San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu San Antonio - Reisverslag uit San Antonio, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

San Antonio

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

13 September 2023 | Verenigde Staten, San Antonio

Hoi,

Vanochtend zijn we vertrokken richting San Antonio. Het was een ritje van uiteindelijk 4 uur. Onderweg verschillende landschappen waaronder ook veel wat op Nederland leek. Plat met landbouw en heel veel windmolens.

We zijn gelijk doorgereden naar het hotel in de hoop dat we er al in mochten ondanks dat het pas rond 12.00 uur was. Gelukkig was onze kamer klaar en konden we er al in. Een grote kamer met zelfs een bank. Hij zit niet maar dat doet er niet toe. Hij staat er wel.

Spullen gedumpt en doorgereden naar het centrum. Hier zou het El Mercato zitten een Mexicaanse markt die hier de grootste van Amerika zou zijn en waar het vreselijk druk zou zijn. Nou....wat zullen we zeggen. Toen we eenmaal een parkeerplek hadden gevonden waar we konden parkeren ( heel veel met apps die wij niet kunnen openen of gebruiken omdat we een deel van de gegevens niet in kunnen vullen of die niet herkent worden) zijn we er naar binnen gelopen. Die drukte viel mee zoals je op de foto's kan zien. Verder was het niet anders dan prullaria waar wij absoluut niet van zijn. Binnen waren allemaal kleine winkeltjes waar iedereen je binnen wilde hebben om spullen te kopen die we absoluut niet willen hebben haha. Als jullie ons kennen weten jullie dat dit dus een hele korte ronde door de Mercato was. Leuk om gezien te hebben maar echt niet een must.

Door dus naar de Riverwalk. Dat moet je vergelijken met Utrecht waar een water door de stad loopt en langs dat water allemaal restaurantjes zijn. Eerst wat gegeten voor we daar heen liepen. Was wel leuk om te zien. Hier was het wel druk met allerlei mensen en je kon ook met een bootjes door die kanalen varen. Dat hebben we niet gedaan was wel erg toeristisch hihi. Een rondje door het centrum gedaan. Daarna besloten om lekker even terug te gaan naar hotel om te relaxen voor we zouden gaan eten. Het was weer warm genoeg geweest. dat is wel jammer want kost veel energie. Ondanks dat we hier nu al ruim een week zijn went het niet dat als je naar buiten loopt je een klap krijgt van de warmte. Vanochtend om 8.30 uur was het namelijk al 32 graden. Gelukkig was het bewolkt vandaag waardoor het niet verder dan 38 kwam.

Vanavond een pizza gegeten bij de pizza hut. Even een keer wat anders. Nee zeg leveren ze de verkeerde pizza. Kwam het meisje zeggen je mag de verkeerde pizza houden en we maken een nieuwe. zaten we dan met 3 pizza's. Oh ja we hadden de kleinste gekozen. Nou die zijn nog te groot. Achter ons zat een jongen te eten. Hem gevraagd of hij de extra pizza wilde aangezien wij er niets mee konden. Wat moeten wij met die pizza in het hotel? We zaten tot ons nek vol van ons eigen pizza... Die jongen helemaal bij. Wij ook. Geen idee wat we er mee moesten anders.

Morgen rijden we naar Del Rio. Niet zoveel te doen daar maar waarschijnlijk als tussenstop naar Big Bend Nationaal park anders wordt de afstand in 1x te groot om te rijden. We gaan het wel zien en vermaken ons wel.

• 14 September 2023 - 06:56

Hans Joke Klepper:

Al iets geplaatst maar is niet goed gegaan.Hier is het ook bewolkt en vochtig. Het landschap lijkt op hier. Fijne dag gr.pa ma

• 14 September 2023 - 07:33

Audrey :

Nog uit geweest om te dansen in San Antonio?

Super leuke uitgaans gelegenheden.

Groeten uit Casteau!