Mountain Zebra - Reisverslag uit Cradock, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Mountain Zebra - Reisverslag uit Cradock, Zuid-Afrika van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Mountain Zebra

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

17 September 2015 | Zuid-Afrika, Cradock

20150917 Mountain Zebra National park Craddock
Vanochtend vroeg op gestaan we hadden namelijk ruim 400 kilometer voor de boeg.
We moesten onze mooie hotel verlaten nadat we een heerlijk uitgebreid ontbijt hadden genuttigd.
Uiteraard nog even de site bekeken.
De reis ging voorspoedig tot we bij wegwerkzaamheden kwamen. Nu is dat niet zo raar hier maar deze gaf aan of we alsjeblieft geduld hadden want het kon wel 10 minuten duren voor we verder mochten rijden. Oke ook nog niet zo erg maar dat 3 keer achter elkaar wordt het vervelender. 10 minuten wachten is niet zo vreemd als je ziet over wat voor lengte ze dan ook aan de weg bezig zijn.
Maar goed we kwamen toch op tijd aan. We hadden eigenlijk wel wat haast gehad omdat we wilden kijken of we nog met een excursie cheetah tracking mee konden. Nu bleek dat alleen in de ochtend te zijn dus hebben we gelijk voor morgen gereserveerd.
Gelukkig mochten we wel het huisje in. Weer een kamer over ... en een openhaard. Ook nu was het bij aankomst prachtig warm weer maar in de avond al weer steenkoud. We kunnen zelfs wolkjes blazen. Benieuwd wat dat morgen wordt. Nu heeft Jack de open haard weer aangestoken.
Vanmiddag hadden we dus nog tijd over. Dus maar weer op safari met ons eigen koekblik. Nou een aanrader is toch echt om met een 4x4 te gaan.Op doorgaande wegen is zo’n koekblik voldoende maar zogauw je de snelweg af gaat niet echt een succes. Ook het motorvermogen in de bergen vraagt nogal eens wat van dat koekblik. Wel een voordeel van een koekblik is dat je de was ( die nog niet droog was) op het afdekzeil kan drogen!
Volgens de boeken zouden hier geen leeuwen en cheetahs zitten maar dat blijkt nu toch het geval te zijn. Deze zijn een aantal jaar geleden uitgezet. Maar goed 3 uur later....geen cheetah.. geen leeuw... Dat er leeuwen zijn bleek wel uit een kadaver van een buffel. Zij hebben als enige vijand de leeuw. Wel de moutainzebra ( een andere als eerst kijk maar naar de striping), hartebeest en een eland ( jeeh wat zijn die groot, groter dan een paard!). Ook blijven we ons steeds verbazen over hoe elk park toch zijn eigen omgeving heeft. Hier rijd je bijvoorbeeld eerst hoog de bergen in en kom je op open vlaktes terwijl in Kruger bijna geen bergen waren en in Wetlands weer tropisch bos was. Het blijft dus afwisselend ( net als het weer).
Iedere keer zien we weer wat nieuws.
Morgen dus eerst de Cheetah tracking om 8.15 uur en dan door naar het Addo Elephant park.

• 19 September 2015 - 18:23

Pa En Ma:

Jullie hebben toch vakantie, dan niet zo stressen hoor als je moet wachten voor hard werkende mannen (grapje). Wat een leuke verblijven hebben jullie. En wat is het weer wisselend, maar hier is het ook niet best, veel regen en 16gr. Tot het volgend verhaal, groet pa,ma