St.Lucia - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu St.Lucia - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

St.Lucia

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

11 September 2015 | Swaziland, Manzini

20150911 St. Lucia Isimangaliso Wetland
Dag allen
Vanochtend was de wekker om 5.05 uur van de partij. Fingers crossed dat het goed gegaan was met de boeking. Er bleven maar mensen verschijnen. Dus toen een van de drivers zei we gaan instappen zijn we in de 4x4 gesprongen. Zo wij hadden een plekje. Bleek de rest van een groep te zijn die een rondreis maakten waarvan het grootste deel uit Duitsland kwam. Nu ben ik in het verleden al eens eerder op safari geweest in Afrika met een paar Duitsers. Dat was toen geen succes en nu weer niet. Die lui kunnen hun mond niet houden. Gillen de hele boel bij elkaar. Ja en dan vreemd vinden dat je geen beesten ziet. Het heeft veel moeite gekost om niks te zeggen of om ze overboord te gooien.
Het drama was compleet toen een van hen het klepje van haar fototoestel verloor!. Un katastrophe! En huilen. Ik denk dat ze het in Australie konden horen. Niet normaal... Gelukkig was een van de mensen achterin zo goed om het klepje weer te vinden. He he we konden weer verder.
Naast ons zat een oudere man een jaar of 75 . Zijn vrouw voorin naast de bestuurder. Bleek dat hij afkomstig was uit Australie. Zo doof als een kwartel, maar goed we raakten in gesprek. Zij waren als enigen tussen de Duitsers en waren blij dat ze met iemand Engels konden praten en vragen konden stellen. De rest inclusief gids had hen kennelijk wat links laten liggen. Het tempo van hun reis lag hoog. Voor zover wij konden zien nog hoger dan dat van ons. Maar goed Jack kon goed met hen over Australie praten. Terug bij het hotel mochten zij nog even een ontbijt naar binnen schuiven en moesten dan al weer door naar een boottrip en dan naar Durban. Gezellig alles voorbij sjezen. We hebben ze uitgezwaaid en kregen gelijk de uitnodiging om bij hen langs te komen in Cairns. Maar we moesten wel snel komen want ze waren oud en konden ons anders niet meer alles laten zien. Wel lief dat je eigenlijk na een contact van ongeveer 3 uur zo’n uitnodiging krijgt.
Maar goed de trip... Het park was weer compleet anders dan die we hiervoor hadden gezien. Leeuwen hadden ze hier wel maar die zitten ergens boven in het park. Die zouden we dus ook niet zien. De rest van de big five en nog meer reut wel. Het park ligt langs de kust en loopt tot Mozambique. Achter de duinen ligt een meer. Hierin leven veel nijlpaarden en krokodillen. Hier werd dus ook in het dorp al voor gewaarschuwd dat je ze tegen kon komen.
Op weg dus.. Dat luipaard gingen we niet zien met die gillende Duitsers. Dat wisten we al. Verder hebben we ook niet gezien behalve wat zebra’s diverse antilopes. We zijn nog een wildebeasts tegen gekomen. Die zagen we nu wel!. Zo zie je maar dat we iedere keer toch wel weer iets nieuws tegen komen! Het park was echt afwisselend en de landschappen schitterend. Al met al dus wel een geslaagde trip.
Na het ontbijt zijn we naar de wasserette gegaan. Daar bleek dat we zelf niet bij de was hoefden te blijven maar dat een vrouwtje de was voor ons deed. Zo dat scheelde dus weer tijd die we leuker konden besteden. Dus maar met de auto een ander deel van het Isimangaliso wetland. Nog een paar leuke plaatjes kunnen schieten.
De was opgehaald. Een deel netjes opgevouwen. Een aantal shirts nog nat. Deze maar opgehangen op het balkon. Het vrouwtje maar een fooitje gegeven. Ze was helemaal blij.
We zouden om 16.00 uur een boottrip gaan maken over de rivier. Echter het weer werd slechter. Het begon te regen en te waaien. Uiteindelijk werden we door de receptie gebeld dat het niet doorging omdat het te hard waaide. We hadden vanmiddag al gehoord bij het park dat het te hard waaide waardoor de dieren tussen de bomen gingen staan.
Met de auto dus maar op zoek gegaan naar het strand. Daar waaide het zo hard dat we een zandstorm hadden en daar niet konden blijven staan.
In het hotel dus maar alles een keer in de koffer opgeruimd.
Zo gaan we eten. Jack zal wel weer een steak nemen. Die eet al sinds we hier zijn zich klem in die dingen. Ik moet zeggen ze zijn ook heerlijk en kosten niets. 7 euro voor een complete avondmaaltijd is hier niets. Wat betreft het leven hier blijf je je verbazen wat het kost. Zeer weinig. Nog nooit zo’n goedkope vakantie gehad.
Morgen gaan we naar Durban en is het groot feest! Jack is jarig....Helaas voor hem... Het cadeautje heeft hij al in gebruik, maar goed we maken er weer een leuke dag van.

• 11 September 2015 - 20:08

Pa En Ma:

Wat een verschil in het weer. Het lijkt op de foto wel winter. Weer een leuk verhaal
    Jack alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag, nog fijne jaren toegewenst, we doen het alvast nu, anders is het pas morgenavond, bij het volgend verhaal. Een gezellige dag en hart.groeten vanuit den Haag.

• 11 September 2015 - 20:54

Monique:

Fijne dag morgen en gefeliciteerd met je verjaardag...Ar is er ook niet dus ik ga julie verjaardagen maar in mijn eentje vieren

• 11 September 2015 - 20:56

Klarie:

Jammer van het weer, maar toch aardig wat gezien, gelukkig. Hier vandaag prima weertje gehad. Hopelijk jullie morgen ook! Echt leuk om jullie verslagen te lezen. Voor morgen een fijne dag! Groetjes uit Stellendam.

• 11 September 2015 - 21:52

Annie Van Den Boogert:

Jack en Annemarie, knap van jullie om er niets van te zeggen tegen die Duitsers. Ze waren misschien wel bang om wilde dieren te zien, dat heb met mensen met een grote muil en een klein hartje.
    Jack alvast gefeliciteerd met je verjaardag en Annemarie zal een hele dag goed voor je zorgen.
    (Denk ik zomaar).

• 11 September 2015 - 22:33

Netty :

Hoi hoi,na een week jullie avonturen te lezen nu een berichtje van mij Het lijkt bij jullie wel het zelfde weer te zijn als bij ons.Wat zien jullie weer veel en wat maken jullie weer een boel kilometers. Jammer dat niet alle foto's goed zijn doorgekomen, maar dat zien we thuis dan wel weer. Jack ik wil je alvast van harte feliciteren metje verjaardag morgen en maak er saampies een leuke dag van.

• 12 September 2015 - 08:22

Gonnie:

He buurtjes
    Heel wat te beleven daar. Genieten maar met of zonder vreemde vogels. Jack fijne verjaardag

• 12 September 2015 - 09:01

Miep En Iris:

Hieperdepiep in de Gloria. Gefeliciteerd Jack met je verjaardag. Maak er maar een mooi feessie van. Je maakt er onderhand wel een sport van om de afgelopen jaren je verjaardag in het buitenland te vieren haha. Groot gelijk.

• 12 September 2015 - 09:29

Angela:

Hieper de piep hoera.....Jack gefeliciteerd met je verjaardag! Elke dag weer een feestje om jullie verhalen te lezen! En wat die Duitsers betreft......nou ik had ze overboord gegooid bij de eerste beste leeuw die ik tegen kwam :p.