Tweedmuir lodge - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu Tweedmuir lodge - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Jack Tukker - WaarBenJij.nu

Tweedmuir lodge

Door: Jack & Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Jack

09 September 2011 | Canada, Ottawa

Dag allen,

Vandaag vroeg wakker door de zon. Schitterend uitzicht over de bergen vanuit onze kamer in de lodge... niemand te zien alleen maar natuur.... Verse lucht heerlijk....
( een minpunt... ze hebben hier muggen..... echte musquitos niet gewoon muggen... We zijn inmiddels lek met bulten hihi)
Maggie was ook weer vroeg wakker want het agregaat werd weer aangeslingerd zodat we weer licht en warm water in de badkamer hadden. Na een heerlijk ontbijt zijn we vertrokken over de 57 kilometer lange zandweg... heerlijk weer gehobbeld.. erg slecht voor je blaas....Onderweg werd onze weg geblokkeerd door herten, koeien, paarden en eekhoorns.....levensgevaarlijk zeg maar...Blij dat we weer in de bewoonde wereld waren met asfalt. Onze reis vervolgd. Zou vandaag weer zo’n 4 uur gaan duren. Onderweg een aantal keer gestopt. Nee zeg kwamen we weer op een zandweg ( met extra veel grint) echter deze keer de bergen in.. Dat hield in berg op en af glibberen door het grint... Vond ik wat minder prettig zeker omdat de hellingen tot 18 % gingen.
Ineens zagen we een uitkijkpunt waar je naar beren kon kijken. Snel gestopt. Nee zeg stonden er allemaal rangers met geweer en bearspray ( soort pepperspray tegen beren). Verder hadden ze een heel stuk omheind met een heining met stroom. Daar stonden we dus veilig. Toen we er net stonden zagen we beer 8 en 9 zijnde beide Grizzly’s die aan het zalmvissen waren. De zalmtrek is namelijk en je ziet hier de zalmen achter elkaar springen en in de rivier liggen.
Beer 8 en 9 vonden het niet nodig om lang te blijven en waren dus zo weg. Vandaar ook niet zo mooie foto’s.
Aangekomen bij onze lodge voor de komende drie dagen bleek dat we daar een schitterend huisje kregen. Zie foto’s... Leuk en chique hoor. Minder leuk was het bericht van de dame achter de balie dat zij was gebeld door BC ferries dat de boottocht van maandag niet doorgaat omdat de boot kapot is. Lekker is dat want dat zou eentocht zijn van 15 uur door de fjorden naar Vancouver island. Men is aan het kijken wat hier voor oplossing voor komt. In het ergste geval moeten we terug rijden zijnde een tocht van minstens 20 uur....
Jan Doets heeft dus een mail gehad. Kijken wat zij kunnen betekenen. Jullie gaan dus van ons horen wat dat betrefd. Nu gaan we afwachten en genieten van ons mooie huis, weer en de grizzly’s die hier rondrennen.
Het avondeten was in culinair... goed en gezellig. Aan tafel met een stel uit San Diego ( USA) hebben we mee zitten kletsen tot we werden gekeken. Was erg gezellig....
Nou tot morgen maar weer voor de nieuwe avonturen.
Doei...

• 10 September 2011 - 06:56

Pa Ma:

Goedemorgen, jullie beleven weer veel. Maar zo te lezen is de auto tegen alles (tot nu toe) bestand. Fijn hoor. Het onderkomen ziet er leuk uit dus kun je het wel even volhouden.En mooi weer , dus de vesten kunnen in de koffer. Hier alles goed, tot morgen gr. van ons.

• 10 September 2011 - 07:54

Miep En Iris:

Kijk toch de grizzly beren. De teller begint lekker op te lopen. We hopen dat de boot snel gemaakt is. Maar volgens mij kan er iets anders ook een probleem worden. Gisteravond op tv zagen wij dat er een aardbeving was voor Vancouver island, epicentrum lag bij port Hardy, oeps. Schade schijnt mee te vallen. Dus we hopen voor jullie dat de boot gewoon vaart.

Gr. Ons

• 10 September 2011 - 09:45

Addi V D Nieuwendijk:

We lezen steeds de mail en we zien dat jullie erg genieten van deze vakantie, en ook erg veel moois zien. Het spreekt ons ook erg aan omdat we ook een rondreis gemaakt hebben door canada.
    we zijn ook bij de Coumbia icefields gletsjer, de atabascafalls, Lake louise Bannf enz gewweestEen schitterend land. Jullie zien uiteraard nog meer van de natuur wij gingen meer over de gebaande wegen. Maar de beren en de orka's hebben we ook gezien hoor.
    Marien geniet ook van jullie reisverslag. we kijken uit naar je volgende verslag.

• 10 September 2011 - 12:57

Eric-Jan:

Hoi daar! Zo te lezen hebben jullie het erg leuk, gelukkig nu ook wat mooier weer. Dat je zo veel beren in het wild ziet is echt leuk. Nog een fijne vakantie!

• 10 September 2011 - 14:49

Hans En Tilly:

Jammer van de boot, wij hopen dat het allemaal geregeld wordt!
    Groetjes, Hans en Tilly.