onderweg naar Big Bend - Reisverslag uit Terlingua, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu onderweg naar Big Bend - Reisverslag uit Terlingua, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

onderweg naar Big Bend

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

15 September 2023 | Verenigde Staten, Terlingua

Hoi

Vandaag zijn we vertrokken uit Del Rio. Heerlijk veilig kunnen slapen.

Vandaag moesten we een aardig eindje rijden ruim 4 uur ( dan de stops niet meegerekend).

Het was een lange saaie weg. Rechte weg en veel van het zelfde ( over 120 mijl rechtsaf en zo). Droog en cactussen.

Uiteraard moesten we nog even tanken want in een Nationaal park kan je meestal wel tanken maar dan betaal je helemaal de hoofdprijs en je wil ook zeker weten dat je niet op de laatste druppel het park uit rijdt.

Doorgereden naar het park. Eerste ingang begon al goed. Park was gesloten omdat het zomer seizoen was afgelopen. Door naar de volgende. Daar gelukkig wel een parkpas kunnen scoren zodat we alle parken die we nog tegen gaan komen in kunnen. Oh maar 1 handtekening zetten want dan verkopen we hem weer in Nederland aan mensen die komend jaar nog willen. Niemand heeft nog gecontroleerd of wij een pas hadden maar goed we spelen het netjes. Die parken moeten ook onderhouden worden.

Vannacht had het geregend dus het was lekker afgekoeld. Vandaag hebben we tussen de 68 graden fahrenheit en 102 gezeten. Dat laatste was wat minder maar dat was in het park in het woestijn gedeelte richting Rio Grande Village. Kwam nog even een roadrunner de weg over rennen. Jullie weten wel zo’n vogel uit die tekenfilm met woody woodpecker die dan roept Miep Miep.

In het park zijn we doorgereden naar Rio grande village en naar het uitzichtpunt Boquillas Canyon overlook. Hier kon je Mexico zien aangezien we zowat aan de Rio Grande ( rivier tussen de USA en Mexico) stonden. Mooi punt. Toch is de stroming wel snel in die rivier dus ook wel verbazingwekkend dat mensen die proberen over te zwemmen om in de USA te komen.

Toen hadden we het toch wel weer even gehad voor vandaag en zijn we naar Chisos mountain lodge gereden ( ons verblijf in het park). Lekker ouderwetse kamer met 2 queen bedden met zo’n spannend beige dekentje. Dat het nogbestaat. We waren ze deze vakantie nog niet eerder tegen gekomen. Verder niets geen tv of internet. Lekker gezellig boekjes lezen en een spelletje doen.

Op het terrein wordt wel weer gewaarschuwd voor beren dus we hebben de hele auto leeg gesjouwd wat betreft iets waar maar een luchtje aan kan zitten waardoor de beer de auto in wil en natuurlijk hopen dat we hem niet tegen komen. Ook zouden er mountain lions zitten ( puma’s) maar die zullen we wel niet zo snel zien. We zijn al vaker in parken geweest waar ze zouden moeten zitten maar die zijn we toen ook niet tegen gekomen, maar eens moet een eerste keer zijn.

Morgen weer een nieuwe dag en hopelijk de temperatuur een beetje zoals die nu is dan kunnen we wat doen, maar de verwachting is weer warm.

We hebben deze vakantie deels voor de corona willen doen met een camper samen met Ruud en Jeannette. We hebben al meerdere keren tegen elkaar gezegd dat we heel blij zijn dat we hier niet met de camper zijn. Het is veel te warm. Op campings moet na 22.00 uur de airco uit. Dat is dus echt niet te doen. De campings zijn kaal en hebben weinig beschutting van bomen of zo. Je ziet hier op dit moment ook niet veel campers / auto’s met caravan rond rijden. Veel campings zijn leeg of worden als soort trailerpark ( woonwagenkamp ) gebruikt.

Foto’s was het internet te slecht voor dus die volgen nog.

• 16 September 2023 - 20:07

Hans-Joke :

• 16 September 2023 - 20:24

Hans Joke:

Ging iets niet goed met de schrijverij. Maar we hebben het wel gelezen hoor. Tot morgen weer, gr.pa ma

Miep miep. Love roadrunner