Milford sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Milford sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Milford sound

Door: Jack en Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

29 November 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Hoi allemaal,
Vanochtend ging al vroeg de wekker 6.30 uur. We zouden namelijk om 7.30 uur worden opgehaald door de bus. Dus op tijd stonden we klaar en daar kwam de bus. Op weg naar de Milford sound. We hadden bij het hotel al gezien dat het weer niet echt best was en dat de wolken om de bergen hingen. De chauffeur vertelde dat het de afgelopen 2 dagen goed weer was geweest. Ook al dachten we dat het vandaag slecht zou zijn volgens hem was het ook schitterend. Kon wel zo zijn maar wij wilden toch liever die zon dan de regen en wolken. De chauffeur vertelde onderweg van alles over de omgeving en de Milford sound. Onderweg een aantal maal gestopt om foto’s te maken. Een groot deel hadden we gister al gereden dus dat was voor ons snel klaar. De boot lag al voor ons klaar. Vrij snel vertrokken we dan ook. De tocht zou ongeveer 2,5 uur duren. De milford sound was slecht te zien door de wolken zeker omdat we foto’s hadden gezien zonder wolken. Ondanks dat was het onwijs indrukwekkend en zag je wel heel mooi de schaduwen van de bergen en dergelijke. Doordat het regende waren overal watervallen die er bijvoorbeeld gister niet waren. De bergen waren op sommige plaatsen loodrecht het water in en zo hoog als de empire statebuilding in New York. Het was wel ontzettend koud zo’n 10 graden. Onderweg kwamen we nog pinguins tegen. Dat was op zich al bijzonder aangezien zij daar nu alleen waren omdat ze aan het broeden waren. Nog een stukje de Tasman zee opgevaren. Dat was wel hobbelen zo met een boot zonder kiel. Verderop lag een kolonie zeehonden die heel leuk aan het spelen waren in het water.
Al met al toch een geslaagde tocht door een schitterend landschap. Ook de bustocht ernaartoe was ongelooflijk mooi. Terug was het weer ongeveer 2,5 uur rijden. Ook hier weer de nodige stops. Terug bleek dat het hier weer schitterend weer was....
Terug bij het hotel alvast wat boodschappen gedaan voor morgen aangezien we dan een lange tocht gaan maken naar Kakapoint. We hebben besloten de mooiere route te nemen in plaats van de kortere.
Dus hopelijk lukt het morgen om met bericht te komen..
Groetjes van ons...

ps we hebben nog steeds problemen met de foto's plaatsen we hopen dat het in het volgende hotel is opgelost.

• 29 November 2012 - 08:32

Pa Ma:

elke dag opnieuw een verrassing wat jullie zien en beleven. ook deze dag was weer geweldig alleen het weer maar daar is niets aan te veranderen.vandaag is klarie jarig maar ze viert het niet. tot morgen gr. en kus pa ma

• 29 November 2012 - 12:54

Netty:

Hallo luitjes,nou nou zo te lezen zien jullie wel heeeeeel veel.
    Ik ben blij dat ik er niet bij ben,ik word al moe alleen van het lezen hihi.
    Maar goed jullie zien een stuk van de wereld toch?
    Gezellig zeker met alles in de kerstsfeer,ik denk dat ik er ook mee gaat beginnen.
    Het weer is er wel na.
    Nou genieten jullie nog maar even,en ik hoop voor jullie wel beter weer.
    groetjes

• 29 November 2012 - 15:08

Annie En Leo Blokland:

Hoi Jack en Annemarie,

We hebben al een paar keer een reactie geplaatst, waarvan we het idee hadden dat het niet goed ging. Dat idee klopte. Later bleek dat ze niet geplaatst waren. Moeder Joke heeft ons verteld hoe we het wel moeten doen, dus daarom nu een vernieuwde poging.
    Wat een schitterende reis maken jullie. Hartelijk dank voor jullie mails en prachtige foto's
    OP deze manier kunnen we de reis op afstand meebeleven.
    Wat is het daar mooi zeg. En jullie ondernemen allerlei adembenemende akties. Het onderste wordt uit de kan gehaald, denken we.
    We wensen jullie nog een fijne tijd daar. Geniet er maar van. Het is jullie van harte gegund.

Hartelijke groeten,

Stellendam-West.

• 29 November 2012 - 20:48

Hans En Tilly:

Luitjes,

We hebben vandaag de reisverslagen van de laatste 4 dagen gelezen en bekeken, zeer indrukwekkend en ook mooi!
    Vraagje: Ik wist niet dat zandvliegen ook burgers lusten! Grapje!
    Maar wat een temperatuur verschillen, zeer apart.
    Bij Appie alles goed en de groetjes van ons.

• 29 November 2012 - 21:57

Miep En Iris:

Tja regen of nie het blijft daar altijd mooi.

Ik heb het lijstje van spul wat mee moet naar nieuw Zeeland al aangepast.
    Regenpak
    Reistabletten
    Vlooienspray
    Koeienbel
    Ben ik nog wat vergeten?

• 30 November 2012 - 11:36

Karin:

Hallo Jack en Annemarie, jammer van de regen, maar zo te zien genieten jullie an daar gaat het om.
    Groetjes vanuit een droog, maar bevroren Nootdorp Karin en fam