand. We hebben een deel gelopen waar een steiger was waar je overheen kon lopen. Daar was het al bloedheet. Overal was al gewaarschuwd om op te passen voor over verhitting. Wij hadden dus al besloten na het loopje over de steiger dat de stukken die langer waren te warm waren om goed te kunnen lopen. Er waren zelfs picnic plekken aangelegd waar mensen zaten . Kennelijk zijn die meer gewend aan warmte dan wij. Onderweg meerdere keren gestopt voor wat foto's. We wisten dat je ook een slee kon huren om van de zandduinen af te glijden. We hadden nog even het idee dat te doen totdat we zagen dat zo'n slee 25 dollar kostte. Nou laat dan maar. Je moet ook nog die duin op klimmen met die warmte... Helaas volgende keer misschien.

Na het park nog even bij wat winkels rond gehobbeld maar dat stelde niet veel voor dus dan maar naar het hotel voor een wasje. The Laundry zat aan de overkant van de gang bij onze kamer dus dat was lekker makkelijk. Even gang oversteken om het in de droger te gooien en weer terug.

Na het eten nog even een auto uitgezocht aan de overkant van het hotel. Het is een Ford Bronco raptor geworden. Kost maar 97.000,00 dollar. Helaas wordt niet geleverd in Nederland.

Nu even relaxen. Morgen naar Roswell op zoek naar Aliens die daar geland zouden zijn ... althans zeggen ze [e-1f623]

• 19 September 2023 - 06:38

Iris:

Mogge, Het is hier nog donker pfff om 06.35 uur. Zit klaar om naar het werk te gaan na mijn vakantie…… zo geen zin, dan maar eerst even een reis verslag lezen, maakt het leed iets minder.

op de foto’s ziet het er allemaal wel mooi uit. Die afstanden die zijn wel ver, meer dan anders lijkt het wel. Nou veel fun dan ga ik de mensen op het werk lastig vallen.

• 19 September 2023 - 06:42

Audrey :

Mooi gebied White sands. Ik had een witte huurauto....nou het zand was witter. Prachtig! Ook even over de zoutvlakten geraced en je kunt er ook trails volgen, sporen en afdrukken van dieren in het zand. Was een mooie wandeling. Ook nog missiles/raketten gezien? We hebben daar een Nld training detachement zitten, een geweldige plek om te werken.

En over het eten... er zijn voldoende goede restaurants, maar je moet even op onderzoek uit.

Brings back memories..

• 19 September 2023 - 06:51

Hans Joke Klepper:

Wat een zandwoestijn. Wel mooie foto's en leuk verslag. Is het bij jullie nog steeds zo warm. Hier wordt het meer herfst. Fijne dag weer vandaag, nu nog lekker slapen,tot morgen x pa ma.

• 19 September 2023 - 10:26

Annie:

Dat wel heel bijzonder zulk wit zand, het lijkt wel sneeuw zo wit. Prachtige foto's.

Veel plezier.

Gr.Annie

• 19 September 2023 - 12:48

Jacob:

Als je snel door de foto's gaat lijkt het wel sneeuw. Met de zonnebril op. Indrukwekkend. Ik hoop dat je binnenkort kan genieten van bacon in plaats van hamburger. Nog mooie dagen gewenst. Groeten Jacob