Big Bend National Park - Reisverslag uit Terlingua, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Big Bend National Park - Reisverslag uit Terlingua, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Big Bend National Park

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

16 September 2023 | Verenigde Staten, Terlingua

Hoi,

Gisteravond hadden we regen en een onweersbui. Ze hadden beloofd dat je hier de mooiste sterrenhemelen kon zien. Nou niet dus (hihi) hopelijk vanavond meer kans maar zoals het er nu uit ziet niet echt ( bewolkt en winderig)

Het is vandaag ongeveer 21 graden althans bij de Chisos Mountainlodge want dat ligt in de bergen. Als we hier al wegrijden loopt de temperatuur flink op. Maar goed nu dus 21 heerlijk om bij te komen. Al die Amerikanen lopen gelijk met lange broeken en truien alsof het vriest. Wij niet hoor gewoon korte broek, shirt en slippers.

Vannacht niet al te best geslapen. Naast ons ligt een ouder stel. Die man kan snurken niet normaal we liggen zo wat te schudden in bed. In de kamer aan de andere kant idem dito. We hoopten dat ze vandaag weg zouden gaan. Helaas toen we terug kwamen vanmiddag liepen ze al rond te schuifelen en kennelijk zijn ze ook doof. Dat snap ik wel als je zo snurkt je zou het er doof van worden.

Vanochtend heerlijk een ontbijtje met crackers, kaas, pindakaas, hagelslag en jus d’orange. Weet je hoe lekker dat kan zijn een dag geen wafels, ei en bagels hihi. ( morgen weer)

Vandaag hebben we de Ross Maxwell Scenic route gereden. Onderweg een aantal keren bij de lookout gestopt en gekeken. Dit deel van het park ligt weer in het woestijn gedeelte en deels in het berg gedeelte. Deze route loopt tot aan de rivier de Rio Grande. Je mag de rivier niet oversteken staat een hoge boete op.

De temperatuur in het woestijn en rivier gedeelte liep weer aardig richting de 40 graden. De trails die hier lopen zijn toch allemaal weer wat langer en aardig hoogte verschil. Aangezien we eerder deze vakantie niet veel hoogte verschil hebben gehad, de warmteen de lengte van de trails hebben we die maar overgeslagen. Helemaal tot het eindpunt van de route konden we niet rijden omdat de weg was afgezet in verband met overstroming… jaja ook dat kan in de woestijn. Moet wel zeggen dat deel van de route toch wel een stuk mooier was dan gisteren en veel afwisselender. Het deel waar we slapen is ook mooi. Onderweg nog een cayote en een roadrunner tegen gekomen maar die dingen zijn zo snel dat we hem niet beter op de foto kregen. Beren en mountain lions hebben we nog niet gezien maar die schijnen bij de camping te zitten en dan een stuk hoger op de berg.

Onderweg ook veel planten met een soort stok eruit blijkt een soort lelie te zijn. Wel mooi om te zien dat er maar wat hoogte verschil hoeft te zijn en de beplanting past zich aan. Foto’s zijn niet zo scherp en de hoogte van de bergen zeker bij de Rio Grande zijn niet echt te zien omdat het best heiig was.

Na de route door het park te hebben gereden zijn we nog een beetje het park uit gegaan richting Terlingua en Terlingua Ghost town. Laatste is kennelijk de oude nederzetting zoals die vroeger was waar nog wat ruïnes van staan. In Terlingua hebben we bij een restaurantje nog wat kip strips gegeten. De van mij was niet helemaal gaar dus 100 keer excuses en of we nog extra mee wilden nemen. Nou nee want wat moeten we daar mee. Uiteindelijk hoefden we alleen die van Jack te betalen. Zo dat was een goedkope lunch.

Nu weer even lekker hangen bij de kamer met uitzicht op het park. Morgen hebben we weer een lange dag voor de boeg richting Carlsbad. Dan komt er een uurtje afstand bij aangezien we de klok een uurtje terug moeten zetten dan zitten we op 8 uur verschil met jullie.

Doei


  • 17 September 2023 - 02:24

    Arjan En Monique:

    Mooie verhalen weer.


  • 17 September 2023 - 06:58

    Hans Joke Klepper:

    Goedemorgen heerlijk zo'n verhaal te lezen in bed. Wat een verschil van natuur de ene of andere dag. Hier heeft het na lange tijd ook geregent. Fijne dag weer lange rit voor de boeg.gr.van ons


  • 17 September 2023 - 08:21

    Abby:

    Nou opa en oma, jullie waren vroeg vandaag of ik een beetje laat [e-1f602]

    Hallo Baasjes,

    Wat een avonturen beleven jullie zeg. Gelukkig hoef ik niet mee. Veel te lang al dat autorijden.

