Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Sedona

Door: Annemarie/ Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack

02 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Sedona

Hoi allemaal,

Vandaag was het de bedoeling om lekker uit te slapen..... Jammer de biologische klok staat gewoon op vroeg. Dus 6.30 uur wakker. Nog wel even gerelaxt.
Tijdens het ontbijt schoven een paar Canadezen aan tafel. Was best even leuk om mee te babbelen. Uiteindelijk dus na een ontbijtje toch om 9.00 uur op pad. Gister waren we nog langs een toerist informatie geweest. Deze had wat plekken aangegeven die we echt moesten zien vandaag.
Nou dus wij op pad. Bleek dat het allemaal stukken rots waren die ze een naam hadden gegeven. Bij vele moest je veel inbeeldingsvermogen hebben om het te zien zo als Koffiepot berg....Nou we hebben gekeken...de berg gezien... maar niet de koffiepot. Dus maar braaf een paar foto’s gemaakt mochten we later toch tot het inzicht komen dat het een koffiepot was.
Binnen een uur hadden we gezien wat we moesten zien. Al moeten we wel zeggen dat ze hier mooie huizen hebben. Oh ja we zijn ook nog even in een kerk wezen kijken die fantastisch moest zijn. Oke hij lag tegen een rots maar van binnen was hij kaal. Naast de kerk stond wel ons nieuwe huis hihi.
Terug naar het dorp. Daar waren we tenslotten ook nog niet geweest en waren een hoop winkeltjes.
Echt toeristisch. Alleen maar indianenrotzooi. Dus stenen en kettingen..Prachtig maar niet voor ons...
Door Jan Doets was al aangegeven dat je een leuke jeeptoer kon doen hier. Terwijl we in het dorp liepen zagen we allemaal roze jeeps voorbij komen waarmee je een toer kon maken. Eerst maar wat gegeten echter het was nog steeds 13.00 uur en dus nog een hele middag de tijd. Besloten om toch maar een jeeptoer te gaan doen om ook bezig te zijn. We hadden tenslotte alle bezienswaardigheden al bekeken.
Dus om 14.00 uur hup de roze jeep in en op pad over de meest ruwe route, want als je het doet moet je het wel goed doen en ervan kunnen genieten. Dus samen met chauffeur Wes en een stel uit Canada in de jeep op pad. Onderweg diverse stops gemaakt om van het prachtige uitzicht te genieten, want al hobbelend in de jeep kwam je daar bijna niet toe. De jeep ging recht omhoog tegen rotsen op maar moest vervolgens ook weer dezelfde hoogte naar beneden. Dus dat was steil.
Het ritje was hartstikke leuk en na 2 uurtjes waren we weer heel en geklutst terug.
Nog even wat rond gekeken in het dorp bij een paar winkels . We hadden vandaag geen zin om weer ergens te gaan eten dus naar de Safeway ( supermarkt) Hier kan je alles krijgen wat je maar wilt. Dus een warme gegrilde kip, aardappelsalade en sla in de tas en richting hotel.
Daar hebben we lekker gesmikkeld van het lekkers ( al was het tafeltje wel wat klein voor zo’n grote kip) Straks nog een toetje ....Lekker verse ananas en meloen... Dan zijn we weer gezond bezig geweest.
Wij gaan zo de spullen in orde maken voor morgen. Dan gaan we lang rijden ( 5 uurtjes ) naar Palm Springs. Onderweg komen we nog langs Joshua Tree Nationaal park. Mogelijk dat we hier nog een kijkje kunnen nemen als deze open is want zoals het er nu uit ziet gaat de shutdown nog wel even duren.Men is hier allemaal verbaasd dat dit zomaar kan en de gevolgen voor heel veel mensen zijn zeer groot. Niet alleen de 800.000 mensen die naar huis zijn gestuurd, maar ook alle inkomsten die men verliest door toerisme, voedselprogramma’s voor kinderen die zijn stop gezet enz enz.
Het bezichtigen van een park is dan maar een klein probleem.
In ieder geval... Wij genieten nog even door..
Groetjes van ons.

• 03 Oktober 2013 - 07:57

Miep En Iris:

Hoi

Gisteren zaten we "waar is de Mol" te kijken. Johnny ging dit keer met Floortje Dessing op pad. En waar begonnen ze, jawel Sedano. Grappig we zeidden direct, mooie omgeving maar het is een beetje zweverig dorpje. Niet echt iets voor die twee guppen ;-).
    Veel plezier verder.

• 03 Oktober 2013 - 08:48

Mon:

Prachtige fotos weer

• 03 Oktober 2013 - 08:57

Pa En Ma:

Weer geweldig mooie natuur en foto's. Jullie hebben zo te lezen een goed alteractief programma. En inderdaad is het niet zo erg als al die andere dingen. Hopelijk is het vlug opgelost. Hier is het prachtig weer, een fijne dag hoor tot morgen.