Olympic national park - Reisverslag uit Port Townsend, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Olympic national park - Reisverslag uit Port Townsend, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Olympic national park

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

18 September 2016 | Verenigde Staten, Port Townsend

18-9 Olympic National park
Vanochtend lekker rustig aan gedaan. Mag tenslotte ook wel eens. Dus 9.15 uur zaten we in de camper naar het Olympic National Park. Het was prachtig mooi weer. Strak blauwe lucht. We hadden dus mazzel want we konden de bergen zien. Onderweg naar boven zagen we wel dat de bewolking toenam. Later toen wij al weer beneden waren zag je de bergen door de wolken niet meer.
De weg naar boven is ongeveer 18 mijl. Uiteraard weer een kronkelende weg naar boven. Lekker smal. Eenmaal boven hadden we redelijk zicht en kon je Mount Olympic zien liggen. Ook al was het wat heiig. Boven kon je een kleine trail lopen maar niet bijzonder. Dit hebben we gedaan want uiteindelijk boven bleek dat we met de camper niet nog verder mochten. Met auto’s wel. Dus eigenlijk waren we er snel klaar. Aangezien de bewolking ook door bleef komen zijn we terug gereden. We zouden vandaag in Port Townsend slapen. Gisteravond hadden we al een camping geboekt langs het strand gelegen op een oud militair fort. Dan hoefden we maandag maar 8 minuten te rijden naar de ferry. Dit was nog een mijl of 40 dus besloten die kant op te rijden.
Port Townsend leek op de kaart behoorlijk groot en zou veel historische dingen hebben. Nu kennen we dat hier. Alles is historisch, is een monument van en tenslotte stelt het geen bal voor. Historie hebben ze echt niet. Dus ook Port Townsend verbaasde ons niet toen het werkelijk weer weinig voor stelde. Een paar oude ( jawel stenen) gebouwen. Dat hadden we dus snel bekeken. Door gereden naar Fort Worden. Een onwijs leuk en in oude stijl gebouwd fort. Allemaal oude gebouwen waar vroeger de militairen verbleven in de tijd van de Korea oorlog. Dit punt werd als uitzichtpunt gebruikt. Het ligt op een klif en men had goed uitzicht over zee. Kennelijk probeerden de Koreanen hier aan te leggen. Ook veel oude bunkers en een vuurtoren. Nadat we de camping op de plek hadden geinstalleerd hier nog een rondje gelopen. Best leuk om te zien. Vanavond wilden we nog een stukje lopen, maar nadat we hadden gegeten begon het te regenen. Het is inmiddels ook vroeg donker. 19.45 uur.
Dus nu met een bakkie thee, muziekje op de achtergrond, het verhaaltje maken en spelletjes doen. Internet hebben we namelijk niet dus jullie lezen dit een dagje later.
Morgen met de Ferry Port Townsend-Coupville naar de overkant en dan naar het laatste park van deze vakantie namelijk North Cascades national park.

• 20 September 2016 - 07:47

Pa En Ma:

Ook nu toch weer een leuke dag. Jullie hebben het nog getroffen met het uitzicht. Wat is het weer wisselend hé. Gaan nu het andere verslag lezen. Wel mooie foto's hoor. gr.van ons