    Vrijdag ben ik mee geweest naar de markt. Had mijn tas wel bij me, maar niet zoveel zin om vast te houden.Dat mochten Jeannette en Monique voor mij doen.

    Vrijdagavond kwam Frenk weer thuis. Dat heeft hij geweten. Hier noemen ze dat "Abby attack" ik snap dat niet. Spring alleen maar tegen hem op en lik zijn gezicht af. Verder ging ik de hele avond bij hem zitten vervelen hihi.

    Gister moest ik er vroeg uit. Monique moest voor haar werk trainingen doen en Jeannette ging naar de sportschool.Eigenlijk verder een rustig dagje gehad. In de avond met Frenk en Monique gaan wandelen.

    Ooit hebben ze mij hier geleerd om een deur, die op een kier staat verder open te maken. Spijt dat ze hier van hebben joh[e-1f604]

    Omdat het in huis nog niet helemaal is afgekoeld heeft Jeannette haarslaapkamer deur op een kiertje staan. Daar heeft ze een uil of zo voorstaan. Het is een deurstopper zeggen ze. Nou die had ik gisteravond al snel weg geduwd. Dus gingen ze er nog 1 voorzetten.

    Aangezien ik elke dag best wel op tijd eruit ben heb ik vanmorgen rond 6 uur, die uil voor de deur weg geduwd. Daarna kon ik de deur open duwen en ben ik naar Monique gelopen om haar wakker te maken.Lachen joh,had ze nooit verwacht hihi. Daar op bed een uurtje aan het vervelen geweest, tot ik de opdracht kreeg om Jeannette eindelijk wakker te maken.

    Had ze niet eens gemerkt dat ik stiekem was weggelopen. Ik heb wel nog heerlijk een half uur bij Jeannette in bed gelegen, tot ik weer naar beneden werd gedragen.

    Zo, jullie weten nu weer hoe het hier gaat.

    Een knuffel, een lik [e-1f436]en een poot [e-1f43e]van mij, jullie harig kind


  • 17 September 2023 - 16:56

    Fam. Eickhoff:

    Na een paar dagen nu ook weer een berichtje van ons.Fijn om zoveel te beleven. Geniet er deze weken nog maar van. Wij lezen ze met veel plezier. Ook de berichten van Abby heel leuk. Groeten van ons uit Stellendam.


  • 17 September 2023 - 19:33

    Marieke En Iris :

    Hi,

    ik heb net even Chisos Mountainlodge gegoogeld. Ziet er wel tof uit.. zag bij de afbeelding ook een foto met twee kleine beertjes die voor een deur stonden [e-1f633]. Niet verwacht dat daar beren [e-1f43b] zouden zitten.

    veel plezier daar nog.


  • 17 September 2023 - 22:26

    Annie:

    Ik vind het weer heel leuk jullie verslagen te lezen. Jullie hebben weer al heel wat km afgelegd inmiddels. Veel plezier verder en een goede reis. En zo te lezen word Abby goed verwent.

    Groetjes, Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Terlingua

Texas

Rondreis door Texas van 23 dagen

Recente Reisverslagen:

25 September 2023

thuis

23 September 2023

Dallas

22 September 2023

dallas

21 September 2023

Amarillo

20 September 2023

onderweg naar Amarillo
Jack

Voor U nu achter de computer en later voor ons zelf

Actief sinds 24 Aug. 2008
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 197545

Voorgaande reizen:

04 September 2023 - 25 September 2023

Texas

07 September 2021 - 27 September 2021

Italië

01 September 2019 - 24 September 2019

Noorwegen en Denemarken

03 September 2018 - 23 September 2018

Florida

30 Augustus 2016 - 24 September 2016

Camperreis Canada/Noordwest Amerika

04 September 2015 - 26 September 2015

Zuid Afrika

01 September 2014 - 24 September 2014

Washington DC en the Deep South

16 September 2013 - 10 Oktober 2013

Het wilde westen

07 November 2012 - 08 December 2012

Nieuw Zeeland

31 Augustus 2011 - 21 September 2011

Bears, Whales and Mountains

02 September 2010 - 22 September 2010

New York en omgeving

17 Oktober 2009 - 14 November 2009

Iets anders dan vakantie

25 Augustus 2008 - 16 Oktober 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: