Carlsbad - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Carlsbad - Reisverslag uit Carlsbad, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Carlsbad

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

17 September 2023 | Verenigde Staten, Carlsbad

Hoi

Gisteravond zijn we nog even op een mooi punt (Window view) naar de zonsondergang wezen kijken. De avond er voor regende en onweerde het dus hebben we dat maar niet gewaagd. De sterrenhemel die je hier zo goed zou moeten zien en heel mooi is in Big Bend hebben we helaas niet gezien. De oorzaak 1: de regen 2: de binnenkant van onze oogleden was ook interessant.

Toen we terugkwamen hadden we 2 herten in onze voortuin staan. Die waren dit kennelijk gewend want ze bleven staan. Vanochtend liepen ze nog steeds rond.

Vanochtend zijn we vroeg vertrokken na een heerlijk ontbijt. Voor achten zaten we in de auto. Truus had er niet veel zin in want die stuurde ons steeds terug en ze bleef maar gillen maak een U turn. Nou nee want wij wilden een andere weg rijden. Dus Truus is even het zwijgen opgelegd. Wij wilden namelijk via Fort Davis rijden. Daarvan hadden we gelezen dat dit een leuk cowboystadje in oude stijl moest zijn. Nou leuk dat we zijn omgereden maar dat hadden we niet hoeven doen. Het waren 3 huisjes en een paar ruïnes. Dus maar doorgereden.

Onze route ging vervolgens verder richting de Guadeloupe Mountains Nationaal park. Daar zijn we deels door heen gereden maar omdat het voor een groot deel alleen via wandelingen toegankelijk is zijn we er alleen door heen gereden. Leek ook erg op Big Bend wat we nu zo zagen. We hadden namelijk ook nog andere plannen.

Onze bestemming werd namelijk in Carlsbad de Caverne Caves of wel de grotten.

Daar moesten we wel op tijd zijn anders konden we niet meer naar beneden de grotten in. Ondanks dat we de staat New Mexico ( weer eentje voor het staatje) inreden en de klok daardoor een uur terug ging waren we er pas om 13.30 uur ( paar keer stoppen, plassen, tanken) Tot 14.30 uur mocht je naar beneden en we hadden niet gereserveerd omdat je dan de tijd moest weten hoe laat je er aankwam met een half uur speling. Dat is als je zo'n afstand moet rijden best moeilijk.

Doordat we de park pas hadden konden we er ook ze gelijk in. Je kon kiezen om al wandelend naar beneden te gaan maar daar was je 2,5 uur mee bezig. Daar hadden we niet zo'n zin in. We hadden al een lange dag en voordat we dan in het hotel zouden zijn dan werd het wel laat. Wij kozen voor de Amerikaans luie manier en dat was met de lift naar beneden. Die bracht ons 750 feet (225 meter) naar beneden.

Ook daar kon je weer kiezen tussen de lange en korte wandeling. De ranger die ons de kaartjes gaf gaf eigenlijk aan dat de korte ronde waarbij je de shortcut halverwege nam het mooiste was(1 uur). Ze wilde niet zeggen dat het laatste deel (1,5 uur) niet mooi was maar dat bleek uit alles. Toen we later bij de shortcut waren en een snelle blik wierpen op de lange versie toen was het snel beslist. Het werd de korte hihi. Prachtig om te zien een hele grote ruimte waar al die stalagmieten en stalagtieten ( of hoe die dingen ook heten) hingen en stonden.

Echt indrukwekkend dat dit allemaal zomaar onder de grond zit en hoe groot die ruimtes ook waren. Na een klein uurtje waren we weer terug bij de lift en werden we weer naar de bewoonde wereld gebracht. Leuk om gezien te hebben.

Op naar het hotel. Eerst even tanken zodat we morgen weer op pad kunnen.

Nou we hadden een enorme kamer. Heerlijk. Even weer bijkomen van afgelopen dagen waarbij het bed toch echt zijn beste tijd had gehad. Even wat gegeten bij Chili's. Nou wat gegeten... nou een heerlijke Ribeye . De eerste van deze vakantie. Nu dus lekker uitbuiken.

Morgen gaan we naar White Sands National park

• 18 September 2023 - 03:55

Jack Tukker:

Berichtje voor Abby:

Bedankt voor je lieve berichtjes. We kijken er steeds naar uit. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en blijf ze maar lekker plagen hoor. Laat ze maar zien wat je kan[e-1f609]

Veel plezier nog en een dikke knuffel van ons

• 18 September 2023 - 07:14

Hans Joke Klepper:

Wat een mooie dag hebben jullie gehad zoveel gezien. Goed dat je het allemaal opschrijft.

Hier alles goed zijn bij Anet-Jacob wezen eten. Tot morgen weer gr.pa ma

• 18 September 2023 - 08:11

Abby:

Hoi Baasjes,

Gistermiddag heerlijk aan het rennen geweest in het uitlaat veldje. Daar liep al een hond maar daar hoefde ik niet bang voor te zijn.

Het baasje van die hond ken ik wel. Die komt soms voor Bumper bij Jeannette langs.

Op een gegeven moment vond Monique het mooi geweest. Mijn tong hing op de grond hihi.

De rest van de middag/avond heb ik mij rustig gehouden.

Frenk ging vanmorgen weer naar zijn werk. Die zie ik pas weer vrijdag.

Jeannette is ook al weer werken en Monique heeft het volgens mij ook weer druk. Is geloof ik ook aan het werk. Lig nu maar lekker uit te rusten tot ik weer wordt uitgelaten.

De laatste week hier is aangebroken. Zal nog goed mijn best doen om ze een beetje te plagen[e-1f60a]

Knuffel van jullie harig kind[e-1f436]