Corpus Christi - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Corpus Christi - Reisverslag uit Corpus Christi, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Corpus Christi

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

12 September 2023 | Verenigde Staten, Corpus Christi

Hoi,

Jack is jarig. Hieperdepiep hoera.. zal niet zeggen hoe oud want dan schrikken jullie hihi.

Eerst even alle berichtjes lezen en beantwoorden. Bedankt voor alle verjaardag wensen.

Het was niet echt een verjaardag ontbijt. weer hetzelfde als anders. ei, worstjes, toast of wafels. Nou die zijn we al zat. Dus toast met pindakaas en hagelslag.

Na het ontbijt zijn we op pad gegaan naar een oud Vliegdekschip de USS Lexington. Vlak voor we daar kwamen moesten we even over een verkeersplein. Nou het prins Clausplein is er niets bij. Zie de foto en kijk even naar de gebouwen en de auto's om te zien hoe hoog een groot het is. daarachter zijn ze een nieuwe brug aan het bouwen. Niet normaal zo hoog. Kennelijk om grote schepen ( zoals het vliegdekschip) er onder door te laten gaan. Was ook even een uitdaging om bij het vliegdekschip te komen aangezien ze alles veranderd hadden daar om die brug te bouwen, maar goed het is gelukt.

Niet normaal zo groot als zo'n schip is. We hebben er 4 uur doorheen gelopen van links naar rechts en boven beneden. We bleven door nauwe gangetjes en smalle trapjes lopen. Dit is gewoon een dorp op zich van tandarts, ziekenhuis, restaurant, kapper tot metaalsmid en museum toe.

Wat gaaf om te zien. Ik zou er op zeker verdwalen. Ik zou er niet willen zitten met 5000 andere mensen. De slaapplaatsen zijn verschrikkelijk met 3 boven elkaar. Echt werkelijk 0 privacy.

Op het dek stonden verschillende vliegtuigen en helikopters waaronder het vliegtuig van de film Topgun met Maverick en Goose.

Je kon nog met een flightsimulator vliegen maar aangezien we net wat hadden gegeten hebben we dat maar niet gedaan toen we zagen hoe hij heen en weer ging.

Op de terugweg nog even wezen tanken. Nou ja even... Sinds gisteren was de benzine prijs ineens flink omhoog gegaan van 2,99 naar 3,39 per gallon. Het loont hier nogal om even rond te kijken bij verschillende stations want dat kan nogal wat verschillen . Nou vandaag niet dus helaas we moesten eraan geloven.

Jack mocht kiezen wat we gingen eten. nee zeg kiest hij niet voor steak maar een hamburger bij Five guys. Dus zijn we daar heerlijk de verjaardag wezen vieren met een burgertje en niet met een taartje want die zijn hier echt niet te eten zo zoet en vol met kleurstoffen. Daar zijn we al eerder ingetrapt dat doen we niet meer.

Op de terugweg hadden we nog even een mooie zonsondergang.

Dat was onze dag weer morgen gaan we naar San Antonio

• 13 September 2023 - 07:07

Hans Joke Klepper:

Goedemorgen wat een schitterend verhaal en foto's, of we erbij zijn.

Toch een leuke verjaardag voor Jack, we hebben jullie toch even gesproken leuk hoor. Hier is het minder warm. Fijne dag weer xgr.pa ma

• 13 September 2023 - 07:39

Klarie:

Nog van harte gefeliciteerd, Jack!

Was weer leuk om jullie verslag te lezen over jullie bezoek aan het vliegdekschip!

Groetjes, Klarie

• 13 September 2023 - 11:06

Arjan En Monique:

Ziet er weer interessant uit. Ik zou er zo heen gaan, dat vliegdekschip en zo. Maar mij niet gezien daar, jammer dat t zoo ver weg is.

Marieke En Iris:

Fijn dat de Hollandse boterham beleg mee is. Maar geen steak op je verjaardag Jack ? In de staat van de steaks [e-1f914][e-1f914][e-1f914] ach jullie hebben nog twee weken te gaan dus dat zal vast wel goed komen.

O en niet zo mauwen over de prijzen bij de pomp. Jullie betalen daar nog steeds minder dan 1 euro voor 1 liter benzine.