San Franscisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu San Franscisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

San Franscisco

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

17 September 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Hoi allemaal,
Vannacht hebben we aardig geslapen tot een uur of 3. Toen begon het. Slapen wakker enz. We waren nog niet gewend aan hier.7.00 uur het bed maar uit. Toen hadden we op alle zenders al 10 x gezien dat er weer een of andere schietpartij in Washington was. Daar hebben wij gelukkig geen last van gehad.
Het bleek dat we ontbijt hadden in het hotel dus dat was mooi meegenomen. Na een ontbijt van croissantjes op pad naar de Cable cars die op de hoek van het hotel voorbij kwamen. Iedere keer als er een voorbij kwam zat hij vol en mochten we niet mee. Dus maar een paar haltes teruggewandeld. Hier konden we op de cable car. Gelukkkig. Halverwege dachten we dat niet meer. De straten lopen hier stijl omhoog. Onze cable car lukte het niet om boven tekomen en bleek dat hij niet meer aan de kabel hing. Vervolgens moest er een duwauto komen om hem naar boven te duwen. In eerste instantie kwamen ze met een te licht voertuig dus dat werd langer wachten.Met deze truck lukte het om boven te komen en konden we onze weg vervolgen naar de Fisherman’s warf.
Op de Fisherman’s warf zijn we rond gaan lopen en rondgekeken. Je kan het een beetje vergelijken met Scheveningen alleen hebben ze hier meerdere pieren. Bij een van de pieren liggen zeehonden. Bij pier 39 heb je allemaal winkeltjes. Hier wat rond gelopen en op zoek gegaan naar pier 33 van waar we zouden vertrekken naar Alcatraz. We hadden nog even de tijd dus even wat gegeten en toen naar de boot naar Alcatraz. Daar was het behoorlijk druk. Het waaide flink dus dat waren behoorlijke golven. In de baai waren ze net bezig met een of andere zeilwedstrijd voor catamarans. Een drukte van belang dus met zeilbootjes die om de wedstrijd heen hingen. Op Alcatraz aangekomen zijn we gelijk doorgelopen naar boven om een rondleiding te doen. Dit in de hoop dat het niet zo druk zou zijn. Jammer....hartstikke druk. De rondleiding was middels een audiotour. Dit keer wel de Nederlandse versie. Dat is wat makkelijker te volgen. Diverse cellen en de luchtplaats bezocht. Was leuk om te zien wat daar allemaal heeft afgespeeld en waar de films The Rock en Escape from Alcatraz zijn opgenomen.Hier ongeveer 2 uur rondgelopen en weer terug naar de vaste wal. We hadden al gezien dat het meest handig was om met een Hop on Hop of bus op pad te gaan om zo nog wat van San Francisco te zien. We hebben hier ten slotte alleen vandaag.
Dus wij op pad met de hop on hop of. Voor degene die niet weten wat het is. Dit is een bus die een toeristische route rijdt waarbij je bij bezienswaardigheden op en af kunt stappen. Zo hebben we dus een groot deel van het centrum van San Francisco gezien. Bij de Golden gate brug zijn we even afgestapt om foto’s te maken. Volgens de dame die uitleg gaf over wat we allemaal tegenkwamen hadden we vandaag geluk aangezien het in vergelijking met gisteren behoorlijk helder was in de baai.
Na een korte stop zijn we doorgereden met de bus naar Unionsquare een bekend plein. Hier nog wat rond gelopen en toen gaan eten in een typisch Amerikaanse diner.
Nu zijn we net terug en leggen wij onze voeten even te ruste. De foto’s worden bekeken en bewerkt evenals het verhaal. Nu nog even naar beneden in het hotel om alles te plaatsen op de site. We hebben namelijk geen internet in de kamer.
Morgen gaan we de auto halen en op pad richting Yosemite. Daar hebben we waarschijnlijk geen internet dus afwachten of we een verhaal kunnen plaatsen. Hopelijk hebben we niet te veel last van de bosbranden aangezien die nog steeds gaande zijn.
Tot de volgende keer en groeten van ons.

• 18 September 2013 - 06:06

Monique, Frenk &Jeannette:

Wat hebben jullie veel gelopen en gezien vandaag. Dat na zo'n lange reis van de dag ervoor.
    Het is een mooi verslag en leuke foto's. Succes met de rit naar de volgende plaats.
    Bij jullie is het mooi weer. Hier en in Frankrijk is het regen.
    Groetjes

• 18 September 2013 - 08:28

Miep En Ires ;-):

He guppen

K heb nu al heimwee naar San Fran. Dat met die cablecar schijnt wel vaker te gebeuren. Geeft leuk effect als de kabel los gaat als ie naar beneden rijd vanaf het steilste stuk.
    Alcatraz blijft mooi. Daar wil ik zeker nog een keer naar toe.
    Veel plezier in Yosemite. Volgens mij hebben jullie mazzel want volgens de site is de Tiogapas open. Scheelt een uurtje of 9 omrijden.

laterrrrrrrrrrrr

• 18 September 2013 - 08:32

Pa En Ma:

Goedemorgen, wat een leuk verhaal al en dan voor de eerste dag. Dat is al heel wat km lopen zeker Ook de foto's zijn het bekijken waard. Hier is het somber weer, weer tegen regen aan. Tot morgen en een fijne dag gr. Pa en Ma

• 18 September 2013 - 09:18

Jasper Mertens:

Leuk verslag en hele mooie foto's...en dat al voor de eerste dag!
    Dat belooft wat...ik ben heel benieuwd naar de rest.
    Hou het veilig en heel veel plezier nog.
    Groet, Jasper

• 18 September 2013 - 13:47

Anette:

Hoi, jullie kunnen geen genoeg krijgen van cellen en boeven zo te zien :).
    Mooi eiland op de foto's. En mooi weer zeker, maar niet zo warm, want
    jullie hebben jassen aan. Fijne reis nog daar samen he!! Geniet ervan.

Groetjes, Anette

• 19 September 2013 - 19:22

Kees En Annie Van Den Boogert:

Annemarie en Jack,
    Wat een geweldige reis zijn jullie weer aan het maken. We genieten van jullie verslag.Veel plezier.

• 19 September 2013 - 21:50

Hans En Tilly:

Wat een mazzel dat ze in Alcatras Jack niet herkent hebben!
    Groet van ons en veel plezier!