Grant Village (Yellowstone) - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Grant Village (Yellowstone) - Reisverslag uit Yellowstone Park, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Grant Village (Yellowstone)

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

08 September 2016 | Verenigde Staten, Yellowstone Park

8-9 Grant village ( Yellowstone)

Oke we hebben het overleefd zonder stroom. Althans we hebben een accu waar we een klein beetje speling mee hebben. Dus 1 klein led lampje aan en vroeg naar bed. Vanochtend zelfs in de camper gedoucht. Ook dat ging goed. Oke je moet geen uren douchen.
Vroeg naar bed is vroeg op. We zouden vandaag via Old Faithful rijden. In 2009 ben ik daar met Iris en Marieke ook geweest. Het was dus leuk om daar te gaan kijken of er het een en ander veranderd was.
Onderweg natuurlijk weer de nodige stops. Gelukkig was de Grand prismatic spring weer geopend. Voor degene die wel eens foto’s van Yellowstone hebben gezien is dat die “ vijver” die heel blauw van kleur is en naar de randen weg loopt in de kleuren van de regenboog. Helaas voor ons… nadat we de hele trippel hadden gemaakt om er te kijken bleek dat de wind onze kant op stond en we dus steeds in de stoom stonden. Met als gevolg… beslagen zonnebrillen en beslagen camera’s. Helaas dus geen spannende of schitterende foto’s, maar goed een herinnering is ook blijvend.
Door dus naar Old Faithful. Hier staat een van de grootste geisers. Hadden wij even geluk. Op het moment dat we aan kwamen lopen ( ondertussen oh kijk daar ben ik geweest, dat hebben we daar gedaan en daar hebben we geslapen) zagen we dat de tribunes bij de geiser vol zaten. Dat kon maar een ding betekenen en dat was dat hij zo zou gaan spuiten. Dus gauw een mooi plekje gezocht.
En inderdaad kort daarop ging hij spuiten. Dat hebben we toch mooi meegenomen. Ze hebben hier een hele route langs allerlei geisers en basins. Onder andere een deel over steigers. Je mag daar niet over de grond lopen. Dat is te gevaarlijk en te warm op sommige plaatsen.
Omdat het bijna 12.00 uur was besloten we eerst even wat te gaan eten. Dat hebben we in het restaurant gedaan waar we 7 jaar geleden aan de bar hebben zitten eten. Echt leuk. Patat uit een mandje.
Tijdens het eten zat er een ranger naast ons te eten die werd opgeroepen omdat er een grizzlybeer bij een geiser rond liep. Ze ging gelijk weg. Na het eten zijn wij de geplande route gaan lopen. Werden we onderweg aangesproken door een ranger dat we moesten oppassen omdat er grizzlybeer in de omgeving zat… Gelijk de berenbel geactiveerd hihi. Overal rangers met beerspray en wapens. Maar goed we hebben het overleefd en zonder beer te hebben gezien hebben we dan toch de route gelopen. Kwamen we weer op tijd bij de Old Faithful en hebben we in het zonnetje plaats genomen op een bankje. Konden we de geiser toch nog een keer zien. Mooi weer vandaag. Best fris maar wel lekker zon. Vandaag toch wel een kilometer of 13 gewandeld dus het was wel weer mooi geweest. Dus op naar de camping.
Ook vandaag weer een zonder faciliteiten. Dus weer zuinig met de stroom. Gelukkig is er hier wel een mogelijkheid om morgenochtend te douchen. Morgen zoeken we weer iets beters want de accu’s van de camera’s/telefoons/tablets raken een beetje leeg.
In Grant Village hadden we een camping plaats in het bos. Eerst wilden we wat hout mee nemen voor een vuurtje wat gelukkig weer mag. Het bosbrandgevaar is kennelijk geweken.
Gelukkig hebben we het niet gedaan want we hebben nu een behoorlijke onweersbui. Vervelend voor die mensen in die inimini tentjes. De helft is volgens mij in de auto gaan zitten.

Morgen gaan we naar Grand Teton.

• 10 September 2016 - 08:39

Pa En Ma:

Dat is wel primitief leven, maar ook vast wel leuk en spannend. Wat een prachtige foto's. Leuk zeker om herinneringen op te halen. Hier is het ook prachtig weer plm 24gr.. Fijne dag weer en hopelijk wat luxer. Wel fijn dat het nu ook bij jullie mooier weer is. Gr. Pa en Ma

• 10 September 2016 - 10:05

Miep En Iris:

Joepie eindelijk weer verhaaltjes.....
    Blijft schitterend park Yellowstone, lekker afwisselend met beesten en water.
    Tja en mensen zijn maar rare wezens als ze grote beesten zien. Ze snappen echt niet dat die waarschuwingen niet voor niets zijn. Laatste keer dat we er waren stapte hoorde mensen uit hun auto's om maar zo dicht mogelijk bij de grazende Bisons te kunnen staan.
    Maar goed het is hun leven en niet die van ons zullen we maar zeggen.
    Wel apart trouwens dat de Campers in Canada geen generator hebben en die van Amerika wel maar niet getreurd jullie hebben het overleefd.
    Veel plezier in Grand Teton.